Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PEZ-SEM-MGR1-BB |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia P_WD2_03/S2A_WO2,S2A_W03,S2A_07 P_WD2_07/S2A_WO4 P_UD2_02/ S2A_UO1 P_UD2_05/ S2A_UO4, S2A_UO7 P_KD2_01/ H2A_KO1, S2A_KO6 P_KD2_02/ H2A_KO1 |
Skrócony opis: |
1.Podstawowe obszary teoretyczne z zakresu pedagogiki i pedagogiki specjalnej , mogące być przedmiotem pracy dyplomowej. 2.Zagadnienia metodologiczne , przydatne w pisaniu pracy dyplomowej. 3.Struktura pracy dyplomowej. 4.Pisarstwo pracy dyplomowej. 5.Badania – ich projektowanie i przeprowadzanie w terenie. 6. Opracowanie wyników badań. 7.Konsultacje z promotorem – przygotowanie całościowej pracy wg ustalonych zasad i wymagań |
Pełny opis: |
Cele kształcenia: 1Uświadomienie studentom roli i rangi przedmiotu seminaryjnego i jego rangi dla dyplomowania 2.Określenie zagadnień stanowiących zakres dyplomowania 3.Uświadomienie znaczenia studentom dotychczasowego sposobu studiowania i wykorzystania wiedzy do napisania pracy dyplomowej 4. Ukazanie związków metodologii z przedmiotem seminaryjnym, celem uczynienia pracy projektem badawczym 5.Określenie sposobu doboru literatury przedmiotu 5. Omówienie struktury pracy dyplomowej Tresci kształcenia 1.Podstawowe obszary teoretyczne z zakresu doradztwa zawodowego, mogące być przedmiotem pracy dyplomowej. 2.Zagadnienia metodologiczne , przydatne w pisaniu pracy dyplomowej. 3.Struktura pracy dyplomowej. 4.Pisarstwo pracy dyplomowej. 5.Badania – ich projektowanie i przeprowadzanie w terenie. 6. Opracowanie wyników badań. 7.Konsultacje z promotorem – przygotowanie całościowej pracy wg ustalonych zasad i wymagań. Wymagania wstępne: : zaliczone przedmioty: Podstawy badań pedagogicznych, Podstawy pedagogiki pracy oraz specjalistyczne przedmioty w doradztwie zawodowym |
Literatura: |
A. Literatura podstawowa 1.Baraniak B., Edukacja zawodowa w przygotowaniu człowieka do współczesnej pracy zawodowej, 2008 2.Baraniak B., Metody badania pracy, 2009 3.BaraniakB.,/red/Współczesne problemy poradnictwa i edukacji zawodowej, 2007 4.Łobocki M.: Metody badań pedagogicznych, 1978 5..Pilch T.: Zasady badań pedagogicznych, 1995 6.Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, 2001 7. Zaborowski Z., Wstęp do metodologii badań pedagogicznych, 1973 8.Rubacha K., Metodologia badań nad edukacją, 2008 B. Literatura uzupełniająca 1.Apanowicz J.: Metodologiczne uwarunkowania pracy naukowej. Prace doktorskie i habilitacyjne, 2005 2.Apanowicz J.: Metodologia nauk, 2003 3.Bańka A., Zawodoznawstwo, doradztwo zawodowe, pośrednictwo pracy. Poznań 1995 4.Kargulowa A., Poradnictwo jako wiedza i system działań. Warszawa 1996 5.Łobocki M.: Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych,2006 6.Nowacki T., Zawodoznawstwo, 2001 7. Nowacki T.: Metodologia pedagogiki pracy, 1978 8.Piorunek M., Projektowanie przyszłości edukacyjno - zawodowej, 2004 9.Wojtasik B., Warsztat doradcy zawodowego. Aspekty pedagogiczno-psychologiczne 1997 10. Wołk Z. Poradnictwo zawodowe w edukacji szkolnej 2006 11.Wołk Z, Całożyciowe poradnictwo zawodowe 2007 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
-Posiada pogłębiona wiedze na temat rozwoju człowieka w aspekcie biologicznym, psychicznym, społecznym, w szczególności dotycząca prognozowania przydatności zawodowej, doradztwa zawodowego, andragogiki i współczesnych systemów oświatowych, działalności poradniczej wobec osób wymagających wsparcia w trudnych problemach życiowych wieku dorosłego - Ma uporządkowaną wiedze o celach, organizacji i funkcjonowaniu instytucji edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych, kulturalnych, pomocowych, terapeutycznych, a w szczególności instytucjach rynku pracy, ośrodkach szkoleniowych, instytucjach samorządowych i pozarządowych realizujących zakres ustawicznej edukacji zawodowej. -Ma uporządkowana wiedze o uczestnikach działalności edukacyjnej, kulturalnej, pomocowej, terapeutycznej, pogłębioną w zakresie metod i technik pracy w placówkach kształcenia osób dorosłych, umiejętności diagnozowania ich potrzeb oświatowych oraz podstaw prawnych dotyczących edukacji, szkolenia i pracy. - Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, nazywania, rejestrowania i monitorowania informacji na temat problemów edukacyjno – społecznych Potrafi wybrać i realizować właściwy sposób postępowania, dobrać środki i metody pracy w celu przygotowania klienta do przechodzenia miedzy kolejnymi etapami kariery edukacyjno – zawodowej, aktywizacji i rewitalizacji, rehabilitacji i opieki nad człowiekiem dorosłym oraz poprawnie wybrać strategie działania, które powinny byc stosowane w placówkach edukacyjnych, instytucjonalnych i domowych formach opieki nad osobami starszymi i innych pojawiających sie . Posiada pogłębioną świadomość swojej wiedzy i umiejętności oraz potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego w zakresie specjalności - Ma pozytywne nastawienie do nabywania wiedzy z zakresu specjalności i budowania warsztatu pracy doradcy zawodowego i animatora pracy społeczno – kulturalnej z osobami dorosłymi. Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: godziny kontaktowe 15 g, przygotowanie do zajęć - 80 g., inne formy - przygotowywanie samodzielne fragmentów pracy - 30 g, konsultacje - 5 g. |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocena przygotowania całościowej pracy wg ustalonych zasad i wymagań, przy czym na: - ocenę dostateczną / 3,0/ - efekty kształcenia objęte karta przedmiotu, student stara sie je stosować do pisania pracy magisterskiej przy ciągłej współpracy z prowadzącym, wynikającej z małej samodzielności i pewności studenta w posługiwaniu się wiedzą przez niego, dążąc do napisania pracy magisterskiej spełniającej wymagania prac promocyjnych; - ocenę ponad dostateczną / 3.5/ - efekty kształcenia objęte kartą przedmiotu, student stara sie je stosować do pisania pracy magisterskiej przy korzystaniu z konsultacyjnej współpracy z prowadzącym, wynikającej z potrzeby poszerzania wiedzy , dzięki czemu student wykazuje starania o poprawne, korygowane przez prowadzącego, opracowywanie kolejnych elementów struktur pracy, a w efekcie całej pracy magisterskiej, spełniającej wymagania prac promocyjnych; - ocenę dobrą / 4,0/- efekty kształcenia objęte kartą przedmiotu, student stara sie je stosować do pisania pracy magisterskiej przy korzystaniu z konsultacyjnej współpracy z prowadzącym, wynikającej z potrzeby poszerzania wiedzy , dzięki czemu student wykazuje starania do pisania pracy magisterskiej przy korzystaniu z konsultacyjnej współpracy z prowadzącym, wynikającej z potrzeby poszerzania wiedzy , dzięki czemu student, wykazując samodzielność w adaptacji pomocy prowadzącego do opracowywaniu autorskich elementów pracy magisterskiej, w tym narzędzi badawczych, zmiennych, wskaźników, pozostałych założeń badawczych, poszukiwania standaryzowanych narzędzi z dostępnej literaturze, dobrze i samodzielnie posługuje sie narzędziami komunikacji i pozyskiwania danych, dobrze stara się analizować dane empiryczne i wnioskować o ich użyteczności dla praktyki, rozumie i postrzega prawidłowo pracę magisterską jako samodzielny projekt, który realizuje etapowo, starając sie przedłożyć całościowe, dobre kompletne opracowanie pracy magisterskiej ; - ocenę ponad dobrą / 4,5/- efekty kształcenia objęte kartą przedmiotu, student stara sie je stosować do pisania pracy magisterskiej przy korzystaniu z konsultacyjnej współpracy z prowadzącym, wynikającej z potrzeby poszerzania wiedzy , dzięki czemu student wykazuje starania do pisania pracy magisterskiej przy korzystaniu z konsultacyjnej współpracy z prowadzącym, wynikającej z potrzeby poszerzania wiedzy , dzięki czemu student, wykazując samodzielność w adaptacji pomocy prowadzącego do opracowywaniu autorskich elementów pracy magisterskiej, w tym narzędzi badawczych, zmiennych, wskaźników, pozostałych założeń badawczych, poszukiwania standaryzowanych narzędzi z dostępnej literaturze, dobrze i samodzielnie posługuje sie narzędziami komunikacji i pozyskiwania danych, dobrze stara się analizować dane empiryczne i wnioskować o ich użyteczności dla praktyki, rozumie i postrzega prawidłowo pracę magisterską jako samodzielny projekt, który realizuje etapowo, starając sie przedłożyć całościowe, dobre kompletne opracowanie pracy magisterskiej ; - ocenę bardzo dobrą / 5,0/ - efekty kształcenia objęte kartą przedmiotu, student stara sie je stosować do pisania pracy magisterskiej przy korzystaniu z konsultacyjnej współpracy z prowadzącym, wynikającej z potrzeby poszerzania wiedzy , dzięki czemu student wykazuje starania do pisania pracy magisterskiej przy korzystaniu z konsultacyjnej współpracy z prowadzącym, wynikającej z potrzeby poszerzania wiedzy , dzięki czemu student, wykazując samodzielność w adaptacji pomocy prowadzącego do opracowywaniu autorskich elementów pracy magisterskiej, w tym narzędzi badawczych, zmiennych, wskaźników, pozostałych założeń badawczych, poszukiwania standaryzowanych narzędzi z dostępnej literaturze, dobrze i samodzielnie posługuje sie narzędziami komunikacji i pozyskiwania danych, dobrze stara się analizować dane empiryczne i wnioskować o ich użyteczności dla praktyki, rozumie i postrzega prawidłowo pracę magisterską jako samodzielny projekt, który realizuje etapowo, starając sie przedłożyć całościowe, staranne, bardzo dobre kompletne opracowanie pracy magisterskiej, spełniające wszystkie jej wymagania.; |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.