Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PEZ-SEM-MGR2-SCH |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia Wiedza NP2_W01 NP2_W04 Umiejętności NP2_U01 NP2_U06 Kompetencje NP2_K01 NP2_K05 |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają przygotować studenta do przygotowania pracy dyplomowej. Student ma nauczyć się korzystać z literatury, dobrze dobrać temat pracy, realizować badania, skonstruować cel pracy oraz przygotować logiczną konstrukcję pracy. |
Pełny opis: |
Zajęcia mają przygotować studenta do przygotowania pracy dyplomowej. Student ma nauczyć się korzystać z literatury, dobrze dobrać temat pracy, realizować badania, skonstruować cel pracy oraz przygotować logiczną konstrukcję pracy. Zajęcia obejmują dwa podstawowe obszary tematyczne. Pierwszy dotyczy problematyki teoretycznych podstaw wychowania oraz głównych nurtów i kierunków myśli pedagogicznej. Drugi obszar zagadnień związany jest z inspiracją chrześcijańską w pedagogice i wychowaniu w tym także system prewencyjny ks. Bosko we współczesnym wychowaniu. |
Literatura: |
Pilch T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Wyd. Akademickie Żak 1998; Konarzewski K., Jak uprawiać badania oświatowe. Metodologia praktyczna, Warszawa, WSiP SA 2000; Pilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych, Warszawa, Wyd. Akademickie Żak 2002; K. Wojcik, Piszę akademicką pracę promocyjną – licencjacką, magisterską, doktorską, Wyd. Lex a Wolters Kluwer business, Warszawa 2011. Pozostała literatura zostanie podana w trakcie zajęć. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: Student prezentuje wiedzę, obejmującą metodologię pracy naukowej, charakteryzuje pojęcia, przedmiot badań, problemy i hipotezy badawcze. Posługuje się terminologią używaną w pedagogice. Umiejętności: Student potrafi przedstawić właściwe źródła bibliograficzne wraz z krytyczną oceną ich przydatności w zakresie objętym tematem pracy dyplomowej. Opracowuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski w obrębie wybranego tematu pracy. Kompetencje: Wykazuje aktywność w nabywaniu wiedzy z zakresu problematyki seminarium dyplomowego. W tworzeniu pracy kieruje się zasadami etyki badań naukowych. AKTYWNOŚĆ STUDENTA NAKŁAD PRACY STUDENTA W GODZ. Godziny kontaktowe: wykład, ćwiczenia 15 Przygotowanie się do zajęć, lektury 30 Przygotowanie prezentacji 30 Przygotowanie pracy 50 Sumaryczna liczba punktów ECTS 125 godz./30 (25) = 5 |
Metody i kryteria oceniania: |
Ocenianie ciągłe: przygotowanie prezentacji, przygotowanie referatu, przygotowanie tekstu pracy. - na ocenę 2 (ndst.): nie potrafi posługiwać się terminologią używaną w pedagogice; - na ocenę 3 (dst.): opracowuje i interpretuje wyniki badań, potrafi przedstawić właściwe źródła bibliograficzne wraz z krytyczną oceną ich przydatności w zakresie objętym tematem pracy dyplomowej; - na ocenę 4 (db): prezentuje wiedzę, obejmującą metodologię pracy naukowej, charakteryzuje pojęcia, przedmiot badań, problemy i hipotezy badawcze; - na ocenę 5 (bdb): opracowuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski w obrębie wybranego tematu pracy, przedstawia tekst pracy dyplomowej. Na ocenę końcową składają się: obecność na zajęciach, przygotowanie i aktywność podczas zajęć. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.