Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PEZ-SL3ZB
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy: Seminarium licencjackie III rok
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/_#/school/conversations/Og%C3%B3lny?threadId=19:9f86dbf412414432935b76ab6b0d3312@thread.tacv2&ctx=channel
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Punkty ECTS:


Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

Symbole efektów uczenia się dla kierunku Pedagogika: NP1_W01, NP1_W02, NP1_W12, NP1_U02, NP1_U06, NP1_K17


Symbole efektów uczenia się dla kierunku Pedagoika specjalna:

PSI_W09, PSI_W13, PSI_W19, PSI_U02, PSI_U07, PSI_U09, PSI_U12, PSI_U13, PSI_U13, PSI_TS1_W09, PSI_TS1_U06, PSI_TS1_K08


Skrócony opis:

Celem seminarium licencjackiego w ciągu trzech semestrów jest opracowanie pracy licencjackiej oraz zapoznanie studentów z etapami tworzenia i realizowania procesu badawczego, umiejętności planowania i realizacji przyjętych założeń.

Pełny opis:

Zagadnienia teoretyczne z zakresu pedagogiki, pedagogiki społecznej, opiekuńczej oraz studiowanej specjalności. Informacje na temat pisania pracy naukowej. Budowa pracy naukowej. Przypisy do tekstu. Wybór tematu i konceptualizacja badań. Wstępne informacje na temat opracowania zagadnień metodologicznych, konstruowania narzędzi badawczych, przeprowadzenia badań i analizy statystycznej uzyskanych wyników. Opracowanie teoretyczne przedmiotu badań.

Literatura:

Literatura podstawowa: W. Szczęsny, Metodyka badań pedagogicznych i pisania prac dyplomowych, Wyd. Akademickie "Żak", Warszawa 2008; M. Węglińska, Jak pisać pracę magisterską. Poradnik dla studentów, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2009; D. Kubinowski, M. Nowak (red.), Metodologia pedagogiki zorientowanej humanistycznie, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 2006.

Literatura uzupełniająca: W. Ciczkowski (red.), Prace promocyjne z pedagogiki. Skrypt dla uczestników seminarium licencjackiego, magisterskiego, doktoranckie, Wyd. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurkiego, Olsztyn 2000.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Wiedza:

Ek 1. Student charakteryzuje strukturę pracy licencjackiej i wskazuje obszar własnych zainteresowań badawczych. Dokonuje charakterystyki wybranych metod, technik i narzędzi badawczych.

- na ocenę 2 (ndst.) Student nie charakteryzuje struktury pracy licencjackiej i nie wskazuje obszaru własnych zainteresowań badawczych.

- na ocenę 3 (dst.) Student charakteryzuje strukturę pracy licencjackiej i wskazuje obszar własnych zainteresowań badawczych, .

- na ocenę 4 (db.) Student charakteryzuje strukturę pracy licencjackiej i wskazuje obszar własnych zainteresowań badawczych. Dokonuje charakterystyki wybranych metod, technik i narzędzi badawczych.

- na ocenę 5 (bdb.) Student charakteryzuje strukturę pracy licencjackiej i wskazuje obszar własnych zainteresowań badawczych. Dokonuje charakterystyki wybranych metod, technik i narzędzi badawczych. Jasno i precyzyjnie dobiera bazę źródłową do zakreślonego obszaru badań.

Ek2. Zna zasady przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii.

- na ocenę 2 (ndst.) Student nie zna zasad przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii.

- na ocenę 3 (dst.) Student zna zasady przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii.

- na ocenę 4 (db.) Student zna zasady przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii. Wie jak prawidłowo wykonywać przypisy.

- na ocenę 5 (bdb.) Student zna zasady przygotowania pracy licencjackiej, korzystania z materiałów źródłowych, opracowania bibliografii. Wie jak prawidłowo wykonywać przypisy. Przy pisaniu pracy zachowuje zasady edytorskie i dba o styl pracy.

Umiejętności:

Ek 3. Student potrafi przygotować projekt pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi i zaprezentować koncepcję pracy na forum grupy.

- na ocenę 2 (ndst.) Student nie potrafi przygotować projektu pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi.

- na ocenę 3 (dst.) Student potrafi przygotować projekt pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi.

- na ocenę 4 (db.) Student potrafi przygotować projekt pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi. Potrafi zaprezentować koncepcję pracy na forum grupy.

- na ocenę 5 (bdb.) Student potrafi przygotować projekt pracy licencjackiej posługując się źródłami bibliograficznymi. Potrafi zaprezentować koncepcję pracy na forum grupy. Potrafi uzasadnić dobór określonej bibliografii.

Ek 4. Student potrafi przygotować rozdział teoretyczny, metodologiczny i empiryczny pracy, posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu, zaplanować procedurę zbierania danych empirycznych, przeprowadzić badania ilościowe lub jakościowe w wybranych placówkach edukacyjnych.

- na ocenę 2 (ndst.) Student nie potrafi przygotować rozdziału teoretycznego, metodologicznego i empirycznego pracy i posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu.

- na ocenę 3 (dst.) Student potrafi przygotować rozdział teoretyczny, metodologiczny i empiryczny pracy i posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu.

- na ocenę 4 (db.) Student potrafi przygotować rozdział teoretyczny, metodologiczny i empiryczny pracy i posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu. Zaplanować procedurę zbierania danych empirycznych.

- na ocenę 5 (bdb.) Student potrafi przygotować rozdział teoretyczny, metodologiczny i empiryczny pracy i posługiwać się wybraną literaturą przedmiotu. Zaplanować procedurę zbierania danych empirycznych. Przeprowadzić badania ilościowe lub jakościowe w wybranych placówkach edukacyjnych.

Kompetencje:

Ek 5. Student wykazuje otwartą, krytyczną postawę wobec badania zjawisk edukacyjnych. Przestrzega zasad etyki w badaniach naukowych, jest świadomy istnienia wymiaru etycznego w badaniach naukowych.

- na ocenę 2 (ndst.) Student nie wykazuje otwartej, krytycznej postawy wobec badania zjawisk edukacyjnych.

- na ocenę 3 (dst.) Student wykazuje otwartą, krytyczną postawę wobec badania zjawisk edukacyjnych.

- na ocenę 4 (db.) Student wykazuje otwartą, krytyczną postawę wobec badania zjawisk edukacyjnych. Przestrzega zasad etyki w badaniach naukowych.

- na ocenę 5 (bdb.) Student wykazuje otwartą, krytyczną postawę wobec badania zjawisk edukacyjnych. Przestrzega zasad etyki w badaniach naukowych. Jest świadomy istnienia wymiaru etycznego w badaniach naukowych.

Metody i kryteria oceniania:

Metody dydaktyczne – realizowane są przy pomocy platformy Moodle USOS UKSW i aplikacji Microsoft Teams

Ćwiczenia, dyskusja, referaty, praca z książką.

Semestr II - napisanie dwóch rozdziałów;

Semestr III - ukończenie pracy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)