Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PEZ-SLDIG21617
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

NP1_W24

P_WP1_05

P_WP1_08

P_UP1_02

P_UP1_08

P_KP1_01

Skrócony opis:

Cykl spotkań mających na celu uściślenie zainteresowań naukowych studentów (nakreślenie granic obszaru badawczego) w odniesieniu do ich przyszłej pracy licencjackiej. Wypracowanie koncepcji danej pracy – tematu i struktury oraz pisanie pracy i jej publiczna prezentacja.

Pełny opis:

Przedmiot przygotowujący studenta do napisania i złożenia pracy dyplomowej. Student zobowiązany jest do prezentacji prowadzącemu zebranego materiału analitycznego i metodologii jego opracowania. Zasady prezentowania opracowanego materiału przedstawia prowadzący na zajęciach. Student jest zobowiązany do terminowego oddawania wyznaczonych elementów pracy. W ramach seminarium musi napisać pracę zaliczeniową (licencjacką) na wybrany temat.

Literatura: (tylko po angielsku)

Compulsory literature

Methodology of environmental pedagogical research: dissertations on social pedagogy / edited by Ryszard Wroczyński and Tadeusz Pilch Principles of pedagogical research / Tadeusz Pilch.

Introduction to pedagogical research methodology / Mieczysław Łobocki.

Introduction to pedagogical research methodology / Mieczysław Łobocki.

Supplementary literature

Introduction to research methods in pedagogical sciences / Janusz Gnitecki.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Student:

EK1. zna podstawy badań stosowanych w pedagogice

EK2. potrafi omówić podstawowe metody, techniki i narzędzia badawcze stosowane w badaniach pedagogicznych

EK3. potrafi zaplanować i przeprowadzić proces badawczy dobierając adekwatne metody, techniki i narzędzia badawcze

EK4. jest w stanie poddać analizie uzyskany materiał badawczy

Uzasadnienie ECTS:Z 3 / L6

godziny kontaktowe- Z 15/L 15

przygotowanie do zajęć:- Z 55/L 140

przygotowanie do egzaminu - Z 20/20Uzasadnienie ECTS:

godziny kontaktowe- Z 15/L 30

przygotowanie do zajęć:- Z 55/L 130

przygotowanie do egzaminu - Z 20/20

Łączna liczba godzin: semestr zimowy 90=3 ECTS

semestr letni 180=6 ECTS

Metody i kryteria oceniania:

na ocenę 2 (ndst.): nie umie wykorzystywać podstawowych informacji

- na ocenę 3 (dst.): poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka informacji;

- na ocenę 4 (db.): poprawnie wykorzystuje informacje oraz potrafi je zastosować;

- na ocenę 5 (bdb.): potrafi poprawnie wykorzystać zaproponowane w trakcie zajęć procedury, potrafi opracować, zaplanować, zrealizować i poddać analizie proces badawczy

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)