Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Warsztat pedagogiczny - Miejsca pracy studentów Pedagogiki i Pedagogiki Specjalnej - aplikacje zatrudnieniowe i perspektywy kariery

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WNP-PEZ-W3-BB
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Warsztat pedagogiczny - Miejsca pracy studentów Pedagogiki i Pedagogiki Specjalnej - aplikacje zatrudnieniowe i perspektywy kariery
Jednostka: Wydział Nauk Pedagogicznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

wpisz symbol/symbole efektów kształcenia

P_WD1_02 Ma podstawowa wiedze na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym potrzebna do diagnozowania i prognozowania przydatności zawodowej w oparciu o technologie pomiarowa.H1A_W04,S1A_W05;


P_WD1_04 . S1A_W05,S1A_W09;


P_UD1_03 .H1A_U01,H1A_U03, H1A_U;


P_UD1_04 H1A_U01, H1A_U06,H1A_U11, H1A_U12;

.

P_KD1_01, H1A_K01, H1A_K04, S1A_K02;


.P_KD1_04 . S1A_K02, H1A_K02


Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zdobycie przez studentów podstawowej wiedzy, umiejętności i kompetencji z zakresu rozpoznania metod pracy i aplikacji dokumentów zatrudnieniowych

Pełny opis:

1. Treści pracy interesujące dla pracy i doradztwa zawodowego i personalnego z perspektywy pedagogiki pracy

2. Praca jako kategoria zawodowa i rynkowa oraz jej preferencje wśród studentów.

3. Absolwenci, w tym szkól wyższych na rynku pracy

4. Wykształcenia opisane grupami kwalifikacji i kompetencji

5. Kierunki kształcenia w szkołach wyższych

6. Metody poszukiwania pracy

7. Dokumenty aplikacyjne

Literatura:

A. Literatura podstawowa

1. Baraniak B., Współczesna pedagogika pracy z perspektywy edukacji, pracy i badań. UKSW Warszawa 2010.

2.Baraniak B., Edukacja w przygotowaniu człowieka do współczesnej pracy zawodowej. WAiP. Warszawa 2008

3.Baraniak B. Metody badania pracy. WAiP Warszawa 2009.

4.Braniak B./Red./ Wartości w pedagogice pracy. IBE Warszawa 2008

5. Słownik pedagogiki pracy. Ossolinem 1986

Kwiatkowski S. M., Bogaj A., Baraniak B., Pedagogika pracy. WAiP. Warszawa 2007

B. Literatura uzupełniająca

1.Armstrong M., Jak być lepszym menadżerem. Dom Wydawniczy ABC. Warszawa 1997.

2.Bednarczyk H., Podstawy teoretyczne zarządzania ustawiczną edukacją zawodową. Radom 2006

3.Crosby P., Lider doskonały – efektywne kierowanie ludźmi. Warszawa 1999

Hannaway C., Hunt G., Umiejętności menadżerskie. Wyd. KOPIA, Warszawa 1994

4.Król H., Ludwiczyński A., Zarządzanie zasobami ludzkim., tworzenie kapitału ludzkiego organizacji. PWN Warszawa 20o6

5.Listwan T. [red.], Zarządzanie kadrami, C.H. Beck, Warszawa, 2010.

6.Nowacki T., Korabiowska - Nowacka K., Baraniak B., Nowy słownik pedagogiki pracy. WSPTWP, Warszawa 2000

7.Nowacki T., Zawodoznawstwo. ITeE Radom 2001

8. Kwiatkowski S.M., Kształcenie zawodowe Dylematy teorii i praktyki .IBE Warszawa 2001.

9.Kwiatkoqwski S.M., Bogaj A., Baraniak B., Edukacja a rynek pracy. PWN Warszawa 2006

10.Pocztowski A., Zarządzanie zasobami ludzkimi. PWE, Warszawa 2006.

11.Wiatrowski Z., Podstawy pedagogiki pracy. AB Bydgoszcz 2000

Efekty kształcenia i opis ECTS:

P_WD1_02 Ma podstawowa wiedze na temat rozwoju człowieka w cyklu życia zarówno w aspekcie biologicznym, jak i psychologicznym oraz społecznym potrzebna do diagnozowania i prognozowania przydatności zawodowej w oparciu o technologie pomiarowa.H1A_W04,S1A_W05;

P_WD1_04 Ma elementarna wiedze dotycząca procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń; jest przygotowany do działalności prospołecznej, samodoskonalenia zawodowego oraz podejmowania ról kierowniczych w placówkach związanych z rynkiem pracy oraz w placówkach oświatowych. S1A_W05,S1A_W09;

P_UD1_03 Potrafi samodzielnie zdobywać wiedze i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności, korzystając z różnych źródeł (w języku rodzimym i obcym) i nowoczesnych

technologii (ICT); potrafi korzystać z technologii informatycznych w celu aktualizowania i wymiany informacji zawodowych i edukacyjnych.H1A_U01,H1A_U03, H1A_U;

P_UD1_04 Potrafi w sposób precyzyjny i spójny wypowiadać się w

mowie i na piśmie, na tematy dotyczące wybranych zagadnień pedagogicznych; z wykorzystaniem różnych ujęć teoretycznych, korzystając zarówno z dorobku pedagogiki, jak i innych dyscyplin; posiada umiejętność diagnozy i analizy rynku pracy w Polsce, Unii Europejskiej i globalnym H1A_U01, H1A_U06,H1A_U11, H1A_U12;

.

P_KD1_01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania sie zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia wskazując klientowi możliwości rozwoju kariery zawodowej przez całe życie, H1A_K01, H1A_K04, S1A_K02;

.P_KD1_04 Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania pedagogiczne i zdolny do porozumiewania sie z

osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej dziedzinie; jest przygotowany do współpracy z instytucjami rynku pracy-władzami, przedsiębiorstwami, instytucjami kształcenia, agencjami heatdhuntingowymi. S1A_K02, H1A_K02

1.Godziny kontaktowe: wykład 15 godz.

2.Przygotowanie się do zajęć, lektury - 25 godz.

3.Przygotowanie projektu - 30 godz.

4.Liczba punktów ECTS: (70 godz.) = 3 ECTS

Metody i kryteria oceniania:

Wykład wprowadzający zilustrowany foliogramami i prezentacją multimedialną,

warsztaty.

Projekt , zaliczenie z oceną, wg kryteriów

5,0 - adaptacja treści przedmiotu w samodzielnym i oryginalnym rozwiązaniu problemu, wspartego umiejętnością studiowania literatury i jej doboru oraz analizowania dla potrzeb zarówno rozwiązań problematyki panelu dyskusyjnego, jak i projekcie.

4.5 - adaptacja treści przedmiotu w samodzielnym rozwiązaniu problemu, wspartego umiejętnością studiowania literatury i jej doboru oraz analizowania dla potrzeb zarówno rozwiązań problematyki panelu dyskusyjnego, jak i projektu;

4.0 - adaptacja treści przedmiotu w standardowym rozwiązaniu problemu, wspartego umiejętnością studiowania literatury i jej doboru oraz analizowania dla potrzeb zarówno rozwiązań problematyki panelu dyskusyjnego, jak i projektu;

3.5 - adaptacja treści przedmiotu w podstawowym rozwiązaniu problemu, wspartego umiejętnością studiowania literatury i jej doboru oraz analizowania dla potrzeb zarówno rozwiązań problematyki panelu dyskusyjnego, jak i projektu;

3.0 - adaptacja treści przedmiotu w próbie rozwiązania problemu, wspartego umiejętnością studiowania literatury i jej doboru oraz analizowania dla potrzeb zarówno rozwiązań problematyki panelu dyskusyjnego, jak i projektu

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)