Praktyczna fonetyka języka angielskiego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PPWZ-PFJAC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Praktyczna fonetyka języka angielskiego |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PPW_W18 PPW_W20 PPW_U06 PPW_U18 PPW_K05 PPW_K09 |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z systemem fonetycznym i klasyfikacją dźwięków brytyjskiego angielskiego w ramach międzynarodowego alfabetu fonetycznego, rozróżnianie dźwięków ze względu na ich długość i jakość, kształtowanie poprawnej wymowy samogłosek, dyftongów oraz spółgłosek. Znajomość symboli fonetycznych umożliwi studentom kontrolę i doskonalenie własnej wymowy. W ramach zajęć Praktycznej fonetyki języka angielskiego doskonalona jest umiejętność rozumienia ze słuchu oraz płynnego mówienia w języku angielskim. Studenci zapoznają się również z metodami nauczania poprawnej wymowy uczniów w edukacji wczesnoszkolnej. |
Pełny opis: |
Po zaliczeniu przedmiotu student będzie: - znał klasyfikację samogłosek, spółgłosek i dyftongów w języku angielskim oraz umiał je poprawnie wymawiać w brytyjskiej wersji angielskiego - potrafił poprawnie czytać i zapisać transkrypcję fonetyczną wyrazów - zauważał i umiał poprawić błędy w wymowie innych użytkowników j. angielskiego - rozumiał znaczenie nauczania poprawnej wymowy we wczesnej edukacji językowej; - umiał samodzielnie tworzyć proste ćwiczenia fonetyczne dla dzieci - integrował ćwiczenia wymowy z innymi obszarami wczesnoszkolnej edukacji językowej ucznia |
Literatura: |
Podręcznik: Hancock, M. 2007. English Pronunciation in Use Intermediate. CUP. Sugerowana literatura uzupełniająca: Baker, A. 2003. Ship or Sheep?. OUP. www.spokenskills.com www.soundsofenglish.org www.youglish.com |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W zakresie WIEDZY student: - zna i rozumie system fonetyczny oraz klasyfikację dźwięków brytyjskiej odmiany j. angielskiego w ramach międzynarodowego alfabetu fonetycznego (PPW_W20) - potrafi poprawnie czytać i tworzyć zapis fonetyczny wyrazów (PPW_W20) W zakresie UMIEJĘTNOŚCI student potrafi: - wykorzystywać pogłębione kompetencje w obszarze fonetyki j. angielskiego w komunikowaniu się w języku obcym (PPW_U18) - posługiwać się sprawnościami w zakresie mówienia, czytania i pisania (PPW_U18) - samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje zawodowe umiejętności, korzystając z różnych źródeł w języku obcym (PPW_U06) - W zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH student jest gotów do: autorefleksji nad posiadanymi kompetencjami, podejmowania kształcenia i pracy w celu rozwoju umiejętności językowych (PPW_K05; PPW_K09.) |
Metody i kryteria oceniania: |
Przedmiot kończy się zaliczeniem na ocenę, którego uzyskanie zależy od spełnienia następujących warunków: - zaliczenie z wynikiem min. 60% dwóch testów sprawdzających w ciągu semestru; - przygotowanie zadań na podstawie omawianego materiału; - aktywny udział w zajęciach. Na ocenę db+ - zaliczenie testów, aktywny udział w zajęciach oraz wykonanie ćwiczeń i zadań na platformie edukacyjnej w zakresie 91%-84% Na ocenę db - zaliczenie testów, aktywny udział w zajęciach oraz wykonanie ćwiczeń i zadań na platformie edukacyjnej w zakresie 83%-76% Na ocenę dst+ - zaliczenie testów, aktywny udział w zajęciach oraz wykonanie ćwiczeń i zadań na platformie edukacyjnej w zakresie 75%-68% Na ocenę dst - zaliczenie testów, aktywny udział w zajęciach oraz wykonanie ćwiczeń i zadań na platformie edukacyjnej w zakresie 67%-60% Na ocenę ndst - zaliczenie testów, aktywny udział w zajęciach oraz wykonanie ćwiczeń i zadań na platformie edukacyjnej w zakresie59-0%, co oznacza nieznajomość lub niedostateczną wiedzę z praktycznej fonetyki angielskiej |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.