Teoretyczne podstawy wychowania
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WNP-PPWZ-TPWC-EW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Teoretyczne podstawy wychowania |
Jednostka: | Wydział Nauk Pedagogicznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Symbole efektów kształcenia dla kierunku Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna: PPW_W1, PPW_W2 PPW_U1, PPW_U2 PPW_K1, PPW_K3 |
Skrócony opis: |
W semestrze letnim 2020/2021 zajęcia ćwiczeniowe z "Teoretycznych podstaw wychowania" prowadzi dr hab. prof. UKSW Edyta Wolter (online za pomocą aplikacji MS Teams). Celem zajęć jest zrozumienie wzajemnych powiązań teorii wychowania z pozostałymi subdyscyplinami pedagogiki/nauk o wychowaniu, wyjaśnienie różnorodnych ujęć/koncepcji wychowania na tle uwarunkowań społeczno-kulturowych, przygotowanie studentów do dojrzalej i twórczej samorealizacji zawodowej. Proponowany nakład pracy studenta: - udział w zajęciach: 8 godz. dydaktycznych - konsultacje według potrzeb studenta (dyżur) - praca z książką: 30 godz. dydaktycznych - przygotowanie projektu autorskiego: 22 godz. dydaktyczne. Ogółem 60 godzin dydaktycznych (2 ECTS). Metody kształcenia: praca z książką, metody ekspresyjne, metoda projektu. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: 1. Student posiada wiedzę dotyczącą teoretycznych podstaw wychowania, zna elementarną terminologię, rozumie jej źródła, zna dziedziny wychowania, cele wychowania, metody wychowania. 2. Student ma elementarną wiedzę o teorii wychowania, miejscu w systemie nauk, powiązaniach z subdyscyplinami pedagogiki/nauk o wychowaniu. Umiejętności: 1. Student potrafi obserwować i interpretować zjawiska społeczne w zakresie wychowania. 2. Student potrafi wykorzystać podstawową wiedzę z teorii wychowania celem zaprojektowania danej sytuacji wychowawczej (zastosowania metod wychowania). Kompetencje społeczne: 1. Student pracuje nad sobą, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia, (dokształcania i doskonalenia zawodowego) oraz samowychowania. 2. Student jest przekonany o potrzebie podejmowania działań pedagogicznych, jest przygotowany do podmiotowego traktowania wychowanków i ich rodziców. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.