Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-ADZ-2-SEM-CP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | AD2_U02 AD2_U07 AD2_U08 AD2_U09 AD2_K01 AD2_K02 AD2_K03 |
Skrócony opis: |
Zagadnienia metodologiczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej Zjawisko plagiatu Poszukiwanie materiałów źródłowych i korzystanie z nich Podstawowe informacje dotyczące korzystania z systemu informacji prawnej Lex Zagadnienie wybierania i formułowania tematów pracy Omawianie planów prac magisterskich Ćwiczenie umiejętności (warsztatu naukowego) pisania pracy Omawianie węzłowych problemów prac poszczególnych seminarzystów Wspólna dyskusja nad fragmentami prac Wybrane zagadnienia (w szczególności): 1. Prawo stosunku pracy. 2. Ochrona dóbr osobistych pracownika. 3. Nietypowe formy zatrudnienia/ Praca tymczasowa. 4. Mobbing 5. Wynagradzanie za pracę 6. Zmiana treści stosunku pracy |
Pełny opis: |
Zagadnienia metodologiczne związane z przygotowywaniem pracy magisterskiej Zjawisko plagiatu Poszukiwanie materiałów źródłowych i korzystanie z nich Podstawowe informacje dotyczące korzystania z systemu informacji prawnej Lex Zagadnienie wybierania i formułowania tematów pracy Omawianie planów prac magisterskich Ćwiczenie umiejętności (warsztatu naukowego) pisania pracy Omawianie węzłowych problemów prac poszczególnych seminarzystów Wspólna dyskusja nad fragmentami prac Wybrane zagadnienia (w szczególności): 1. Prawo stosunku pracy. 2. Ochrona dóbr osobistych pracownika. 3. Nietypowe formy zatrudnienia/ Praca tymczasowa. 4. Mobbing 5. Wynagradzanie za pracę 6. Zmiana treści stosunku pracy |
Literatura: |
Zalecana lub wymagana - stosownie do tematu pracy magisterskiej i przedmiotu zajęć a ponadto literatura uzupełniająca np.: K.W. Baran (red.), Kodeks pracy. Komentarz, Warszawa 2012, T. Liszcz, Prawo pracy, najnowsze wydanie, Z. Góral, O kodeksowym katalogu zasad indywidualnego prawa pracy, Warszawa 2011, K. W. Baran (red), Zarys systemu prawa pracy. Tom I: Część ogólna prawa pracy, Warszawa 2010 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EK1 posiada umiejętność zastosowania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa w tym prawa pracy do poprawnego formułowania problemów badawczych z zakresu prawa pracy i ich rozwiązywania EK2 potrafi przygotować obszerne opracowanie naukowe z zakresu nauk prawnych tematycznie powiązane z prawem pracy, używając w tym celu właściwych metod badawczych EK3 potrafi przygotować i ustnie, na szerszym forum, zaprezentować opracowanie odnoszące się do zagadnienia prawnego z zakresu prawa pracy EK4 jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy z zakresu prawa pracy EK5 dąży do uwzględniania przy ocenie zjawisk ze sfery pracy oraz przy stosowaniu prawa pracy zasad etycznych EK6 potrafi współpracować w kilku, kilkunastoosobowej grupie seminarzystów, przyjmując raz rolę słuchacza, raz dyskutanta raz prelegenta Opis ECTS udział w zajęciach 16 h przygotowanie do zajęć 20 h konsultacje 2 h czas na pisanie pracy magisterskiej (w tym czas na przygotowanie wystąpienia ustnego) 37 h w sumie 75 h a więc liczba punktów ECTS: 3 |
Metody i kryteria oceniania: |
Najważniejszym celem seminarium jest przygotowanie pracy magisterskiej. Dla zaliczania kolejnych semestrów konieczne są postępy w tym zakresie: - zaliczenie semestru I (IV rok studiów) możliwe jest pod warunkiem uzgodnienia z prowadzącym tematu pracy magisterskiej oraz przygotowania jej planu, - zaliczenie semestru II (IV rok studiów) możliwe jest pod warunkiem przygotowania I rozdziału pracy magisterskiej, - zaliczenie semestru III (V rok studiów) możliwe jest pod warunkiem naniesienia poprawek w I rozdziale pracy oraz przygotowania II rozdziału pracy magisterskiej - zaliczenie semestru IV (V rok studiów) możliwe jest pod warunkiem przygotowania całej pracy magisterskiej wraz ze wstępem, zakończeniem, wykazem skrótów, spisem treści i bibliografią. Metody oceniania: Oceny formujące a) w ramach oceniania ciągłego plus student na każdych zajęciach może otrzymać plus jeżeli w ich trakcie, w ocenie prowadzącego wykaże, że w stopniu wyższym niż dostateczny: 1) posiada umiejętność zastosowania wiedzy teoretycznej z zakresu prawa w tym prawa pracy do poprawnego formułowania problemów badawczych z zakresu prawa pracy i ich rozwiązywania np. zgłosi pomocną uwagę do omawianej na zajęciach pracy innego studenta, 2) jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy z zakresu prawa pracy, np. wykaże się znajomością publikacji z zakresu prawa pracy prawa pracy, z którą zapoznał się nie mając takiego obowiązku 3) dąży do uwzględniania przy ocenie zjawisk ze sfery pracy oraz przy stosowaniu prawa pracy zasad etycznych, np. w trakcie zajęć zauważy określony problem etyczny związany z tematem zajęć i swoim spostrzeżeniem podzieli się z resztą grupy, 4) potrafi współpracować w grupie seminarzystów, np. czynnie biorąc udział w toczącej się dyskusji. minus student na każdych zajęciach może otrzymać minus, jeżeli w ich trakcie, w ocenie prowadzącego, okaże się, że: 1) nie posiada umiejętność poprawnego formułowania problemów badawczych z zakresu prawa pracy i ich rozwiązywania np. nie proponuje planu pracy magisterskiej, mimo, że sugestie w tym zakresie prowadzący już mu przekazał, 2) nie zapoznał się z literaturą, której przeczytanie prowadzący polecił seminarzystom, 3) zupełnie nie dostrzega etycznego aspektu zjawisk ze sfery prawa pracy, mimo, że aspekt taki został już wskazany przez prowadzącego w trakcie dotychczasowych zajęć, 4) nie współpracuje w grupie seminarzystów, np. zamiast brać udział w dyskusji swoim zachowaniem zakłóca jej przebieg. b) w ramach prezentacji fragmentu pracy magisterskiej (wystąpienie ustne) Osiągnięcie przez studenta efektów kształcenia o symbolach EK2 i EK3 będzie weryfikowane na podstawie jego ustnego wystąpienia dotyczącego przygotowywanej pracy. Wystąpienie może zostać ocenione na ocenę A, B lub C. C student otrzymuje z wystąpienia ocenę C jeżeli wystąpienie nie wykazuje związku z jego deklarowanym tematem lub jest nieuporządkowane lub nie daje podstaw do przyjęcia, że student przygotowując je zastosował jakiekolwiek metody badawcze albo oczywiste jest, że student nie zapoznał się z najbardziej podstawową literaturą z prezentowanego zakresu, B student otrzymuje z wystąpienia ocenę B, jeżeli treść wystąpienia odpowiada deklarowanemu tematowi, jest uporządkowane oraz daje podstawy do przyjęcia, że student przygotowując je zapoznał się z podstawową literaturą dotyczącą omawianego zagadnienia, A student otrzymuje z wystąpienia ocenę A, jeżeli treść wystąpienia odpowiada deklarowanemu tematowi, jest uporządkowane oraz daje podstawy do przyjęcia, że student przygotowując je w pogłębiony sposób zapoznał się z literaturą dotyczącą omawianego zagadnienia a ponadto dokonał jej krytycznej analizy Ocena podsumowująca Student uzyskuje ocenę zal, jeżeli spełnia następujące warunki: 1) liczba minusów uzyskanych w trakcie zajęć nie jest wyższa od liczby plusów 2) z wystąpienia ustnego otrzymał co najmniej ocenę B 3) uczestniczył co najmniej w 50% zajęć dydaktycznych (wymaganie to nie odnosi się do studentów, którzy decyzją Dziekana albo Rektora zostali zwolnieni z obowiązku uczestniczenia w zajęciach) 4) w semestrze zimowym przedstawił zaakceptowany przez prowadzącego plan pracy magisterskiej a w semestrze letnim przedstawił prowadzącemu w formie pisemnej ukończony pierwszy rozdział pracy magisterskiej Student uzyskuje ocenę nzal, jeżeli uczestniczył co najmniej w 50% zajęć dydaktycznych (wymaganie to nie odnosi się do studentów, którzy decyzją Dziekana albo Rektora zostali zwolnieni z obowiązku uczestniczenia w zajęciach) i jednocześnie spełnia co najmniej jeden z następujących warunków: 1) liczba minusów uzyskanych w trakcie zajęć jest wyższa od liczby plusów 2) z wystąpienia ustnego otrzymał ocenę C 3) w semestrze letnim nie przedstawił planu pracy magisterskiej lub w semestrze zimowym nie przedstawił w formie pisemnej ukończonego I rozdziału pracy magisterskiej W pozostałych przypadkach student nie otrzymuje żadnej oceny. EK1 metody dydaktyczne: dyskusja na zasadzie okrągłego stołu, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku, dyskusja seminaryjna sposób weryfikacji: ocenianie ciągłe (stawianie plusów albo minusów, o których mowa w kryteriach oceniania), wystąpienie ustne EK2 metody dydaktyczne: dyskusja na zasadzie okrągłego stołu, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku, dyskusja seminaryjna sposób weryfikacji: wystąpienie ustne EK3 metody dydaktyczne: dyskusja na zasadzie okrągłego stołu, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku, dyskusja seminaryjna sposób weryfikacji: wystąpienie ustne EK4 metody dydaktyczne: dyskusja na zasadzie okrągłego stołu, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku, dyskusja seminaryjna sposób weryfikacji: ocenianie ciągłe (stawianie plusów albo minusów, o których mowa w kryteriach oceniania), wystąpienie ustne EK5 metody dydaktyczne: dyskusja na zasadzie okrągłego stołu, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku, dyskusja seminaryjna sposób weryfikacji: ocenianie ciągłe (stawianie plusów albo minusów, o których mowa w kryteriach oceniania), wystąpienie ustne EK6 metody dydaktyczne: dyskusja na zasadzie okrągłego stołu, wykład konwersatoryjny, metoda sytuacyjna, giełda pomysłów, klasyczna metoda problemowa, studium przypadku, dyskusja seminaryjna sposób weryfikacji: ocenianie ciągłe (stawianie plusów albo minusów, o których mowa w kryteriach oceniania), wystąpienie ustne |
Praktyki zawodowe: |
. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.