Ewaluacja i audyt
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-CWC-N-1-EiA |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ewaluacja i audyt |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
LUB
2.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki socjologiczne |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | CwC1_W25 |
Wymagania wstępne: | brak |
Skrócony opis: |
Zagadnienia z obszaru metod i technik jakościowych i ilościowych stosowanych w ewaluacji oraz uwarunkowania ich zastosowania. Wprowadzenie w problematykę audytu jako jednego z narzędzi kontroli realizacji interwencji publicznych. |
Pełny opis: |
Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy z zakresu teoretycznych podstaw ewaluacji i audytu jako narzędzi weryfikowania skuteczności projektów. Zajęcia pozwolą zrozumieć specyfikę ewaluacji i badań ewaluacyjnych oraz odróżnić ją od audytu. Wprowadzą w metody badań oraz prawne aspekty audytowania jednostek sektora publicznego. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
CwC1_W25 - Student ma wiedzę na temat narzędzi weryfikacji efektów interwencji publicznych - ewaluacji i audytu. Wie co to jest ewaluacji i audyt i wie jakie są kryteria różnicujące oba narzędzia; wie jakie są rodzaje ewaluacji i kiedy się je przeprowadza. Wie jakie są zasady badań ewaluacyjnych, zna metody i techniki stosowane w tych badania. Student wie także jakie są prawne podstawy przeprowadzania audytu i z czego wynika konieczność audytowania. Wie czym jest audyt wewnętrzny. Potrafi wskazać jednostki sektora publicznego, w których audyt jest prawnie wymagany. ECTS: Udział w zajęciach – 15 h (1ects) Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 15 h przygotowanie do egzaminu - 20 SUMA GODZIN ok. 50:25 = 2 LICZBA ECTS – 2 |
Metody i kryteria oceniania: |
Test pisemny z zakresu materiału na zajęciach oraz materiału źródłowego na Moodle. Na ocenę 2: student nie wie jaka jest różnica między ewaluacją i audytem, nie umie wyjaśnić czym są, jakie sa ich rodzaje ii nie umie okreliślic ich metod, przedmiotu, celu i zakresu oraz efektów; nie wie do czego służy ewaluacja i audyt i jaki jest ich związek z działalnością projektową; Na ocenę 3: student posiada jedynie podstawą wiedzę jaka jest różnica między ewaluacją i audytem, w słabym stopniu definiuje czym są, jakie sa ich rodzaje i dostatecznie określa ich metody, przedmiot, cel i zakres oraz efekty; wie w stopniu ograniczonym do czego służy ewaluacja i audyt i jaki jest ich związek z działalnością projektową; Na ocenę 4, 4,5: student posiada wiedzę na dobrym poziomie na temat tego jaka jest różnica między ewaluacją i audytem, w dobrym stopniu definiuje czym są, jakie sa ich rodzaje i dobrze określa ich metody, przedmiot, cel i zakres oraz efekty; dobrze wie do czego służy ewaluacja i audyt i jaki jest ich związek z działalnością projektową; Na ocenę 5: student posiada wiedzę na bardzo dobrym poziomie na temat tego jaka jest różnica między ewaluacją i audytem, w bardzo dobrym stopniu definiuje czym są, jakie sa ich rodzaje i bardzo dobrze określa ich metody, przedmiot, cel i zakres oraz efekty; bardzo dobrze wie do czego służy ewaluacja i audyt i jaki jest ich związek z działalnością projektową; |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Uklańska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Uklańska | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2dae14a59c854a71895e178689a14375%40thread.tacv2/conversations?groupId=e817ba57-b638-4ba7-985a-aa25bc53195e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Literatura: |
Bienias S., Opałka E. (red.), Ewaluacja ex post Narodowego Planu Rozwoju 2004-2006, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego: Warszawa 2010. Firlit-Fesnak G., Szylko-Skoczny M., (red.), Polityka społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN: Warszawa, 2007. Haber A., (red.), Ewaluacja ex-post. Teoria i praktyka badawcza, PARP: Warszawa 2007. Haber A., Szałaj M. (red.), Ewaluacja w strategicznym zarządzaniu publicznym redakcja, PARP: Warszwa 2010. Haber A., Szałaj M. (red.), Środowisko i warsztat ewaluacji, PARP: Warszawa 2008. Korporowicz L. (red.), Ewaluacja w edukacji, Oficyna Naukowa, Warszawa 1997. Lipińska A. (red.), Zarządzanie, sprawozdawczość, kontrola, promocja i ewaluacja projektów dofinansowanych z funduszy unijnych, Twigger: Warszawa 2008. Marjolein Peters M., Flis I., Nugteren M., Rola ewaluacji w sektorze administracji publicznej - ewaluacja funduszy UE : raport towarzyszący konferencji przygotowany przez firmę ECORYS Nederland BV, ECORYS: Warszawa 2006. Mazurkiewicz G. (red.), Przywództwo i zmiana w edukacji : ewaluacja jako mechanizm doskonalenia, Wydawnictwo UJ, Kraków 2013. Mazurkiewicz. G. (red.), Jakość edukacji : różnorodne perspektywy, Wydawnictwo UJ, Kraków 2012. Olejniczak K., Ewaluacja jako narzędzie zarządzania w sektorze publicznym, [w:]Rozwój, region, przestrzeń, red. G. Gorzelak, A. Tucholska, Ministerstwo Rozwoju Regional-nego, Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW (EUROREG). Ornacka K., Ewaluacja : między naukami społecznymi i pracą socjalną, Wydawnictwo UJ: Kraków 2003. Raporty ewaluacyjne dostępne na stronach internetowych (R)ewaluacja 2. Wiedza w działaniu, red. Haber A., Olejniczak K., Warszawa 2014. Agnieszka Haber A., Trzciński R. (red.), Ocena wpływu i prognozowanie efektów w badaniach ewaluacyjnych, PARP: Warszawa 2011. Sobieraj I., Kołodziej A. (red.), Prognoza, interwencja i ewaluacja w naukach społecznych. Teoria socjologiczna i praktyka badawcza, Wydawnictwo Adam Marszałek: Toruń 2015. Staręga-Piasek J.,Hryniewicka A. (red.), O potrzebie ewaluacji w pomocy społecznej, Instytut Rozwoju Służb Społecznych: Warszawa 2008. Szymanowska J.(red.), Ewaluacja w pracy socjalnej, Oficyna Wydawnicza „Impuls”: Kraków 2011. Olejniczak K., Monitoring i ewaluacja, [w]: J. Górniak, S. Mazur, System zarządzania rozwojem Polski Teoria i praktyka ewaluacji interwencji publicznych, red. Olejniczak K., Kozak M., Lendzion B., Warszawa 2008. Trzciński R., Wykorzystanie techniki propensity score matching w badaniach ewaluacyjnych, Warszawa 2009. |
|
Wymagania wstępne: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Uklańska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Uklańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Uklańska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Uklańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Uklańska | |
Prowadzący grup: | Katarzyna Uklańska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.