Media społecznościowe- ujęcie prawno-biznesowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-CWC-N-1-MSuPB |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(9998) Sustainable development
|
Nazwa przedmiotu: | Media społecznościowe- ujęcie prawno-biznesowe |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://e.uksw.edu.pl |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | CwC1_W11, CwC1_W18 |
Skrócony opis: |
Wykład dotyczy problematyki funkcjonowania mediów społecznościowych. Omawiane są zagadnienia związane z otoczeniem prawnym tej formy mediów oraz ich rola i rozwój w ramach gospodarki cyfrowej. |
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie, m.in. powstanie społeczeństwa informacyjnego, pojęcie i rola mediów, transformacja na rynku mediów cyfrowych. 2. Media społecznościowe - istota, znaczenie, podział. 3. Problematyka regulacji mediów społecznościowych. 4. Kontrola i problematyka odpowiedzialności za publikowanie przez użytkowników mediów społecznościowych niektórych treści - w tym zjawisko tzw. fake news. 5. Prawa autorskie w mediach społecznościowych. 6. Media społecznościowe jako platformy internetowe. 7. Media społecznościowe jako agregatorzy danych: ochrona i monetyzacja danych osobowych w mediach społecznościowych. 8. Blogi – istota, znaczenie ekonomiczne i wybrane zagadnienia prawne. 9. Problematyka promocji w mediach społecznościowych. |
Literatura: |
Brak podręcznika wiodącego. Literatura i wybrane akty normatywne będą podawane na bieżąco. Materiały dydaktyczne będą zamieszczane na platformie e-learningowej e.uksw.edu.pl. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
CwC1_W11: Student zna różne perspektywy prowadzenia działalności w sieci; CwC1_W18: Student ma wiedzę o prawnych/ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów społecznościowych. Udział w wykładzie: 15h Przygotowanie do egzaminu: 15h Samodzielna analiza materiałów źródłowych: 30h Ewentualne konsultacje: 15h SUMA GODZIN: 75 = 3 ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie ma formę testu. Na ocenę 2: CwC1_W11: Student nie zna różnych perspektyw prowadzenia działalności w sieci; CwC1_W18: Student nie ma wiedzy o prawnych/ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów społecznościowych. Na ocenę 3: CwC1_W11: Student zna podstawowe perspektywy prowadzenia działalności w sieci; CwC1_W18: Student ma podstawową wiedzę o prawnych/ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów społecznościowych. Na ocenę 4: CwC1_W11: Student dobrze zna różne perspektywy prowadzenia działalności w sieci; CwC1_W18: Student ma odpowiednią wiedzę o prawnych/ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów społecznościowych. Na ocenę 5: CwC1_W11: Student bardzo dobrze zna różne perspektywy prowadzenia działalności w sieci; CwC1_W18: Student ma bardzo dobrą wiedzę o prawnych/ekonomicznych/społecznych/technicznych aspektach mediów społecznościowych. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Hulicki | |
Prowadzący grup: | Maciej Hulicki | |
Strona przedmiotu: | https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=20825 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Wykład dotyczy problematyki funkcjonowania mediów społecznościowych. Omawiane są zagadnienia związane z otoczeniem prawnym tej formy mediów oraz ich rola i rozwój w ramach gospodarki cyfrowej. |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie, m.in. powstanie społeczeństwa informacyjnego, pojęcie i rola mediów, transformacja na rynku mediów cyfrowych. 2. Media społecznościowe - istota, znaczenie, podział. 3. Problematyka regulacji mediów społecznościowych. 4. Kontrola i problematyka odpowiedzialności za publikowanie przez użytkowników mediów społecznościowych niektórych treści - w tym zjawisko tzw. fake news. 5. Prawa autorskie w mediach społecznościowych. 6. Media społecznościowe jako platformy internetowe. 7. Media społecznościowe jako agregatorzy danych: ochrona i monetyzacja danych osobowych w mediach społecznościowych. 8. Blogi – istota, znaczenie ekonomiczne i wybrane zagadnienia prawne. 9. Problematyka promocji w mediach społecznościowych. |
|
Literatura: |
Brak podręcznika wiodącego. Literatura i wybrane akty normatywne będą podawane na bieżąco. Materiały dydaktyczne będą zamieszczane na platformie e-learningowej e.uksw.edu.pl. |
|
Wymagania wstępne: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Hulicki | |
Prowadzący grup: | Maciej Hulicki | |
Strona przedmiotu: | https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=29362 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Wykład dotyczy problematyki funkcjonowania mediów społecznościowych. Omawiane są zagadnienia związane z otoczeniem prawnym tej formy mediów oraz ich rola i rozwój w ramach gospodarki cyfrowej. |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie, m.in. powstanie społeczeństwa informacyjnego, pojęcie i rola mediów, transformacja na rynku mediów cyfrowych. 2. Media społecznościowe - istota, znaczenie, podział. 3. Problematyka regulacji mediów społecznościowych. 4. Kontrola i problematyka odpowiedzialności za publikowanie przez użytkowników mediów społecznościowych niektórych treści - w tym zjawisko tzw. fake news. 5. Prawa autorskie w mediach społecznościowych. 6. Media społecznościowe jako platformy internetowe. 7. Media społecznościowe jako agregatorzy danych: ochrona i monetyzacja danych osobowych w mediach społecznościowych. 8. Blogi – istota, znaczenie ekonomiczne i wybrane zagadnienia prawne. 9. Problematyka promocji w mediach społecznościowych. |
|
Literatura: |
Brak podręcznika wiodącego. Literatura i wybrane akty normatywne będą podawane na bieżąco. Materiały dydaktyczne będą zamieszczane na platformie e-learningowej e.uksw.edu.pl. |
|
Wymagania wstępne: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Hulicki | |
Prowadzący grup: | Maciej Hulicki | |
Strona przedmiotu: | https://e.uksw.edu.pl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w wykładzie: 15h Przygotowanie do egzaminu: 15h |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Wykład dotyczy problematyki funkcjonowania mediów społecznościowych. Omawiane są zagadnienia związane z otoczeniem prawnym tej formy mediów oraz ich rola i rozwój w ramach gospodarki cyfrowej. |
|
Pełny opis: |
1. Wprowadzenie, m.in. powstanie społeczeństwa informacyjnego, pojęcie i rola mediów, transformacja na rynku mediów cyfrowych. 2. Media społecznościowe - istota, znaczenie, podział. 3. Problematyka regulacji mediów społecznościowych. 4. Kontrola i problematyka odpowiedzialności za publikowanie przez użytkowników mediów społecznościowych niektórych treści - w tym zjawisko tzw. fake news. 5. Prawa autorskie w mediach społecznościowych. 6. Media społecznościowe jako platformy internetowe. 7. Media społecznościowe jako agregatorzy danych: ochrona i monetyzacja danych osobowych w mediach społecznościowych. 8. Blogi – istota, znaczenie ekonomiczne i wybrane zagadnienia prawne. 9. Problematyka promocji w mediach społecznościowych. |
|
Literatura: |
Brak podręcznika wiodącego. Literatura i wybrane akty normatywne będą podawane na bieżąco. Materiały dydaktyczne będą zamieszczane na platformie e-learningowej e.uksw.edu.pl. |
|
Wymagania wstępne: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2024-02-01 - 2024-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Maciej Hulicki | |
Prowadzący grup: | Maciej Hulicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.