Zagospodarowanie przestrzenne i prawo budowlane
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-MON-ZPiPB |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Zagospodarowanie przestrzenne i prawo budowlane |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza AD2W02 AD2W05 Umiejętności AD2U01 AD2U03 Kompetencje AD2K02 |
Skrócony opis: |
Wykład dotyczy zagadnień szeroko rozumianego prawa zagospodarowania przestrzeni i prawa budowlanego |
Pełny opis: |
Wykład podzielony na dwie części. Planistyczną i Budowlaną. W pierwszej omówione zostały zagadnienia tworzenia planów miejscowych i studium oraz decyzji o WZiZT - ich charakter prawny, sposób zaskarżania i kontrola. W drugiej podstawowe zagadnienie z prawa budowlanego począwszy od przygotowania wniosku , przez przeprowadzenie postępowania w/s wyd dec PnB ewentualnie zakres przedmiotowy zgłoszenia budowlanego oraz wybrane zagadnienia dot. pozwolenia na użytkowanie, samowoli budowlanej łącznie z nakazem rozbiórki. |
Literatura: |
Literatura podstawowa 1.Z. Niewiadomski (red.). Aut.: K. Jaroszyński, Z. Niewiadomski, A. Szmytt, Ł. Złakowski,Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Komentarz; 2.Z. Niewiadomski (red.) autorzy:, T. Asman, J. Dessoulavy-Śliwiński, E. Janiszewska-Kuropatwa, Z. Niewiadomski, A. Plucińska-Filipowic, Prawo budowlane. Komentarz, Wyd. IV, 2011. (1-2 biblioteka oraz dostępne także w wersji elektronicznej w systemiei Legalis) 3.H. Izdebski, I. Zachariasz, Ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. 2013 (dostępne w wersji elektronicznej w systemie Lex) |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EK1 Dysponuje pogłębioną wiedzą na temat zagospodarowania przestrzennego EK2Dysponuje uporządkowaną wiedzą na temat prawa budowlanego. EK3 Wymienia i zna procedury planistyczne EK4 Wymienia i zna procedury budowlane EK5 Ma pogłębiona wiedzę o metodach i narzędziach w tym technikach pozyskiwania danych o nieruchomościach niezbędnych w procesie planistycznym i inwestycyjno-budowlanym. Opis ECTS Liczba ECTS 4 x 25 h = 100 h w tym: wykład: 30 h praca własna analiza planów lub decyzji: 20 h lektura podręcznika i ustaw: 30 h Przygotowanie do egzaminu: 20 h |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: Metody dydaktyczne: EK z zakresu wiedzy, kompetencji i umiejętności osiągane metodami: wykład (z elementami konwersatorium) interaktywny (przy użyciu prezentacji multimedialnych). Prezentacje udostępniane także w formie e-learningu. Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: EK1-EK5: Egzamin pisemny (pytanie otwarte badające wiedzę i kompetencje + pytania problemowe weryfikujące kompetencje i umiejętności) lub egzamin ustny (do wyboru). Na ocenę bdb. (5): EK1: jest świadomy potrzeby dostosowywania swojej wiedzy i umiejętności do rozwoju zawodowego, podejmuje systematyczne działania w tym kierunku (np. regularnie korzysta z materiałów zamieszczonych w formie e-learningu). EK2: potrafi zaprezentować w sposób pisemny lub ustny pojęcia i instytucje, w tym bardziej złożone (np. tryb legalizacyjny) EK3: pogłębia wiedzę korzystając z treści ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz prawa budowlanego. EK4: zna pojęcia i instytucje, w tym bardziej złożone, występujące w planowaniu przestrzennym i pr budowlanym EK5: rozróżnia poszczególne procedury o charakterze administracyjnym, zgloszenie, postepowanie w/s PnB. Na ocenę db. (4): EK1: jest świadomy potrzeby dostosowywania swojej wiedzy i umiejętności do rozwoju zawodowego, podejmuje działania w tym kierunku (np. korzysta z materiałów). EK2: potrafi zaprezentować w sposób pisemny lub ustny większość pojęć i instytucji, w tym bardziej złożonych, dostrzegając co do zasady ewolucję regulacji prawnych w tym przedmiocie. EK3: pogłębia wiedzę korzystając z treści komentarzy i podręczników EK4: zna pojęcia i instytucje, w tym bardziej złożone, 6 EK5: rozróżnia poszczególne procedury , w podstawowym zakresie objaśnia rolę ogólnego postępowania administracyjnego i poszczególnych instytucji procesowych. Na ocenę dst. (3): EK1: jest świadomy potrzeby dostosowywania swojej wiedzy i umiejętności do rozwoju zawodowego, lecz nie zawsze podejmuje skuteczne działania w tym kierunku (np. zdarza się mu korzystać z nieaktualnego tekstu ustawy) EK2: potrafi zaprezentować w sposób pisemny lub ustny prostsze pojęcia i mniej złożone instytucje, nie dostrzegając ewolucję regulacji prawnych w tym przedmiocie. EK3: wybiórczo pogłębia wiedzę korzystając z treści ustaw i podręcznika. EK4: zna prostsze pojęcia i instytucje występujące w prawie EK5: rozróżnia poszczególne procedury o charakterze adm budowlanym i przestrzennym Na ocenę ndst. (2): EK1: nie widzi potrzeby dostosowywania swojej wiedzy i umiejętności do rozwoju zawodowego, nie śledzi aktualnego stanu prawnego i nie uzupełnienia wiedzy o postępowaniu administracyjnym. EK2: nie potrafi zaprezentować w sposób pisemny lub ustny pojęć i instytucji uregulowanych w prawie. EK3: nie dokonuje analiz i nie pogłębia wiedzy, nie korzysta z treści przepisów EK4: nie potrafi zdefiniować pojęć ani opisać instytucji . EK5: nie rozróżnia prawidłowo poszczególnych procedur, ani poszczególnych instytucji procesowych. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.