Przedsiębiorca a konsument - aspekty praktyczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-PR-MON-BL-PaKap |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Przedsiębiorca a konsument - aspekty praktyczne |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
0 LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z systemem ochrony praw konsumentów w Polsce i Unii Europejskiej i jego wpływem na codzinną praktykę funkcjonowania przedsiębiorców zajmujących się sprzedażą towarów lub świadczeniem usług na rzecz konsumentów |
Pełny opis: |
1. Geneza, znaczenie i istota ochrony praw konsumentów 2. Podstawowe akty prawne z zakresu ochrony konsumentów, ich charakterystyka oraz wzajemne relacje 3. Podstawowe pojecia z zakresu ochrony praw konsumentów 4. Prawa konsumenta jako ograniczenie swobody wykonywania działalnosci gospodarczej przez przedsiebiorce? 5. Prywatno- i publicznoprawne wdrazanie praw konsumentów 6. Wzorce, regulaminy i OWU w praktyce funkcjonownia przedsiebiorcy 7. Obowiazki informacyjne przedsiebiorców wobec konsumentów i skutki ich naruszenia 8. Odpowiedzialnosc z tytułu niezgodnosci towaru z umowa oraz z tytułu gwarancji 9. Czyny nieuczciwej konkurencji w obrocie konsumenckim 10. Nieuczciwe praktyki rynkowe w obrocie konsumenckim 11. Szczególne uwarunkowania marketingu i sprzedazy konsumenckiej w Internecie 12. Konkursy i loterie organizowane dla konsumentów 13. Naruszenie zbiorowych interesów konsumentów 14. Sankcje z tytułu naruszenia praw konsumentów 15. Srodki ochrony prawnej przysługujace przedsiebiorcy w sprawach konsumenckich |
Literatura: |
T. Czech, Prawa konsumenta. Komentarz, Warszawa 2017; Ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów. Komentarz, red. T. Skoczny, wyd. 2, Warszawa 2014; K. Chałubińska-Jentkiewicz, J. Taczkowska-OlszewskaSwiadczenie usług droga elektroniczna. Komentarz, Warszawa 2018; akty prawne i komentarze z serwisow Legalis i WoltersKluwerLEX |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
1. Student wymienia i opisuje regulacje prawne z zakresu ochrony konsumentów i potrafi je klasyfikowac 2. Student ma wiedze na temat pojec z zakresu prawa ochrony konsumentów i potrafi je interpretowac 3. Student prawidłowo identyfukuje instrumenty prywatno- i publicznoprawnej ochrony konsumentów i potrafi je zastosowac do okreslonych stanów faktycznych 4. Student prawidłowo charakteryzuje organy własciwe w zakresie ochrony praw konsumentów i potrafi wyjasnic ich kompetencje 5. Student ma swiadomosc znaczenia regulacji prawnej z zakresu ochrony konsumentów dla prowadzenia działalnosci gospodarczej z punktu widzenia przedsiebiorców oraz potrafi wdrozyc zdobyta wiedze w praktyce funkcjonowania przedsiebiorstwa Forma aktywnosci i srednia liczba godzin na zrealizowanie aktywnosci: - godziny zajec (wg planu studiów) z nauczycielem: 60 h - Praca własna studenta: 60 h Suma godzin: 120 h |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę 2: - student nie potrafi wymienic i opisac regulacji prawnych z zakresu ochrony konsumentów i nie potrafi ich klasyfikowac - student nie posiada wiedzy na temat pojec z zakresu prawa ochrony konsumentów i nie potrafi je interpretowac - student nie potrafi identyfikowac instrumentów prywatno- i publicznoprawnej ochrony konsumentów i nie potrafi ich zastosowac do wskazanych stanów faktycznych - student nie potrafi scharakteryzowac organów własciwych w zakresie ochrony praw konsumentów i nie potrafi wyjasnic ich kompetencji - student nie ma swiadomosci znaczenia regulacji prawnej z zakresu ochrony konsumentów dla prowadzenia działalnosci gospodarczej z punktu widzenia przedsiebiorców oraz nie potrafi wdrozyc zdobytej wiedzy w praktyce funkcjonowania przedsiebiorstwa Na ocene 3: - student potrafi poprawnie wymienic i opisac zaledwie kilka aktów prawnych z zakresu ochrony konsumentów - student posiada w dostatecznym stopniu wiedze na temat pojec z zakresu prawa ochrony konsumentów - student potrafi poprawnie identyfikowac i zastosowac do wskazanych stanów faktycznych zaledwie kilka instrumentów prywatno- i publicznoprawnej ochrony konsumentów - student potrafi poprawnie scharakteryzowac i wyjasnic kompetencje niektórych organów własciwych w zakresie ochrony praw konsumentów - student ma dostateczna swiadomosc znaczenia regulacji prawnej z zakresu ochrony konsumentów dla prowadzenia działalnosci gospodarczej z punktu widzenia przedsiebiorców, jednakze wdrozenie zdobytej wiedzy w praktyce funkcjonowania przedsiebiorstwa nastrecza trudnosci Na ocene 4: - student potrafi wymienic i opisac regulacje prawne z zakresu ochrony konsumentów i prawidłowo je klasyfikowac - student posiada wiedze na temat pojec z zakresu prawa ochrony konsumentów i potrafi je interpretowac - student potrafi identyfikowac instrumenty prywatno- i publicznoprawnej ochrony konsumentów i potrafi je zastosowac do wskazanych stanów faktycznych - student potrafi scharakteryzowac organy własciwe w zakresie ochrony praw konsumentów i wyjasnic ich kompetencje - student ma swiadomosc znaczenia regulacji prawnej z zakresu ochrony konsumentów dla prowadzenia działalnosci gospodarczej z punktu widzenia przedsiebiorców oraz zasadniczo potrafi wdrozyc zdobyta wiedza w praktyce funkcjonowania przedsiebiorstwa Na ocene 5: - student potrafi bezbłednie wymienic i opisac regulacje prawne z zakresu ochrony konsumentów i prawidłowo je klasyfikowac wskazujac wzajemne relacje poszczególnych regulacji prawnych - student posiada bardzo dobra wiedze na temat pojec z zakresu prawa ochrony konsumentów i potrafi je bezbłednie interpretowac - student potrafi bezbłednie identyfikowac instrumenty prywatno- i publicznoprawnej ochrony konsumentów i stosowac je do wskazanych stanów faktycznych, samodzielnie dobierajac narzedzia potrzebne do rozwiazania problemu z jednoczenym uzasadnieniem ich wyboru - student potrafi wyczerpujaco scharakteryzowac organy własciwe w zakresie ochrony praw konsumentów, wyjasnic ich kompetencje oraz wzajemne relacje - student ma pełna swiadomosc znaczenia regulacji prawnej z zakresu ochrony konsumentów dla prowadzenia działalnosci gospodarczej z punktu widzenia przedsiebiorców oraz potrafi w pełni wdrozyc zdobyta wiedze w praktyce funkcjonowania przedsiebiorstwa własciwie identyfikujac ryzyka prawne i biznesowe w konkretnym przypadku |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK_MON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Będkowski-Kozioł | |
Prowadzący grup: | Michał Będkowski-Kozioł | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład monograficzny - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WYK_MON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Michał Będkowski-Kozioł | |
Prowadzący grup: | Michał Będkowski-Kozioł | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład monograficzny - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.