Technologie informacyjne i prawnicze systemy wyszukiwawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-PRZ-TIiPSW |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie informacyjne i prawnicze systemy wyszukiwawcze |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: |
Przedmioty obowiązkowe dla I roku prawa niestacjonarnego |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wykład: Wiedza: PR_W06 PR_W07 Ćwiczenia: Umiejętności: PR_U04 PR_U09 Kompetencje społeczne: PR_K03 |
Skrócony opis: |
Celem ćwiczeń jest prezentacja praktycznych zastosowań narzędzi informatycznych w przetwarzaniu informacji oraz komunikowaniu się na odległość. Podczas zajęć studenci nabywają umiejętności z zakresu obsługi systemów wyszukiwawczych: Eur-lex, Internetowego Systemu Aktów Prawnych (www.sejm.gov.pl), Lex, Legalis oraz zastosowań pakietów biurowych. Poziom przedmiotu: podstawowy Wymagania wstępne: brak |
Pełny opis: |
I. Wyszukiwanie informacji w systemach informacji prawnej takich jak: 1. LEX 2. Internetowy System Aktów Prawnych i wyszukiwarki dostępne na www.sejm.gov.pl 3. Rządowe Centrum Legislacji 4. Eur-lex 5. Bazy orzeczeń (Trybunału Konstytucyjnego, Sądu Najwyższego, sądów administracyjnych, Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, Europejskiego Trybunału Praw Człowieka) 6. Elektroniczne księgi wieczyste 7. Legalis |
Literatura: |
1. G. Szpor, C. Martysz, K. Wojsyk, Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, Warszawa 2007 2. J. Janowski, Elektroniczny obrót prawny, Warszawa 2008 3. M. Cieciura, Podstawy technologii informacyjnych z przykładami zastosowań, Warszawa 2006 4. A. Staranowicz, P. Duda, A. Orłowski, Technologie informacyjne, Warszawa 2007 5. W. R. Wiewiórowski, G. Wierczyński, Informatyka prawnicza: nowoczesne technologie informacyjne w pracy prawników i administracji publicznej, Warszawa 2012 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Ćwiczenia: Student EK 1: Określa i klasyfikuje prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze EK 2: Potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych EK 3: Potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych EK 4: Potrafi korzystać z edytorów tekstów (takich jak Microsoft Office Word i OpenOffice Writer), arkuszy kalkulacyjnych (takich jak Excel i OpenOffice Calc) i prezentacji multimedialnych (takich jak PowerPoint i OpenOffice Impress) w zakresie przetwarzania i prezentowania informacji EK 5: Jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych OPIS ECTS: Udział w ćwiczeniach: 30h konsultacje z prowadzącym zajęcia: 10h Przygotowanie do zajęć i kolokwiów: 20h Suma godzin: 60h Liczba ECTS: 60h/30=2 |
Metody i kryteria oceniania: |
Typ oceniania: Dyskusja Kolokwium Obecności Ocena niedostateczna: EK 1. Student nie posiada wiedzy na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e-administracji Ocena dostateczna: EK 1. Student posiada zadowalającą wiedzę na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e-administracji Ocena dobra EK 1. Student posiada ogólną wiedzę na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e- administracji Ocena bardzo dobra EK 1. Student posiada dużą wiedzę na temat rozwoju technologii informacyjnych oraz ich wpływu na kształtowanie się społeczeństwa informacyjnego i e –administracji Ocena niedostateczna EK 2. Student nie zna podstawowych pojęć i instytucji z zakresu technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz jurydyzacji zagadnień informatycznych Ocena dostateczna EK 2. Student zna podstawowe pojęcia i instytucje z zakresu technologii informacyjno–komunikacyjnych Ocena dobra EK 2. Student zna podstawowe pojęcia i instytucje z zakresu technologii informacyjno–komunikacyjnych oraz jurydyzacji zagadnień informatycznych Ocena bardzo dobra EK 2. Student doskonale zna podstawowe pojęcia i instytucje z zakresu technologii informacyjno–komunikacyjnych oraz jurydyzacji zagadnień informatycznych Ocena niedostateczna EK 3. Student nie potrafi formułować krytycznych uwag na temat strategii i planów informatyzacji administracji publicznej Ocena dostateczna EK 3. Student potrafi na poziomie podstawowym formułować krytyczne uwagi na temat strategii i planów informatyzacji administracji publicznej Ocena dobra EK 3. Student potrafi samodzielnie formułować krytyczne uwagi na temat strategii i planów informatyzacji administracji publicznej Ocena bardzo dobra EK 3. Student potrafi samodzielnie formułować krytyczne uwagi na temat strategii i planów informatyzacji administracji publicznej i przedstawiać propozycje zmian Ocena niedostateczna EK 4. Student nie potrafi korzystać z dokumentów elektronicznych Ocena dostateczna EK 4. Student potrafi na poziomie podstawowym korzystać z dokumentów elektronicznych Ocena dobra EK 4. Student potrafi na poziomie średniozaawansowanym korzystać z dokumentów elektronicznych Ocena bardzo dobra EK 4. Student potrafi sprawnie korzystać z dokumentów elektronicznych cena niedostateczna: EK 5. Student nie rozumie potrzeby dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, nie potrafi współdziałać w zespole Ocena dostateczna: EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy i rozumie zalety współdziałania w ramach zespołu Ocena dobra: EK 5. Student w stopniu podstawowym jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, potrafi współdziałać w zespole Ocena bardzo dobra: EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych, bardzo dobrze potrafi współdziałać w zespole Ćwiczenia: Metody dydaktyczne: Wykład Ćwiczenia E-learning Typ Oceniania: Dyskusja Kolokwium Obecności Ocena niedostateczna: EK 1. Student nie potrafi określać ani klasyfikować prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych Ocena dostateczna: EK 1. Student w podstawowym zakresie potrafi określać prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze Ocena dobra: EK 1. Student w podstawowym zakresie potrafi określać i klasyfikować prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze Ocena bardzo dobra: EK 1. Student potrafi określać i klasyfikować prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze Ocena niedostateczna: EK 2. Student nie potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych Ocena dostateczna: EK 2. Student w podstawowym zakresie potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi Ocena dobra: EK 2. Student w sposób zadowalający potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych Ocena bardzo dobra: EK 2. Student bardzo dobrze potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych Ocena niedostateczna: EK 3. Student nie potrafi samodzielnie analizować informacji uzyskanych za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych Ocena dostateczna: EK 3. Student potrafi w podstawowym zakresie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych Ocena dobra: EK 3. Student w podstawowym zakresie potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych Ocena bardzo dobra: EK 3. Student potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych Ocena niedostateczna: EK 4. Student nie potrafi tworzyć i edytować informacji prezentowanych w postaci edytorów tekstów, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych Ocena dostateczna: EK 4. Student w podstawowym zakresie korzysta z edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych Ocena dobra: EK 4. Student potrafi w zadowalający sposób posługiwać się edytorami tekstu, arkuszami kalkulacyjnymi i prezentacjami multimedialnymi w celu przetwarzania posiadanych informacji Ocena bardzo dobra: EK 4. Student potrafi bardzo dobrze przetwarzać posiadane informacje, prezentując je za pomocą edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych cena niedostateczna: EK 5. Student nie rozumie potrzeby dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, nie potrafi współdziałać w zespole Ocena dostateczna: EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy i rozumie zalety współdziałania w ramach zespołu Ocena dobra: EK 5. Student w stopniu podstawowym jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, potrafi współdziałać w zespole Ocena bardzo dobra: EK 5. Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych, bardzo dobrze potrafi współdziałać w zespole |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WAR
WAR
WAR
WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Czaplicki | |
Prowadzący grup: | Kamil Czaplicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WAR
WAR
WAR
WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Czaplicki | |
Prowadzący grup: | Kamil Czaplicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WAR
WAR
WAR
WAR
WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Kamil Czaplicki | |
Prowadzący grup: | Kamil Czaplicki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO N WAR
WAR
WAR
WAR
WAR
WAR
|
Typ zajęć: |
Warsztaty, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Badowski | |
Prowadzący grup: | Mateusz Badowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/26" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-02-16 - 2026-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 16 godzin
|
|
Koordynatorzy: | (brak danych) | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.