Technologie informacyjne i prawnicze systemy wyszukiwawcze
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-PRZ-TIiPSW-ćw |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Technologie informacyjne i prawnicze systemy wyszukiwawcze |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Umiejętności: PR_U04; PR_U09; Kompetencje społeczne: PR_K03. |
Skrócony opis: |
Podstawowym celem ćwiczeń z przedmiotu technologie informacyjne i prawnicze systemu wyszukiwawcze jest zdobycie przez studentów umiejętności i kompetencji społecznych z zakresu oprogramowania użytkowego, aplikacji biurowych oraz wykorzystania systemów informacji prawnej i baz orzecznictwa. |
Pełny opis: |
Podstawowym celem ćwiczeń z przedmiotu technologie informacyjne i prawnicze systemu wyszukiwawcze jest zdobycie przez studentów umiejętności i kompetencji społecznych z zakresu oprogramowania użytkowego, aplikacji biurowych (OpenOffice/LibreOffice, Microsoft Office) oraz wykorzystania systemów informacji prawnej (LEX, Lex Polonica, ISAP, Eur-Lex) i baz orzecznictwa (SN, TK, CBOSA, Curia, Hudoc). |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Wiewiórowski W., Wierczyński G., Informatyka prawnicza. Technologia informacyjna dla prawników i administracji publicznej. Warszawa 2012 Literatura uzupełniająca: 1. Cieciura M., Podstawy technologii informacyjnych z przykładami zastosowań. Warszawa 2006; 2. Janowski, J. Informatyka prawnicza. Warszawa 2011; 3. Petzel J., Informatyka prawnicza, Zagadnienia teorii i praktyki. Warszawa 1999; 4. Staranowicz A., Duda P., Orłowski A.,Technologie informacyjne. Warszawa 2007; 5. Szpor G., Martysz C., Wojsyk K., Ustawa o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne. Warszawa 2007; 6. Kopertowska-Tomczak M., Excel 2007. Ćwiczenia. Warszawa 2011; 7. Kopertowska-Tomczak M., PowerPoint 2007. Ćwiczenia. Warszawa 2010; 8. Kopertowska-Tomczak M., Word 2007. Ćwiczenia. Warszawa 2009. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EK 1: Określa i klasyfikuje prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze, EK 2: Potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych, EK 3: Potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych, EK 4: Potrafi korzystać z edytorów tekstów (takich jak Microsoft Office Word i OpenOffice Writer), arkuszy kalkulacyjnych (takich jak Excel i OpenOffice Calc) i prezentacji multimedialnych (takich jak PowerPoint i OpenOffice Impress) w zakresie przetwarzania i prezentowania informacji, EK 5: Jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych. ECTS: Udział w ćwiczeniach: 16, Przygotowanie do zaliczenia: 10, Literatura: 4, Liczba ECTS: 30h = 1 ECTS. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: - Ćwiczeniowa (ćwiczebna) oparta na wykorzystaniu różnych źródeł wiedzy (film, fotografie, materiały archiwalne, teksty źródłowe, dokumenty, roczniki statystyczne, mapy, Internet itp.); - Studium przypadku (studium przykładowe). - Metoda projektu, EK1: Określa i klasyfikuje prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze; Na ocenę 2 (ndst.): Student nie potrafi określać ani klasyfikować prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych, Na ocenę 3 (dst.): Student w podstawowym zakresie potrafi określać prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze, Na ocenę 4 (db): Student w podstawowym zakresie potrafi określać i klasyfikować prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze, Na ocenę 5 (bdb): Student potrafi określać i klasyfikować prawnicze elektroniczne systemy wyszukiwawcze. EK 2: Potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych, Na ocenę 2 (ndst.): Student nie potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych. Na ocenę 3 (dst.): Student w podstawowym zakresie potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi. Na ocenę 4 (db): Student w sposób zadowalający potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych. Na ocenę 5 (bdb): Student bardzo dobrze potrafi korzystać z prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych i posługiwać się nimi przy okazji rozwiązywania problemów zawodowych. EK 3: Potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych, Na ocenę 2 (ndst.): Student nie potrafi samodzielnie analizować informacji uzyskanych za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych. Na ocenę 3 (dst.): Student potrafi w podstawowym zakresie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych. Na ocenę 4 (db): Student w podstawowym zakresie potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych. Na ocenę 5 (bdb): Student potrafi samodzielnie analizować informacje uzyskane za pośrednictwem prawniczych elektronicznych systemów wyszukiwawczych. EK 4: Potrafi korzystać z edytorów tekstów (takich jak Microsoft Office Word i OpenOffice Writer), arkuszy kalkulacyjnych (takich jak Excel i OpenOffice Calc) i prezentacji multimedialnych (takich jak PowerPoint i OpenOffice Impress) w zakresie przetwarzania i prezentowania informacji, Na ocenę 2 (ndst.): Student nie potrafi tworzyć i edytować informacji prezentowanych w postaci edytorów tekstów, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych. Na ocenę 3 (dst.): Student w podstawowym zakresie korzysta z edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych. Na ocenę 4 (db): Student potrafi w zadowalający sposób posługiwać się edytorami tekstu, arkuszami kalkulacyjnymi i prezentacjami multimedialnymi w celu przetwarzania posiadanych informacji. Na ocenę 5 (bdb): Student potrafi bardzo dobrze przetwarzać posiadane informacje, prezentując je za pomocą edytorów tekstu, arkuszy kalkulacyjnych i prezentacji multimedialnych. EK 5: Jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych. Na ocenę 2 (ndst.): Student nie rozumie potrzeby dalszego pogłębiania wiedzy, przestrzegania norm etycznych i zawodowych, nie potrafi współdziałać w zespole. Na ocenę 3 (dst.): Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy i rozumie zalety współdziałania w ramach zespołu. Na ocenę 4 (db): Student w stopniu podstawowym jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy , przestrzegania norm etycznych i zawodowych, potrafi współdziałać w zespole. Na ocenę 5 (bdb): Student jest świadomy konieczności dalszego pogłębiania wiedzy oraz przestrzegania norm etycznych i zawodowych, bardzo dobrze potrafi współdziałać w zespole. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.