Identifying Emerging Markets
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WP-SM-MON-IEM(p)-s |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Identifying Emerging Markets |
Jednostka: | Wydział Prawa i Administracji |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | SM1_W01 SM1_W03 SM1_W04 SM1_W05 SM1_W10 SM1_W11 SM1_U01 SM1_U03 SM1_U04 SM1_K01 SM1_K06 |
Skrócony opis: |
Przedmiot obejmuje zagadnienia związane z rynkami wschodzącymi (emerging markets). |
Pełny opis: |
W toku wykładu przedstawione zostaną definicje rynku wschodzącego, rynku granicznego (frontier market), rynku rozwiniętego (developed market) oraz podane i przeanalizowane przykłady gospodarek spełniających stosowne kryteria. Omówione zostaną korzyści i zagrożenia, jakie płyną dla inwestorów rynków wschodzących. Ponadto wykład obejmie przedstawienie najciekawszych i najważniejszych z punktu widzenia światowej gospodarki rynków wschodzących. |
Literatura: |
A. Zielińska-Głebocka, Współczesna gospodarka światowa, Warszawa 2012 The Economist, Guide to Emerging Markets, The business outlook, opportunities and obstacles, edited by Aidan Manktelow, London 2014 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EK 1: Student definiuje pojęcie rynku wschodzącego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady EK 2: Student definiuje pojęcie rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady EK 3: Student definiuje pojęcie egzotycznego rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady EK 4: Student definiuje pojęcie rynku rozwiniętego, podaje jego charakterystykę, podaje przykłady EK 5: Student rozumie potrzebę̨ stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć́ |
Metody i kryteria oceniania: |
EK 1: Ocena 2 (ndst) – Student nie zna pojęcia rynku wschodzącego. Ocena 3 (dst) – Student definiuje pojęcie rynku wschodzącego. Ocena 4 (db) – Student definiuje pojęcie rynku wschodzącego, podaje jego charakterystykę, podaje przykłady Ocena 5 (bdb) - Student definiuje pojęcie rynku wschodzącego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady EK 2: Ocena 2 (ndst) – Student nie zna pojęcia rynku granicznego. Ocena 3 (dst) – Student definiuje pojęcie rynku granicznego. Ocena 4 (db) – Student definiuje pojęcie rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, podaje przykłady Ocena 5 (bdb) - Student definiuje pojęcie rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady EK 3: Ocena 2 (ndst) – Student nie zna pojęcia egzotycznego rynku granicznego. Ocena 3 (dst) – Student definiuje pojęcie egzotycznego rynku granicznego. Ocena 4 (db) – Student definiuje pojęcie egzotycznego rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, podaje przykłady Ocena 5 (bdb) - Student definiuje pojęcie egzotycznego rynku granicznego, podaje jego charakterystykę, wskazuje zagrożenia i korzyści dla inwestorów, opisuje możliwości inwestycyjne, podaje przykłady EK 4: Ocena 2 (ndst) – Student nie zna pojęcia rynku rozwiniętego. Ocena 3 (dst) – Student definiuje pojęcie rynku rozwiniętego. Ocena 4 (db) – Student definiuje pojęcie rynku rozwiniętego, podaje przykłady Ocena 5 (bdb) - Student definiuje pojęcie rynku rozwiniętego, podaje jego charakterystykę, podaje przykłady EK 5: Ocena 2 (ndst) – Student nie dostrzega potrzeby stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć́ Ocena 3 (dst) – Student dostrzega potrzebę̨ uzupełnienia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć́ Ocena 4 (db) – Student widzi potrzebę̨ uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć́ Ocena 5 (bdb) - Student rozumie potrzebę̨ stałego uzupełniania i doskonalenia swojej wiedzy na tematy związane z przedmiotem zajęć, wykazuje inicjatywę EK 1 - EK 5: ocenianie ciągłe, ustny egzamin. Obecność obowiązkowa. Dopuszczalne 2 nieusprawiedliwione nieobecności. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.