Gry i decyzje ekonomiczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-EK-GiDE |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Gry i decyzje ekonomiczne |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://www.is.wnhis.edu.pl |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wykład - Efekty kształcenia: EK1_W03, EK1_W04, EK1_W13 Ćwiczenia - Efekty kształcenia: EK1_U01, EK1_U02, EK1_U07, EK1_U08, EK1_U10 |
Skrócony opis: |
Podczas kursu przedmiotu Gry i decyzje ekonomiczne podejmowana jest problematyka kluczowych następujących zagadnień z zakresu: 1. Teoria gier 2. Gry kooperacyjne 3. Podejmowanie decyzji 4. Warianty decyzyjne i jego Ocena 5. Gamestroming 6. Zachowania w grach ekonomicznych |
Pełny opis: |
Problematyka przedmiotu Gry i decyzje ekonomiczne obejmuje następujące zagadnienia: 1. Teoria gier (Twierdzenie Nasha, Twierdzenie Neumanna, gry a programowanie liniowe) 2. Gry kooperacyjne (klasyfikacja gier, twierdzenie o reprezentacji, wartość Shapley’a, twierdzenie KKNS) 3. Podejmowanie decyzji (Istota decyzji, procesy decyzyjne, warunki podejmowania decyzji, informacje w procesie decyzyjnym) 4. Warianty decyzyjne i jego Ocena (Wariant jako przedmiot wyboru w procesie decyzyjnym, kryterium oceny wariantów, Oceny i modele ocenowe) 5. Gamestroming (wykorzystanie gier biznesowych dla innowatorów) 6. Zachowania w grach ekonomicznych |
Literatura: |
1. J.D. Williams, Strateg doskonały. Wprowadzenie do teorii gier, Wyd. Omega, Warszawa; 2. Staffin, Toeria Gier, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa; 3. M. Malawski; A. Wieczorek; H. Sosnowska; Konkurencja i kooperacja Teoria Gier w ekonomii i naukach społecznych. Wydawnictwo Naukowe PWN, warszawa 2004; 4. D. Gray, S.Brown, J.Macanufo; Gamestorming, Wyd.ABC, Warszawa 2013. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
K_W05 zna narzędzia służące do wybranych typów badań ekonomicznych i wie, do jakich celów służą. S1A_W06 K_W06 zna i rozumie relacje pomiędzy ekonomią, gospodarką, a ich otoczeniem w tym zna rodzaje więzi społecznych i rządzące nimi prawidłowości oraz genezę ich historycznej ewolucji S1A_W04 S1A_W09 K_W08 Ma podstawową wiedzę na temat wykorzystania nowoczesnych technik informatycznych i informacyjnych w ekonomii w tym metody i techniki pozyskiwania danych S1A_W06 K_W01 ma podstawową wiedzę ogólną z dziedziny nauk ekonomicznych i pokrewnych oraz ich miejsca w systemie nauk społecznych i relacjach do innych nauk S1A_W01 K_W02 Ma podstawową wiedzę z zakresu mikroekonomii i makroekonomii na poziomie podstawowym S1A_W01 |
Metody i kryteria oceniania: |
2 (nds) - brak znajomości podstaw teorii gier, brak umiejętności wykorzystania gier ekonomicznych i gamestromingu; 3 (dst) - podstawowa wiedza z zakresu teorii gier, podstawowe umiejętności w wykorzystaniu gier i strategii ekonomicznych w gospodarce; 4 (db) - dobra znajomość teorii gier, znajomość i umiejętność wykorzystania gier i strategii do analiz gospodarczych, dobra znajomość gamstromingu; 5 (bdb) - bardzo dobra umiejętność wykorzystania narzędzi metod teorii gier do analiz gospodarczych, wysoka umiejętność gamstroming |
Praktyki zawodowe: |
Podczas praktyk zawodowych student powinien wykorzystywać poznaną wiedzę z zakresu problematyki przedmiotu. Rodzaj podmiotu gospodarczego i instytucji, zakresu obowiązków, realizowanych czynności, powierzonych studentowi zadań do realizacji podczas praktyki zawodowej powinien być skorelowany w kluczowych kwestiach z problematyką przedmiotu. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.