Ćwiczenia terenowe - Małopolska Północna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-HS-N-2L-ĆTMP-II |
Kod Erasmus / ISCED: |
03.6
|
Nazwa przedmiotu: | Ćwiczenia terenowe - Małopolska Północna |
Jednostka: | Instytut Historii Sztuki |
Grupy: |
Ćwiczenia terenowe dla 2 roku historia sztuki |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Punkty ECTS: | |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | K_W04 K_W09 K_U01 K_U02 K_U03 K_U05 K_U06 K_U07 K_U08 K_K02 K_K03 K_K05 K_K06 |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: średnio zaawansowany Cele przedmiotu: Praktyczne pogłębienie znajomości zagadnień z architektury i plastyki Wymagania wstępne: znajomość historii i terminologii architektury, znajomość historii i terminologii plastyki polskiej |
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Plastyka średniowieczna - dr Przemysław Mrozowski Omówienie portali, rzeźby architektonicznej, a także średniowiecznego wyposażenia koscioła i klasztoru Cystersów w Wąchocku oraz kolegiaty w Opatowie - czołowych dzieł romańskiego i wczesnogotyckiego sredniowiecza w Małopolsce północnej. Plastyka nowożytna: dr Janusz Nowiński *Kościół w Szewnej – architektura, freski (!) *Nagrobki rodziny Szydłowieckich *Kolegiata w Opatowie polichromia nawy głównej *Maciej Polejowski – prace dla katedry w Sandomierzu *Kościół w Tarłowie, stiuki kaplic. *Cysterskie opactwo w Wąchocku – klasztor, *Wąchock kościół – wystrój nowożytny (polichromia) |
Literatura: |
Bibliografia do obiektu zabytkowego, przydzielonego studentowi, zbierana samodzielnie przez studenta pod kierunkiem prowadzących zajęcia. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student: - Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową w zakresie sztuki europejskiej od starożytności po czasy współczesne. - Ma świadomość kompleksowych przemian kultury, złożoności i historycznej zmienności jej znaczeń. -Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące dzieł sztuki z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym umie korzystać z zasobów internetowych i komputerowych baz danych instytucji kultury. Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki. - Posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników. -Kierując się wskazówkami opiekuna naukowego umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności. - zna i rozumie podstawowe metody analizy i interpretacji dzieł sztuki -Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. -Posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi pisemnej i ustnej w języku polskim i obcym, połączonej z poprawnym opracowaniem maszynopisu z aparatem badawczym i prezentacji fotografii dzieł sztuki. -Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. -Potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego zadania. -Ma świadomość odpowiedzialności za ochronę dziedzictwa kulturowego Polski i Europy. ECTS [1 ECTS = 30(25) godz.]: przygotowanie referatu: 15 godz. uczestnictwo w zajęciach terenowych: 10 godz. suma godzin: 25 [30(25)=1] liczba ECTS:1 |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia są prowadzone metodą ćwiczeniowo-praktyczną Metody oceny: obecność, przygotowanie opracowania na wybrany temat |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.