Seminarium magisterskie. Wybrane zagadnienia ze sztuki nowożytnej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-HS-SEM-5-WZSN | Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie. Wybrane zagadnienia ze sztuki nowożytnej | ||
Jednostka: | Instytut Historii Sztuki | ||
Grupy: | |||
Punkty ECTS i inne: |
17.00 ![]() ![]() |
||
Język prowadzenia: | polski | ||
Poziom przedmiotu: | zaawansowany |
||
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
||
Skrócony opis: |
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. |
||
Pełny opis: |
Tematyka seminarium obejmuje szerokie spektrum sztuki nowożytnej polskiej jak i europejskiej, od analizy formalnej na ikonograficznej i ideowej kończąc. Przedmiotem rozważań mogą być realizacje plastyczne jak i architektura. Poziom przedmiotu: zaawansowany Cele przedmiotu: zdobycie umiejętności potrzebnych do napisania pracy seminaryjnej (podstawy tekstu naukowego) - krytyczna analiza dzieła sztuki, opracowanie literatury przedmiotu, wybór odpowiedniej metody, układanie planu pracy, sporządzanie przypisów, bibliografii, spisu ilustracji (aparat badawczy) |
||
Literatura: |
Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007. Markowski M. P., Polityka wrażliwości. Wprowadzenie do humanistyki, Kraków 2013. |
||
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego. Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje dotyczące dzieł sztuki z wykorzystaniem różnych źródeł i sposobów, w tym umie korzystać z zasobów internetowych i komputerowych baz danych instytucji kultury. Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię używaną do opisu i analizy dzieł sztuki. Posiada podstawowe umiejętności badawcze, obejmujące formułowanie i analizę problemów, dobór metod i narzędzi badawczych, opracowanie i prezentację wyników. Kierując się wskazówkami opiekuna naukowego umie samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje umiejętności. Potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami w historii sztuki. Potrafi rozpoznać różne rodzaje i typy dzieł sztuki oraz wytwory kultury wizualnej, a także przeprowadzić ich krytyczną analizę i interpretację z zastosowaniem typowych metod, w celu określenia ich znaczeń, oddziaływania społecznego i miejsca w procesie historyczno-kulturowym. Posiada umiejętność merytorycznego argumentowania, z powołaniem się na poglądy badaczy. Umie formułować wnioski. Potrafi porozumiewać się z wykorzystaniem różnych kanałów i technik komunikacyjnych w stopniu umożliwiającym swobodną konwersację w języku polskim i obcym na tematy ogólne oraz związane ze studiowaną specjalnością. Posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi pisemnej i ustnej w języku polskim, połączonej z poprawnym opracowaniem maszynopisu z aparatem badawczym i prezentacji fotografii dzieł sztuki. Potrafi pracować w grupie, przyjmując w niej różne role. Odpowiednio określa priorytety służące realizacji zadania. |
||
Metody i kryteria oceniania: |
W pierwszym semestrze - oddanie 1 rozdziału pracy. W drugim semestrze - oddanie całości pracy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2019/20" (zakończony)
Okres: | 2019-10-01 - 2020-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin, 6 miejsc ![]() |
|
Koordynatorzy: | Anna Czyż | |
Prowadzący grup: | Anna Czyż | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.