Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie. Wybrane zagadnienia z historii sztuki średniowiecznej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WS-HS-SL-WZZHSŚ
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie. Wybrane zagadnienia z historii sztuki średniowiecznej
Jednostka: Instytut Historii Sztuki
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

HS1_W01 HS1_W02 HS1_W03 HS1_W04 HS1_U01 HS1_U02 HS1_U04 HS1_U05 HS1_U07 HS1_U08 HS1_K03 HS1_K04

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zdobycie umiejętności umożliwiających napisanie pracy licencjackiej. Student dokonuje wyboru tematu, zgodnie ze swoimi zainteresowaniami, następnie uczy się sporządzenia planu pracy, wybrania odpowiedniej metodologii badawczej, opracowania stanu badań i doboru literatury przedmiotu. Podczas pracy student pogłębia umiejętności związane między innymi z: analizą dzieła sztuki pod względem formalnym oraz ideowym, opisem zjawisk artystycznych czy też krytyczną analizą źródeł literackich i archiwalnych.

Pełny opis:

Tematem badań są dzieła plastyki średniowiecznej polskiej oraz europejskiej, ich funkcje, znaczenia ideowe i wzajemne oddziaływanie. Przy pomocy prowadzącego zajęcia Student uczy się między innymi dokonywania analiz porównawczych dzieła sztuki na podstawie jego formy; określania proweniencji obiektów czy też ich przynależności stylistycznej.

Literatura:

Umberto E., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów, tł. Jurkowlaniec G., Warszawa 2007.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Student ma wiedzę o miejscu historii sztuki wśród nauk humanistycznych i jej specyfice przedmiotowej i metodologicznej oraz podstawową wiedzę o powiązaniach historii sztuki z innymi naukami humanistycznymi. Ma uporządkowaną wiedzę szczegółową o rozwoju sztuki europejskiej od starożytności po czasy współczesne, zna terminologię oraz podstawowe metody badawcze historii sztuki. Zna i rozumie metody analizy i interpretacji dzieł sztuki, ma znajomość stosowanych w historii sztuki teorii i metodologii oraz zna jej najnowsze osiągnięcia. Ma wiedzę o podstawowych pojęciach i zasadach z zakresu prawa autorskiego.

Student potrafi rozwiązywać problemy w zakresie historii sztuki poprzez wyszukiwanie i selekcjonowanie właściwych informacji w zasobach drukowanych i cyfrowych, ich krytyczną ocenę i syntezę. Posiada umiejętności badawcze, obejmujące: a) analizę problemów w zakresie historii sztuki, w tym analizę obiektów in situ, b) dobór metod i narzędzi badawczych, wykorzystywanych zarówno w pracy teoretycznej, jak i m.in. w inwentaryzacji zabytków; c) opracowanie i prezentację wyników z wykorzystaniem zaawansowanych technik informacyjno-komunikacyjnych. Potrafi posługiwać się językiem specjalistycznym i stosować właściwą terminologię z zakresu historii sztuki. Posiada umiejętność konstruowania logicznej wypowiedzi w mowie i w piśmie w języku polskim i obcym. Umie przygotować tekst naukowy z aparatem badawczym i poprawnie opracowanymi fotografiami dzieł sztuki. Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie i konfrontowania zdobytej wiedzy teoretycznej w praktyce zawodowej. Potrafi pracować samodzielnie i w grupie, także interdyscyplinarnej, przyjmując w niej różne role. Potrafi komunikować się z otoczeniem uzasadniając merytorycznie swoje stanowisko

Student jest świadom skutków własnych działań i związanej z nimi odpowiedzialności. Ma kompetencje pozwalające na popularyzację wzorów etycznego postępowania w środowisku pracy i poza nim. Jest przygotowany do samodzielnego podejmowania decyzji wynikających m.in. z krytycznej oceny działań własnych oraz zespołów, w których pracuje bądź nimi kieruje.

Metody i kryteria oceniania:

Student jest zobowiązany do prezentacji wyników swoich badań i postępu pracy na każdych zajęciach. Referuje poszczególne zagadniena. Prezentuje

stan badań i strukturę pracy

Metody oceny:

1. obowiązkowa obecność na zajęciach,

2. aktywność na zajęciach,

3. przygotowanie bibliografii, stanu badań i struktury pracy (I sem.),

4. złożenie pracy seminaryjnej (II sem).

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)