Historia nowożytna powszechna, Polski i Kościoła
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-NH-HI-SLHNowPPKos |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.3
|
Nazwa przedmiotu: | Historia nowożytna powszechna, Polski i Kościoła |
Jednostka: | Instytut Nauk Historycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Punkty ECTS: | 11 |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | HI1_W01, HI1_W03; HI1_U01, HI1_U03, HI1_U04, HI1_U09; HI1_K01, HI1_K02; |
Skrócony opis: |
Poziom przedmiotu: Zaawansowany. Cele przedmiotu: Przygotowanie studentów do napisania pracy licencjackiej w zakresie historii nowożytnej powszechnej, Polski i Kościoła. Wymagania wstępne: Umiejętność doboru i analizowania źródeł różnych rodzajów; wiedza z zakresu historii nowożytnej, po uzyskaniu zaliczeń z historii nowożytnej powszechnej i Polski. |
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Doskonalenie warsztatu badawczego pozwalającego na opracowywanie wybranych tematów licencjackich w zakresie historii nowożytnej. Metody oceny: Student jest oceniany na podstawie postępów w opracowywaniu tematu pracy licencjackiej. Zaliczenie przedmiotu następuje na podstawie przyjętej przez promotora pracy licencjackiej. |
Literatura: |
Podstawowa bibliografia: Wójcik Z., Historia powszechna. Wiek XVI-XVII, Warszawa 1995, Rostworowski E., Historia powszechna. Wiek XVIII, Warszawa 1994, Bazylow L., Historia powszechna 1492-1648, Warszawa 2001, Kersten A., Maciszewski J., Historia powszechna 1648-1789, Warszawa 1971, Historia Kościoła w Polsce, red. Kumor B., Obertyński Z., t. I cz. II, Poznań-Warszawa, 1974. Kumor B., Historia Kościoła, t. V – VI, Lublin 2004 i następne wydania. Augustyniak U., Historia Polski. 1572-1795, W. 2008; Backvis C., Szkice z dziejów kultury staropolskiej, W. 1975;Bogucka M., Człowiek i świat. Studia z dziejów kultury i mentalności XV-XVIII w., W. 2008; Boguska M., Samsonowicz H., Dzieje miast i mieszczaństwa w Polsce przedrozbiorowej, W. 1973; Ekes J., Złota demokracja, Kraków 2010; Dzięgielewski J., Sejmy elekcyjne-elektorzy-elekcje. 1573-1674, Pułtusk 2003; Historia Sejmu Polskiego, t. I, W.1984;Filipczak-Kocur A., Skarbowość Rzeczypospolitej 1587-1648, W. 2006; Grześkowiak-Krwawicz A., Regina Libertas. Wolność w polskiej myśli politycznej XVIIIw., Gdańsk 2006; Konopczyński W., Dzieje polski nowożytnej, W.1986 i wyd. następne; Maciszewski J., Szlachta polska i jej państwo, W. 1986; Markiewicz M., Historia Polski 1492-1795, Kraków 2004; Ochmann-Staniszewska S., Dynastia Wazów w Polsce, W. 2006; Opaliński E., Sejm srebrnego wieku 1587-1652, W. 2001; Sucheni-Grabowska A., Spory królów ze szlachtą w złotym wieku, Kraków 1988; Tazbir J., Państwo bez stosów, Warszawa 1967;Wyczański A., Polska Rzeczą Pospolitą szlachecką, W. 1991; Zarys historii gospodarstwa wiejskiego w Polsce, t. II, w. 1964 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK-1(HI1_W01) Student posiada wiedzę ogólną dotyczącą zasadniczych teorii, metod badawczych, zasad i pojęć z obszaru historii nowożytnej. Posiada podstawową wiedzę szczegółową z zakresu prowadzonych badań. EK-2(HI1_W03) Student wykazuje się znajomością metodyki pracy naukowej i metodologii historii na poziomie podstawowym. Umiejętności: EK-3(HI1_U01) Student posiada umiejętność wprowadzanie do obiegu naukowego nabytej wiedzy, praktycznego wykorzystania metod badawczych - właściwych dla nauk historycznych na poziomie podstawowym. EK-4(KU03) Student posiada umiejętność komunikowania się i konsultacji, także z współpracownikami i ekspertami w swojej dziedzinie wiedzy. EK-5(KU04) Student posiada umiejętność zaplanowania i przeprowadzenia badań w zakresie nauk historycznych. EK-6(KU09) Student posiada umiejętność pracowania z literaturą w zakresie prowadzonych badań. Kompetencje: EK-7(KK01) Student posiada kompetencje do podejmowania inicjatyw w określaniu obszarów badań w zakresie nauk historycznych. EK-8(KK02) Student posiada kompetencje do prowadzenia samodzielnej pracy naukowej w podstawowym zakresie. ECTS: 22: 1. Obecność na zajęciach = 2 pkt (60 godz.), 2. Przygotowanie się do zajęć (lektury) = 2 pkt 3. Aktywny udział (dyskusja) = 2 pkt, 4. Kwerenda archiwalno-biblioteczna = 10 pkt 5. Pisanie pracy dyplomowej = 5 pkt, 6. Przygotowanie się do egzaminu dyplomowego = 1 pkt Konsultacje na temat zagadnień poruszanych na zajęciach odbywają się na dyżurze (raz w tygodniu jedna godzina). |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.