Komunikowanie społeczne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-PO-BW-KS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikowanie społeczne |
Jednostka: | Instytut Politologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Pełny opis: |
01 Rozwój nauki o komunikowaniu 02 Komunikowanie jako proces porozumiewania się; mowa ciała 03 Prawda, retoryka, erystyka 04 Komunikowanie polityczne 05 Początki współczesnych mass mediów, projekcja filmu „Obywatel Kane” (fragm.) 06 PR, Marketing polityczny, lobbying 07 Propaganda: Korea Północna, Rosja; tzw. Państwo Islamskie, narzędzia komunikacyjne w ręku ekstremistów; 08 - Internet - zmieniająca się relacja twórcy i odbiorcy informacji; język postów, tweetów i memów, jego konsekwencje dla precyzji przekazu treści; rola niezależnej informacji w systemach totalitarnych/autorytarnych; teorie spiskowe w Internecie; konsekwencje przemian w obiegu informacyjnym dla opisu i odbioru kryzysu migracyjnego; fake: rola umyślnie fałszowanej informacji, odpowiedzialność przy powielaniu, zasięg dementi ujawnionych przekłamań; 09 Nowe narzędzia weryfikacji informacji 10. Prezentacje referatów studentów 11. Zaliczenia |
Literatura: |
Bogusława Dobek – Ostrowska „Podstawy komunikowania społecznego”, Wrocław 2004 S.P.Morreale, B.H.Spitzberg, J.K.Barge Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 2015 Em Griffin „Podstawy komunikacji społecznej”, Gdańsk 2003 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student powinien znać główne nurty i teorie z zakresu komunikacji, potrafić zidentyfikować słabości współczesnych mediów i mediów społecznościowych, opisać cechy materiałów PR-owych, propagandowych, potrafić samodzielnie stosować narzędzia weryfikacji informacji. |
Metody i kryteria oceniania: |
1) 50% - obecność na zajęciach (dopuszczalne 3 nieobecności; 100% obecności = pół oceny wyżej) 2) 40% - przygotowanie i przedstawienie prezentacji na zadany temat 3) 10% - aktywność na zajęciach (konstruktywny udział w dyskusji) |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.