Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Komunikowanie społeczne

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WS-PO-BW-KS
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Komunikowanie społeczne
Jednostka: Instytut Politologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

wpisz symbol/symbole efektów kształcenia

Pełny opis:

01 Rozwój nauki o komunikowaniu

02 Komunikowanie jako proces porozumiewania się; mowa ciała

03 Prawda, retoryka, erystyka

04 Komunikowanie polityczne

05 Początki współczesnych mass mediów, projekcja filmu „Obywatel Kane” (fragm.)

06 PR, Marketing polityczny, lobbying

07 Propaganda: Korea Północna, Rosja; tzw. Państwo Islamskie, narzędzia komunikacyjne w ręku ekstremistów;

08 - Internet - zmieniająca się relacja twórcy i odbiorcy informacji; język postów, tweetów i memów, jego konsekwencje dla precyzji przekazu treści; rola niezależnej informacji w systemach totalitarnych/autorytarnych; teorie spiskowe w Internecie; konsekwencje przemian w obiegu informacyjnym dla opisu i odbioru kryzysu migracyjnego; fake: rola umyślnie fałszowanej informacji, odpowiedzialność przy powielaniu, zasięg dementi ujawnionych przekłamań;

09 Nowe narzędzia weryfikacji informacji

10. Prezentacje referatów studentów

11. Zaliczenia

Literatura:

Bogusława Dobek – Ostrowska „Podstawy komunikowania społecznego”, Wrocław 2004

S.P.Morreale, B.H.Spitzberg, J.K.Barge Komunikacja między ludźmi. Motywacja, wiedza i umiejętności. Wydawnictwa Naukowe PWN, Warszawa 2015

Em Griffin „Podstawy komunikacji społecznej”, Gdańsk 2003

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Student powinien znać główne nurty i teorie z zakresu komunikacji, potrafić zidentyfikować słabości współczesnych mediów i mediów społecznościowych, opisać cechy materiałów PR-owych, propagandowych, potrafić samodzielnie stosować narzędzia weryfikacji informacji.

Metody i kryteria oceniania:

1) 50% - obecność na zajęciach (dopuszczalne 3 nieobecności; 100% obecności = pół oceny wyżej)

2) 40% - przygotowanie i przedstawienie prezentacji na zadany temat

3) 10% - aktywność na zajęciach (konstruktywny udział w dyskusji)

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)