Od opinii do wpływu - Internet i demokracja
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-PO-BW-OODWIiD |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Od opinii do wpływu - Internet i demokracja |
Jednostka: | Instytut Politologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Skrócony opis: |
Pojawienie się nowych mediów stało się przedmiotem wielu dyskusji, w przebiegu których podkreśla się między innymi rolę technologii w zwiększaniu jakości sfery publicznej, a tym samym poziomu demokracji. Wpływ nowych mediów na jakość procesów demokratycznych dotyczy zarówno ustabilizowanych , jak i młodych demokracji, w których nowe platformy medialne, takie jak blogi i media społecznościowe, zyskują rosnącą popularność wśród użytkowników internetu. Zajęcia te dadzą możliwość refleksji nad związkiem demokracji i technologii, z uwzględnieniem jej wpływu na funkcjonowanie współczesnych społeczeństw. |
Literatura: |
1.Philippe C. Schmitter i Terry Lynn Karl, Czym jest demokracja... i czym nie jest w: Szczupaczyński 2. Dijk J. van, Społeczne aspekty nowych mediów: analiza społeczeństwa sieci, PWN, Warszawa, 2010. 3. Vaidhyanathan S., Antisocial media. Jak Facebook oddala nas od siebie i zagraża demokracji? Warszawa 2018 4. Matuszewski P., Cyberplemiona. Analiza zachowań użytkowników Facebooka w trakcie kampanii parlamentarnej, Warszawa 2018 5. Barney D, Społeczeństwo sieci, Warszawa 2008 6. Galloway S., Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google, Warszawa 2017 7. Bartlett J., Ludzie przeciw technologii. Jak Internet zabija demokrację (i jak możemy ją ocalić), Warszawa 2019 8. Castells M., Władza komunikacji, Warszawa 2013 |
Metody i kryteria oceniania: |
Wymagania: 1. Obecność 8 punktów (1 nieobecność) 2. Czytanie tekstów i aktywne uczestnictwo 20 punktów (0-3 na jednych zajęciach) 3. Przygotowanie komentarzy na blogu na każde zajęcia 30 punktów (każdy komentarz od 0-5) 4. Przygotowanie postera na wybrany temat związany z tematyką zajęć (wybór tematu, przeprowadzanie badań , przygotowanie posteru, prezentacja) 42 punkty (temat i jego opracowanie 0-20, poster 0-10, prezentacja 0-12) = 100 punktów |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.