Media i polaryzacja polityczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-PO-MiPP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Media i polaryzacja polityczna |
Jednostka: | Instytut Politologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Literatura: |
Halliin D.C., Mancini P., Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym, Kraków 2007 Dobek-Ostrowska B., Polski system medialny na rozdrożu. Media w polityce, polityka w mediach, Wrocław 2011 Goban-Klas T., Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu, Warszawa 2005 Kepplinger H. M., Demontaż polityki w społeczeństwie informacyjnym, Kraków 2007 Maguś W., Wizerunki polityków w cieniu zdarzeń nadzwyczajnych. Kampania wyborcza na urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2010 roku, Lublin 2014 Mediatyzacja kampanii politycznych, Mazur M., Michalczyk S., Kolczyński M. (red.), Katowice 2009 Michalczyk S., Demokracja medialna. Teoretyczna analiza problemu, Toruń 2010 Michalczyk S., Komunikowanie polityczne, Katowice 2005 Molęda-Zdziech M., Czas celebrytów: mediatyzacja życia publicznego, Warszawa 2013 Olczyk T., Politrozrywka i popperswazja, Warszawa 2009 Piontek D., Komunikowanie polityczne i kultura popularna: tabloidyzacja informacji o polityce, Poznań 2011 Schulz W., Komunikacja polityczna, Kraków 2006 Street J., Mass media, polityka, demokracja, Kraków 2006 Wojtkowski Ł., Mediatyzacja polityki: amerykańska kampania prezydencka 2008, Toruń 2012 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W1 Student potrafi objaśnić specyfikę wzajemnych relacji między sferami: mediów a polityki K_W10, K_W12 W2 Student potrafi scharakteryzować teoretyczne (politologiczne, medioznawcze, socjologiczne) interpretacje wzajemnego oddziaływania systemów: mediów i polityki K_W03 W3 Student potrafi objaśnić specyfikę reguł prowadzenia polityki zapośredniczonej medialnie K_W06 U1 Student potrafi wskazać i zinterpretować przejawy mediatyzacji polityki K_U01, K_U02 U2 Student potrafi zidentyfikować i krytycznie ocenić oddziaływanie logiki mediów na przekazy polityczne K_U03, K_U04 U3 Student potrafi dokonać ocen analizowanych zjawisk z normatywnego punktu widzenia (teorie: demokracji, społeczeństwa obywatelskiego, sfery publicznej) K_U02, K_U04 K1 Student jest świadomy „nieprzezroczystości” mediów w procesie komunikowania politycznego K_K01, K_K05 K2 Student potrafi przyjąć aktywną, świadomą analityczną postawę wobec mediów jako narzędzi i przestrzeni uprawiania polityki K_K03, K_K11 - Godziny realizowane z udziałem prowadzącego: Wykład 30 godzin Konwersatorium 30 godzin Konsultacje indywidualne 1godzina - Czas poświęcony na pracę indywidualną: Przygotowanie do zajęć: 29 godzin Przygotowania się do zaliczeń: 15 godzin Studiowanie literatury przedmiotu: 15 godzin - Łączna liczba godzin: 120 godzin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.