Metody jakościowe w badaniach marketingowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-SO-MJwBM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody jakościowe w badaniach marketingowych |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a58b7c971c3694178b51afd0a1b8b6841%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=c0489db3-68a8-4eaf-95ce-5e3ad1d62281&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | SO2_W07, SO2_W11; SO2_U02, _U08, SO2_U09; SO2_K02, SO2_K05, SO2_K07 |
Skrócony opis: |
Konwersatorium obejmuje zagadnienia z zakresu jakościowych badań marketingowych. Wiedza zdobyta w trakcie zajęć umożliwia studentom sprawne konstruowanie schematów badań marketingowych, scenariuszy wywiadów oraz pozwala prawidłowo analizować i interpretować wyniki badań. |
Pełny opis: |
Konwersatorium obejmuje omówienie następujących zagadnień: 1. Istota i rodzaje badań marketingowych 2. Porównanie metod jakościowych i ilościowych w badaniach marketingowych 3. Ewolucja w rozumieniu konsumenta, utajone postawy konsumenckie 4. Fazy procesu badawczego 5. Planowanie schematu badania 6. Techniki projekcyjne 7. Konstruowanie scenariusza wywiadu, prowadzenie wywiadu 8. Analiza i interpretacja wyników |
Literatura: |
Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010 Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001 Maison D., Utajone postawy konsumenckie. Analiza możliwości wykorzystania metody IAT, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004 Maison D., Stasiuk K., Psychologia konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017 Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999 Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016 |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: 1. Obecność obowiązkowa. Posiadanie więcej niż dwóch nieusprawiedliwionych nieobecności skutkuje niezaliczeniem konwersatorium. 2. Dyskusja sprawdzająca znajomość zadanych przez prowadzącego lektur - możliwość uzyskania max 1 pkt. na wybranych zajęciach (max. do zdobycia 5 pkt. w trakcie semestru) 3. Przygotowanie prac zaliczeniowych – 3 x 5 pkt. Razem do uzyskania 20 pkt. Kryteria oceniania: 19 - 20 pkt. - bardzo dobry 17 - 18 pkt. - dobry + 15 - 16 pkt. - dobry 13 - 14 pkt. - dostateczny + 11 - 12 pkt. - dostateczny 10 pkt. i mniej – niedostateczny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.