Komunikacja, mediacje, coaching
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-SO-PS-KMC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Komunikacja, mediacje, coaching |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | PS1_U09, PS1_U12, PS1_K03, PS1_K04 |
Skrócony opis: |
Student/studentka w toku nauki nabywa i doskonali umiejętności komunikacyjne potrzebne w pracy pracownika socjalnego. Potrafi przeprowadzić podstawowe elementy sesji coachingowej i procesu mediacji. Umie dostosować metody pracy i narzędzia do konkretnej sytuacji problemowej/konfliktowej w jakiej znalazł się klient.Potrafi współpracować z innymi w celu optymalizacji zdziałań i zwiększenia szans klienta na usamodzielniane się. |
Pełny opis: |
Student/studentka w toku nauki nabywa i doskonali umiejętności komunikacyjne potrzebne w pracy pracownika socjalnego. Potrafi przeprowadzić podstawowe elementy sesji coachingowej i procesu mediacji. Umie dostosować metody pracy i narzędzia do konkretnej sytuacji problemowej/konfliktowej w jakiej znalazł się klient. Dokonuje oceny, weryfikacji i doboru narzędzi stosowanych w czasie sesji coachingowej zaaranżowanej na potrzeby ćwiczeń. Umie wskazać kiedy potrzeba jest skierowania klientów do mediacji. Potrafi przeprowadzić podstawową sesję mediacyjną w sprawach cywilnych. Potrafi współpracować z innymi w celu optymalizacji zdziałań i zwiększenia szans klienta na nieusamodzielniane się. |
Literatura: |
1. Bennewicz Maciej, Bogactwo i szczęście. Odkryj potęgę woli, Warszawa 2014, 2. Gmurzyńska Ewa, Morek Rafał (red.), Mediacje. Teoria i praktyka, Warszawa 2014 3. Maciuszek Józef, Negacja w języku i komunikacji. O przetwarzaniu negacji w kontekście opisu cech ludzi, Kraków 2006 4.Mediacje w polskim systemie prawa, Ministerstwo Sprawiedliwości, Warszawa 2011 5. Larson Liv, Porozumienie bez przemocy w mediacji. Jak być trzecią stroną w mediacji,Warszawa 2009 6. Stewart John, Mosty zamiast murów. Podręcznik komunikacji interpersonalnej, Warszawa 2003 7. Thorpe Sara, Clifford Jackie, Podręcznik coachingu. Poznań 2013. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
PS1_U09, E 1 - Student/studentka potrafi dobrać właściwe narzędzia do konkretnej sytuacji w jakiej znalazł się klient. PS1_U12, E 2 -umie prowadzić elementy sesji coachingowej i procesu mediacji tak aby przyczyniać się do usamodzielniania się klienta PS1_K03, E 3 Student w toku prowadzonych elementów sesji coachingowej i mediacji akceptuje stanowiska stron,dąży do profesjonalizmu PS1_K04 E 4 - Student/studentka w grupach roboczych opracowują plan mediacji udział w ćwiczeniach - 30 godzin konsultacje - 5 godzin przygotowanie się do zajęć - 5 godzin przygotowanie się do zaliczenia - 20 godzin |
Metody i kryteria oceniania: |
W czasie zajęć studenci będą uczestniczyć w grach symulacyjnych, przygotowywać się do prowadzenia sesji coachingowej i mediacji w sprawach cywilnych (rodzinnych). Ocena końcowa do średnia z ocen otrzymanych z realizacji poszczególnych efektów. E1 ocen bardzo dobra Student/ studentka potrafi dobrać właściwe narzędzia do konkretnej sytuacji w jakiej znalazł się klient. Potrafi uzasadnić dobór ocena bardzo dobra- Student/studentka potrafi dobrać właściwe narzędzia do konkretnej sytuacji w jakiej znalazł się klient. ocena dobra Student/studentka potrafi dobrać właściwe narzędzia do konkretnej sytuacji w jakiej znalazł się klient. ocena dostateczna - Student/studentka potrafi dobrać niektóre narzędzia do konkretnej sytuacji w jakiej znalazł się klient. ocena niedostateczna - student nie Student/studentka potrafi dobrać właściwie narzędzi do konkretnej sytuacji w jakiej znalazł się klient. E2 ocena bardzo dobra -Posiada umie prowadzić elementy sesji coachingowej i procesu mediacji tak aby przyczyniać się do usamodzielniania się klienta. Potrafi uzasadnić kolejne elementy. ocena dobra - umie prowadzić elementy sesji coachingowej i procesu mediacji tak aby przyczyniać się do usamodzielniania się klienta ocena dostateczna -umie prowadzić niektóre elementy sesji coachingowej i procesu mediacji tak aby przyczyniać się do usamodzielniania się klienta ocena niedostateczna - nie umie prowadzić elementów sesji coachingowej i procesu mediacji tak aby przyczyniać się do usamodzielniania się klienta E3 ocena bardzo dobra - student potrafi przeprowadzić elementy sesji coachingowej i mediacji, szanuje stanowiska stron, wykorzystuje różnorodne narzędzia ocena dobra - student potrafi przeprowadzić elementy sesji coachingowej i mediacji, szanuje stanowiska stron, wykorzystuje wybrane narzędzia ocena dostateczna -student potrafi przeprowadzić elementy sesji coachingowej i mediacji, szanuje stanowiska stron, wykorzystuje niewielką ilość narzędzi ocena niedostateczna - nie potrafi przeprowadzić elementów sesji coachingowej i mediacji E 4 Ocena bardzo dobra student/ studentka opracowali w grupie szczegółowy plan mediacji uzasadniając poszczególne etapy ocena dobra - student/ studentka w grupie opracowali szczegółowy program mediacji ocena dostateczna - student /studentka opracował w grupie podstawowe elementy mediacji ocena niedostateczna student/ studentka nie współpracował/ła w grupie |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.