Realizacja projektu badawczego
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-SO-RPB |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Realizacja projektu badawczego |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | SO2_W02; SO2_W07; SO2_U01; SO2_U02; SO2_U03; SO2_U04; SO2_U08; SO2_K05 |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma za zadanie zapoznać studentów z poszczególnymi zasadami realizacji projektów badawczych oraz przeprowadzić ich przez poszczególne działania związane z jego realizacją. |
Pełny opis: |
W trakcie zajęć zostaną omówione następujące bloki tematyczne: 1. Zarządzanie zespołem projektowym 2. Realizacja badań terenowych. Kwestie etyczne. Analiza danych 3. Harmonogram i budżet projektu 4. Zarządzanie ryzykiem 5. Konstruowanie i redakcja raportu badawczego 6. Zasady przygotowania prezentacji wyników raportu badawczego 7. Promocja wyników projektu |
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: Silverman D., Prowadzenie badań jakościowych, Warszawa 2008, PWN Silverman D., Interpretacja danych jakościowych, Warszawa 2009, PWN Oppenheim A. N., Kwestionariusze, wywiady, pomiary postaw, Poznań 2004, Zysk i S-ka Chomczyński P., Wybrane problemy etyczne w badaniach. Obserwacja uczestnicząca ukryta, „Przegląd Socjologii Jakościowej”, Tom II , Nr 1, Listopad 2006 Makowska M., Analiza danych zastanych: przewodnik dla studentów, Warszawa 2013, Scholar. Literatura uzupełniająca: Flick U., Projektowanie badania jakościowego, Warszawa 2010, PWN Denzin N., Lincoln Y., Metody badań jakościowych, Warszawa 2009, PWN Charmaz K., Teoria ugruntowana. Praktyczny przewodnik po analizie jakościowej, Warszawa 2013, PWN Konecki K. Studia z metodologii badań jakościowych. Teoria ugruntowana, 2000, PWN Hammersley M., Atkinson P., Metody badań terenowych, Poznań 2000, Zysk i S-ka Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Warszawa 2010, PWN Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Warszawa 2001, PWN Barbour R., Badania fokusowe, Warszawa 2011, PWN Lofland J., Snow D.A., Anderson L., Lofland L.H., Analiza układów społecznych. Przewodnik metodologiczny po badaniach jakościowych, Warszawa 2009, Scholar Nowak S., Metodologia badań społecznych, Warszawa 2011, PWN Frankfort-Nachmias Ch., Nachmias D., Metody badawcze w naukach społecznych, Poznań 2001, Zysk i S-ka |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.