Warsztaty z coachingu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WS-SO-WzC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Warsztaty z coachingu |
Jednostka: | Instytut Socjologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | SO2_W01 SO2_W06 SO2_U06 SO2_U07 SO2_K06 |
Skrócony opis: |
Celem warsztatów jest zaznajomienie studentów z zagadnieniami dotyczącymi coachingu. |
Pełny opis: |
W trakcie kursu studenci opanują oni podstawowe umiejętności w zakresie stosowania metody coachingowej, jak również zapoznają się z popularnymi technikami oraz narzędziami coachingowymi. Studenci nabędą również umiejętność praktycznego zastosowania metodologii coachingowej w celu motywowania i rozwoju interpersonalnego jednostek. Warsztaty będą miały formę zajęć kursowych z wykorzystaniem metod aktywizujących takich jak: ćwiczenia, dyskusje, mini sesje coachingowe, action learning. Dzięki odpowiednio dobranej tematyce, jak również metodom dydaktycznym efektem zajęć będzie wzrost kompetencji studentów w zakresie posługiwania się metodami coachingowymi w praktyce rozwoju indywidualnego. |
Literatura: |
Passmore J., Coaching doskonały. Przewodnik profesjonalisty, Muza, Warszawa 2012. Rogers J. Coaching. Podstawy umiejętności, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2010. Sęp K., Mapa marzeń, mapa celów, Akademia Skutecznego Działania Iwony Walewskiej-Opiełki, Warszawa 2014. Starr J., Coaching. Procesy, zasady, umiejętności, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2005. Stoltzfus T., Sztuka zadawania pytań w coachingu. Jak opanować najważniejszą umiejętność coacha?, Aetos Media, Cieszyn 2008. Thrope A., Clifford J., Podręcznik coachingu. Podręcznik szkolenia. Niezbędnik dla instruktorów i menedżerów, Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2013. Whitmore J., Coaching: trening efektywności, G+J Gruner + Jahr Polska, Warszawa 2011. Wilczyńska M. i inni, Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwijające umiejętności i kompetencje osobiste, Wydawnictwo Helion, Gliwice 2013. Zubrzycka-Nowak M., Rybczyńska K., Monostori S., Czym (nie) jest coaching. Prawdy i mity o coachingu, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot 2010. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
SO2_W01 - zna terminologię z zakresu socjologii i nauk pokrewnych na poziomie rozszerzonym; SO2_W06 - ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka; SO2_U06 - posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy; SO2_U07 - posiada umiejętność samodzielnego zaproponowania rozwiązań konkretnego problemu; SO2_K06 - potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny. Udział w warsztatach - 30 godz. Przygotowanie się do zajęć - 30 godz. Przygotowanie się do zaliczenia - 30 godz. Liczba punktów ECTS: 90 godz./30 godz. = 3 pkt ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
Obecność na zajęciach jest obowiązkowa. Do zaliczenia dopuszczeni zostaną studenci, którzy będą mieli maksymalnie 2 nieusprawiedliwione nieobecności. Forma zaliczenia: 1. Test-20 pkt 2. Przeprowadzenie mini sesji coachingowej według modelu GROW-10 pkt Łącznie 30 pkt. Kryteria oceniania: poniżej 18 pkt – ndst 18-20 pkt – dst 21-22 pkt – dst+ 23-25 pkt – db 26-27 pkt – db + 28-30 pkt – bdb |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.