Ekonomia menedżerska
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-EK-EM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ekonomia menedżerska |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | ekonomia i finanse |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Symbole efektów kształcenia: EK1_W01 Symbol efektów kształcenia: EK1_W01 opis efektu: podstawową wiedzę ogólną z dziedziny nauk ekonomicznych i pokrewnych oraz ich miejsca w systemie nauk społecznych i relacjach do innych nauk Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: Czytanie literatury, uczestnictwo w zajęciach, przygotowanie grupowych projektów, Efekty kształcenia ćwiczenia Symbole efektów kształcenia: EK1_K04 Symbol efektów kształcenia: EK1_K04, opis efektu: potrafi doskonalić nabytą wiedzę i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: Czytanie literatury, uczestnictwo w zajęciach Symbol efektów kształcenia: EK1_U04, opis efektu: praktycznie wykorzystać informacje gospodarcze i przetwarzać je na potrzeby działalności gospodarczej i społecznej Sposoby weryfikacji efektów kształcenia: rozwiązywanie zadań, przygotowanie do zaliczenia, dyskusje, przygotowanie projektu |
Skrócony opis: |
Ekonomia menedżerska jest połączeniem wiedzy z mikroekonomii, makroekonomii oraz zarządzania. Jest to analiza istotnych decyzji podejmowanych przez menedżerów przy użyciu narzędzi stosowanych przez ekonomistów wraz z interpretację otrzymanych wyników. |
Literatura: |
Podstawowa 1.Paul A. Samuelson, William D. Nordhaus, Ekonomia t. I i II, Wyd. PWN. 2.William F. Samuelson, Stephen G. Marks, Ekonomia menedżerska, PWE, 2009, Warszawa. 3.D. Begg: Makroekonomia, Wyd. PWE, Warszawa 2007. 4.R.Varian Mikroekonomia kurs średni – ujęcie nowoczesne, PWN, Warszawa 2005 5.D. Begg, Mikroekonomia, PWE, Warszawa 2003 Uzupełniająca 6.M. Nasiłowski: System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii, Wyd. Key Tex, Warszawa 2005. 7.B. Czarny, Podstawy ekonomii, PWN, Warszawa 2011 8.R. Milewski i E. Kwiatkowski; Podstawy ekonomii, Wyd. III zmienione; PWN, Warszawa 2005. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
ECTS wykład ECTS 2 Podział ECTS: •uczestnictwo w zajęciach 30h - 1 pkt ECTS •przygotowanie do egzaminu 30h - 1 pkt ECTS ćwiczenia ECTS 4 Podział ECTS: •uczestnictwo w zajęciach 30h - 1 pkt ECTS •przygotowanie danych do przeprowadzenia analizy wg różnorodnych kryteriów podziału w zależności od wybranego projektu 60h - 2 pkt ECTS •opracowanie wyników wraz z rekomendacjami, wnioskami, krytyczną oceną projektu 30h -1 pkt ECTS Efekty kształcenia Po realizacji przedmiotu student: 1.wie: Jak przebiega analiza wielofazowych procesów decyzyjnych Jakie są kryteria podziału decyzji i po co się je stosuje. Jakie instytucje są ściśle związane z przedsiębiorstwami Jakie są ryzyka, zalety i wady związane z decyzjami menedżerskimi 2.umie: Dokonać oceny podejmowanych decyzji Przeanalizować korzystne i niekorzystne warunki związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw Ocenić ryzyko, koszty, zalety i wady podejmowanych decyzji Analizować i wyciągać konkretne wnioski ze znalezionego materiału (opracowań, tabel) Znaleźć potrzebne do analizy dane 3.posiada kompetencje: Współpracy w grupie Krytycznej oceny pojmowanych decyzji Przygotowania pracy zaliczeniowej i przeprowadzenia analizy, oceny możliwości jej wykonania w rzeczywistości Wykorzystania zdobytej wiedzy w praktyce |
Metody i kryteria oceniania: |
wykład: wypowiedzi na platformie moodle na konkretne tematy w ściśle określonym czasie wg zasad opisanych na moodle, test końcowy z wykładów ćwiczenia: zadania, wygłoszenie projektu Podstawą zaliczenia będzie przygotowanie i wygłoszenie projektu zgodnie z informacjami na moodle, wygłoszenie i dyskusja będzie na MS Teams i/lub podczas zajęć na uczelni. Jeśli ktoś nie przygotuje projektu będzie odpowiadał ustnie z materiału z wykładów ćwiczeń i zadań realizowanych podczas zajęć na MS teams (zgodnie z sylabusem). Ocena 2,0 - Student nie zna podstawowych zagadnień związanych z ekonomią menedżerską. Nie rozumie i nie potrafi analizować zjawisk występujących na rynku, nie posługuje się podstawowymi pojęciami a jego wiedza nie jest uporządkowana. Student zbyt często popełnia błędy, a jego wiedza i umiejętności są na niewystarczającym poziomie merytorycznym. Ocena 3,0 - Student zna podstawowe zagadnienia związane z ekonomią menedżerską. Rozumie i analizuje zjawiska występujące na rynku, posługuje się podstawowymi pojęciami jednak ta wiedza nie jest uporządkowana. Student często popełnia błędy, a jego wiedza i umiejętności są na dostatecznym poziomie merytorycznym. Ocena 3,5 - Student zna podstawowe kategorie związane z ekonomią menedżerską. Rozumie i analizuje zjawiska występujące na rynku , posługuje się podstawowymi pojęciami w stopniu zadowalającym. Student popełnia błędy, jednak jego wiedza i umiejętności są na akceptowalnym poziomie merytorycznym. Ocena 4,0 - Student zna podstawowe kategorie związane z ekonomią menedżerską. Rozumie i analizuje zjawiska występujące na rynku, posługuje się podstawowymi pojęciami w stopniu dobrym. Student może popełniać przy tym nieliczne błędy, jednak jego wiedza i umiejętności są na odpowiednim poziomie merytorycznym Ocena 4,5 - Student zna podstawowe kategorie związane z ekonomią menedżerską . Rozumie i analizuje zjawiska występujące na rynku, posługuje się podstawowymi pojęciami na wysokim poziomie. Student rzadko popełnia błędy. Jego wiedza i umiejętności są na wysokim poziomie merytorycznym. Ocena 5,0 - Student zna podstawowe kategorie związane z ekonomią menedżerską. Rozumie i analizuje zjawiska występujące na rynku, oraz bezbłędnie posługuje się podstawowymi pojęciami. Student nie popełnia błędów. Jego wiedza i umiejętności są na bardzo wysokim poziomie merytorycznym Jeśli ktoś nie będzie się wypowiadał, to może przystąpić do zaliczenia ustnego z tematyki zgodnej z sylabusem przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2020-10-01 - 2021-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 32 miejsc
Wykład, 30 godzin, 32 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Hryniewicka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Hryniewicka | |
Strona przedmiotu: | https://login.uksw.edu.pl/cas/logout?url=https%3A%2F%2Fapd.uksw.edu.pl%2F&locale=pl | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning |
|
Literatura: |
Wszystkie informacje i linki po zalogowaniu się na platformę Moodla |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 57 miejsc
Wykład, 30 godzin, 57 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Hryniewicka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Hryniewicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 80 miejsc
Wykład, 30 godzin, 80 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Hryniewicka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Hryniewicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS wykład ECTS 2 Podział ECTS: •uczestnictwo w zajęciach 30h - 1 pkt ECTS •przygotowanie do egzaminu 30h - 1 pkt ECTS ćwiczenia ECTS 4 Podział ECTS: •uczestnictwo w zajęciach 30h - 1 pkt ECTS •przygotowanie danych do przeprowadzenia analizy wg różnorodnych kryteriów podziału w zależności od wybranego projektu 60h - 2 pkt ECTS •opracowanie wyników wraz z rekomendacjami, wnioskami, krytyczną oceną projektu 30h -1 pkt ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin, 100 miejsc
Wykład, 30 godzin, 100 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Hryniewicka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Hryniewicka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS wykład ECTS 2 Podział ECTS: •uczestnictwo w zajęciach 30h - 1 pkt ECTS •przygotowanie do egzaminu 30h - 1 pkt ECTS ćwiczenia ECTS 4 Podział ECTS: •uczestnictwo w zajęciach 30h - 1 pkt ECTS •przygotowanie danych do przeprowadzenia analizy wg różnorodnych kryteriów podziału w zależności od wybranego projektu 60h - 2 pkt ECTS •opracowanie wyników wraz z rekomendacjami, wnioskami, krytyczną oceną projektu 30h -1 pkt ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.