Public Relations w internecie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-EK-MON-PRI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Public Relations w internecie |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o zarządzaniu i jakości |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | EM2_W01 EM2_W09 EM2_W03 EM2_U08 EM2_K06 |
Wymagania wstępne: | brak |
Pełny opis: |
Cele modułu zajęć/przedmiotu a) teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie zasad funkcjonowania public relations w różnych kontekstach społecznych i instytucjach b) pogłębienie wiedzy nt. teorii i praktyki public relations jako cyklicznego procesu odpowiadania instytucji na potrzeby otoczenia i budowania zaufania społecznego oraz profesjonalnego zarządzania informacją w różnego typu instytucjach c) udział w tworzeniu w mediach społecznościowych projektu kampanii społecznej. d) przygotowanie do zarządzania w sposób profesjonalny komunikacją w sytuacjach trudnych, stresowych, kryzysowych e) nabycie umiejętności stosowania w praktyce narzędzi PR antycypujących kryzys, szacowania szans i zagrożeń oraz silnych i słabych stron (SWOT) w komunikacji f) nauka tworzenia komunikatów kryzysowych, planowania i prowadzenia działań w sztabie kryzysowym |
Literatura: |
Literatura podstawowa: A. Łaszyn, e-Kryzys, Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa b.r.w. D. Tworzydło, Public relations praktycznie, Rzeszów 2017. Literatura uzupełniająca: Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016. Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020. Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015. Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012. Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012. Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017. Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013. Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013. Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013. Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013. Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013 Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011 Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011 Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011. Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013. Olędzki J., Tworzydło D. (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006. Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014 Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011. Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013. Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008. Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015 Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019. Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019. Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018. Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018. Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016. Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017. Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W01 - głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna w stopniu zaawansowanym wszystkie obowiązki i zadania rzecznika prasowego instytucji – osiągnięty przez metody podająco-informacyjne z samodzielną lekturą publikacji, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. W09 - posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i instytucjach kultury, rozszerzoną wiedzę o reklamie i branży reklamowej, również w mediach społecznościowych – osiągnięty metodą ćwiczeniowo-praktyczną w połączeniu ze studium przypadków, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. W03 - ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi – osiągnięty poprzez metody ćwiczeniono-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę dla realizacji projektu, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. U08 - posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy – osiągnięty przez metody ćwiczeniowo-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę w poszukiwaniu informacji i rozwiązywaniu problemów, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. K06- ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób – osiągnięty przez metody problemowe z wykorzystaniem technik kreatywnych, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. |
Metody i kryteria oceniania: |
W01 - głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna w stopniu zaawansowanym wszystkie obowiązki i zadania rzecznika prasowego instytucji – osiągnięty przez metody podająco-informacyjne z samodzielną lekturą publikacji, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. na ocenę 3: rozróżnia niektóre narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna kilka obowiązków i zadań rzecznika prasowego instytucji na ocenę 4: rozróżnia poprawnie większość narzędzi komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna najważniejsze obowiązki i zadania rzecznika prasowego instytucji na ocenę 5: głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, rozróżnia poprawnie narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej i wie, które z nich zastosować w różnych typach instytucji, zna wszystkie obowiązki i zadań rzecznika prasowego instytucji W09 - posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i instytucjach kultury, rozszerzoną wiedzę o reklamie i branży reklamowej, również w mediach społecznościowych – osiągnięty metodą ćwiczeniowo-praktyczną w połączeniu ze studium przypadków, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. na ocenę 3: zna i rozróżnia niektóre pojęcia związane z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania ich w rzeczywistości medialnej i instytucjach kultury, posiada podstawową wiedzę o reklamie i branży reklamowej w mediach tradycyjnych i społecznościowych na ocenę 4: zna i rozróżnia większość pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania ich w rzeczywistości medialnej i instytucjach kultury, posiada wiedzę o reklamie i branży reklamowej w wybranych mediach na ocenę 5: zna i rozróżnia poprawnie wszystkie pojęcia związane z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania ich w rzeczywistości medialnej i instytucjach kultury, posiada pogłębioną wiedzę o reklamie i branży reklamowej w mediach wszystkich typów W03 - ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi – osiągnięty poprzez metody ćwiczeniono-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę dla realizacji projektu, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. na ocenę 3: posiada podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania grup i instytucji oraz elementarną z zakresu zarządzania nimi na ocenę 4: posiada poprawną wiedzę z zakresu funkcjonowania grup i instytucji oraz podstawową wiedzę z zakresu zarządzania nimi na ocenę 5: ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi U08 - posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy – osiągnięty przez metody ćwiczeniowo-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę w poszukiwaniu informacji i rozwiązywaniu problemów, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. na ocenę 3: posiada podstawowe umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy na ocenę 4: posiada podstawowe umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy na ocenę 5: posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy K06- ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób – osiągnięty przez metody problemowe z wykorzystaniem technik kreatywnych, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego. na ocenę 3: ma podstawową świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, na ocenę 4: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, poprawnie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, potrafi organizować proces uczenia innych osób na ocenę 5: ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WYK_MON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin, 22 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Przybysz, Adrian Sadłowski | |
Prowadzący grup: | Monika Przybysz, Adrian Sadłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie zasad funkcjonowania public relations w różnych kontekstach społecznych i różnego typu instytucjach. Uczestnicy wykładu zdobędą pogłębioną wiedzę nt. teorii i praktyki public relations jako cyklicznego procesu odpowiadania instytucji na potrzeby otoczenia i budowania zaufania społecznego oraz profesjonalnego zarządzania informacją w różnego typu instytucjach. Studenci w trakcie zajęć wezmą udział w tworzeniu w mediach społecznościowych realnej kampanii społecznej. |
|
Pełny opis: |
1. Public relations – kluczowe pojęcia, najważniejsze cele. 2. Strategia i zarządzanie strategiczne w public relations. 3. Strategia – taktyka – operacja w public relations. 4. Operacjonalizacja strategii – wizja, misja i cele strategiczne. 4. Poziomy zarządzania strategicznego w public relations. 5. Etapy procesu zarządzania strategicznego informacją. 6. Analiza SWOT, analiza RACE Johna Marstona, SMART. 7. Model zarządzania informacją za pomocą mediów społecznościowych. 8. Tworzenie kampanii społecznej w mediach społecznościowych. 10. Organizacja eventów. 11. Rola komunikacji wizualnej w sektorze non profit. 12. Kompozycja tekstu w mediach elektronicznych i w social media. 13. Komunikacja za pośrednictwem fanpage’a, Twittera, bloga, kanałów na YouTube, w Pinterest, w Instagramie, tworzenie haseł w Wikipedii, Wikicommons i WikiNews, rola nowoczesnej witryny www w komunikacji. 14. Narzędzia komunikacji wewnętrznej. 15. Sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej. |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: A. Łaszyn i in., e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020. Literatura uzupełniająca: M. Daniłoś, Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016. A. Miotk, Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012. A. Miotk, Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012. A. Adamus-Matuszyńska, R. Maćkowska, Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013. J. Lipińska, G. Rosłon, Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013. E. Hope, Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013. M. Kaczmarczyk, Z. Widera, Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013. K. Wojcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013. J. Olędzki, D. Tworzydło (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006. B. Stawarz, Content marketing po polsku, Warszawa 2014 A. Łaszyn, Media i ty, czyli jak efektywnie zarządzać kontaktem z dziennikarzami, Warszawa 2015. J. Lovett, Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013 L. Li Evans, Social media marketing, Gliwice 2011 D. Meerman Scott, Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011 A. Handley, C. C. Chapman, Treść jest kluczowa, Gliwice 2011. P. Bielawski, Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011. M. Przybysz, Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013. M. Przybysz, Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008. M. Kaczmarek-Śliwińska, Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015. |
|
Wymagania wstępne: |
Dopuszczalna liczba nieobecności: 2 Dyżur dla studentow online: środy 12.00-13.00 8cx9sr1 Dyżur w realu: konsultacje zaraz po zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT WYK_MON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin, 11 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Przybysz | |
Prowadzący grup: | Monika Przybysz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Kryteria oceny: - z uwagą przyswoić wszystkie elementy zaliczenia prezentowane na 1. zajęciach dotyczące warunków zaliczenia - brać aktywny udział w pracach zespołu, do którego uczestnik jest przydzielony na pierwszych zajęciach w projekcie kampanii społecznej, jednak może też nastąpić zmiana zespołów w trakcie semestru w razie takiej potrzeby prowadzenia projektu, a w przypadku rekrutacji dodatkowej - student zostaje przydzielony do zespołu przez prowadzącego - odczytywać komunikaty z grupy zajęciowej prowadzonej do zajęć z archiwum wszelkich materiałów ze względu na konieczność szybkiej wymiany informacji dotyczącej kryzysów w social media; - opracowywać strategię komunikacyjną w zespole - być aktywnym na zajęciach zachowując zasady kultury komunikacji - nie przekroczyć limitu 3 nieobecności na zajęciach (w przypadku przekroczenia 3 nieobecności - kolokwium zaliczeniowe w styczniu 2023 r.) i to z całych zajęć oraz lektury wyznaczonej przez prowadzącego - przysyłać po zajęciach regularnie w ciągu tygodnia a maksymalnie w dwa tygodnie (po tym czasie nie będą przyjmowane prace) materiały zadane do domu - przygotować jedną prezentację o wybranej kampanii z zakresu komunikacji marketingowej (kampanii viralowej) - na zajęciach mieć włączoną kamerę (obowiązkowo) w przypadku zajęć online oraz z uwagą uczestniczyć w zajęciach, nie wykonując jednocześnie działań rozpraszających to uczestnictwo i mogących zakłócić percepcję omawianych na zajęciach treści - w szczególnych przypadkach zdrowotnych lub niepełnosprawności uniemożliwiające lub sprawiające trudność w którymś z elementów zaliczenia należy na początku semestru zgłosić tę sytuację prowadzącemu, zaś problemy bieżące z funkcjonowaniem grup w postaci cotygodniowego krótkiego raportu z zajęć (szablon dostępny od 2 zajęć) 30 h aktywne uczestnictwo w zajęciach 20 h udział w projekcie zespołowym 10 h przygotowanie prezentacji mutimedialnej |
|
Wymagania wstępne: |
Dopuszczalna liczba nieobecności: 3 Dyżur w realu: konsultacje zaraz po zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WYK_MON
WYK_MON
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin, 7 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Przybysz | |
Prowadzący grup: | Monika Przybysz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Kryteria oceny: - z uwagą przyswoić wszystkie elementy zaliczenia prezentowane na 1. zajęciach dotyczące warunków zaliczenia - brać aktywny udział w pracach zespołu, do którego uczestnik jest przydzielony na pierwszych zajęciach w projekcie kampanii społecznej, jednak może też nastąpić zmiana zespołów w trakcie semestru w razie takiej potrzeby prowadzenia projektu, a w przypadku rekrutacji dodatkowej - student zostaje przydzielony do zespołu przez prowadzącego - odczytywać komunikaty z grupy zajęciowej prowadzonej do zajęć z archiwum wszelkich materiałów ze względu na konieczność szybkiej wymiany informacji dotyczącej kryzysów w social media; - opracowywać strategię komunikacyjną w zespole - być aktywnym na zajęciach zachowując zasady kultury komunikacji - nie przekroczyć limitu 3 nieobecności na zajęciach (w przypadku przekroczenia 3 nieobecności - kolokwium zaliczeniowe w styczniu) z całych zajęć oraz lektury wyznaczonej przez prowadzącego - przysyłać po zajęciach regularnie w ciągu tygodnia a maksymalnie w ciągu dwóch tygodni (po tym czasie nie będą przyjmowane prace) materiały zadane do domu - przygotować jedną prezentację o wybranej kampanii z zakresu komunikacji marketingowej (kampanii viralowej) - na zajęciach mieć włączoną kamerę (obowiązkowo) w przypadku zajęć online oraz z uwagą uczestniczyć w zajęciach, nie wykonując jednocześnie działań rozpraszających to uczestnictwo i mogących zakłócić percepcję omawianych na zajęciach treści - w szczególnych przypadkach zdrowotnych lub niepełnosprawności uniemożliwiające lub sprawiające trudność w którymś z elementów zaliczenia należy na początku semestru zgłosić tę sytuację prowadzącemu, zaś problemy bieżące z funkcjonowaniem grup w postaci cotygodniowego krótkiego raportu z zajęć (szablon dostępny od 2 zajęć) 30 h aktywne uczestnictwo w zajęciach 20 h udział w projekcie zespołowym 10 h przygotowanie prezentacji mutimedialnej |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Pełny opis: |
Cele modułu zajęć/przedmiotu a) teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie zasad funkcjonowania public relations w różnych kontekstach społecznych i instytucjach b) pogłębienie wiedzy nt. teorii i praktyki public relations jako cyklicznego procesu odpowiadania instytucji na potrzeby otoczenia i budowania zaufania społecznego oraz profesjonalnego zarządzania informacją w różnego typu instytucjach c) udział w tworzeniu w mediach społecznościowych projektu kampanii społecznej. d) przygotowanie do zarządzania w sposób profesjonalny komunikacją w sytuacjach trudnych, stresowych, kryzysowych e) nabycie umiejętności stosowania w praktyce narzędzi PR antycypujących kryzys, szacowania szans i zagrożeń oraz silnych i słabych stron (SWOT) w komunikacji f) nauka tworzenia komunikatów kryzysowych, planowania i prowadzenia działań w sztabie kryzysowym |
|
Literatura: |
Literatura podstawowa: A. Łaszyn, e-Kryzys, Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa b.r.w. D. Tworzydło, Public relations praktycznie, Rzeszów 2017. Literatura uzupełniająca: Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016. Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020. Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015. Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012. Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012. Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017. Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013. Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013. Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013. Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013. Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013 Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011 Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011 Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011. Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013. Olędzki J., Tworzydło D. (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006. Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014 Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011. Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013. Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008. Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015 Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019. Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019. Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018. Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018. Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016. Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017. Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016. |
|
Wymagania wstępne: |
Dopuszczalna liczba nieobecności: 3 Dyżur w realu: konsultacje zaraz po zajęciach |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.