Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Public Relations w internecie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSE-EK-MON-PRI
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Public Relations w internecie
Jednostka: Wydział Społeczno-Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

nauki o zarządzaniu i jakości

Poziom przedmiotu:

średnio-zaawansowany

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

EM2_W01

EM2_W09

EM2_W03

EM2_U08

EM2_K06


Wymagania wstępne:

brak

Pełny opis:

Cele modułu zajęć/przedmiotu

a) teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie zasad funkcjonowania public relations w różnych kontekstach społecznych i instytucjach

b) pogłębienie wiedzy nt. teorii i praktyki public relations jako cyklicznego procesu odpowiadania instytucji na potrzeby otoczenia i budowania zaufania społecznego oraz profesjonalnego zarządzania informacją w różnego typu instytucjach

c) udział w tworzeniu w mediach społecznościowych projektu kampanii społecznej.

d) przygotowanie do zarządzania w sposób profesjonalny komunikacją w sytuacjach trudnych, stresowych, kryzysowych

e) nabycie umiejętności stosowania w praktyce narzędzi PR antycypujących kryzys, szacowania szans i zagrożeń oraz silnych i słabych stron (SWOT) w komunikacji

f) nauka tworzenia komunikatów kryzysowych, planowania i prowadzenia działań w sztabie kryzysowym

Literatura:

Literatura podstawowa:

A. Łaszyn, e-Kryzys, Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa b.r.w.

D. Tworzydło, Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.

Literatura uzupełniająca:

Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016.

Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020.

Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015.

Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012.

Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012.

Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.

Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013.

Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013.

Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013.

Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013.

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013

Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011

Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011

Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011.

Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013.

Olędzki J., Tworzydło D. (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006.

Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014

Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011.

Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013.

Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.

Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015

Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019.

Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019.

Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018.

Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018.

Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016.

Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.

Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

W01 - głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna w stopniu zaawansowanym wszystkie obowiązki i zadania rzecznika prasowego instytucji – osiągnięty przez metody podająco-informacyjne z samodzielną lekturą publikacji, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

W09 - posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i instytucjach kultury, rozszerzoną wiedzę o reklamie i branży reklamowej, również w mediach społecznościowych – osiągnięty metodą ćwiczeniowo-praktyczną w połączeniu ze studium przypadków, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

W03 - ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi – osiągnięty poprzez metody ćwiczeniono-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę dla realizacji projektu, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

U08 - posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy – osiągnięty przez metody ćwiczeniowo-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę w poszukiwaniu informacji i rozwiązywaniu problemów, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

K06- ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób – osiągnięty przez metody problemowe z wykorzystaniem technik kreatywnych, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

Metody i kryteria oceniania:

W01 - głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna w stopniu zaawansowanym wszystkie obowiązki i zadania rzecznika prasowego instytucji – osiągnięty przez metody podająco-informacyjne z samodzielną lekturą publikacji, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

na ocenę 3: rozróżnia niektóre narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna kilka obowiązków i zadań rzecznika prasowego instytucji

na ocenę 4: rozróżnia poprawnie większość narzędzi komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, zna najważniejsze obowiązki i zadania rzecznika prasowego instytucji

na ocenę 5: głęboko rozumie potrzebę komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej, rozróżnia poprawnie narzędzia komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej i wie, które z nich zastosować w różnych typach instytucji, zna wszystkie obowiązki i zadań rzecznika prasowego instytucji

W09 - posiada pogłębioną wiedzę na temat pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania jej w rzeczywistości medialnej i instytucjach kultury, rozszerzoną wiedzę o reklamie i branży reklamowej, również w mediach społecznościowych – osiągnięty metodą ćwiczeniowo-praktyczną w połączeniu ze studium przypadków, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

na ocenę 3: zna i rozróżnia niektóre pojęcia związane z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania ich w rzeczywistości medialnej i instytucjach kultury, posiada podstawową wiedzę o reklamie i branży reklamowej w mediach tradycyjnych i społecznościowych

na ocenę 4: zna i rozróżnia większość pojęć związanych z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania ich w rzeczywistości medialnej i instytucjach kultury, posiada wiedzę o reklamie i branży reklamowej w wybranych mediach

na ocenę 5: zna i rozróżnia poprawnie wszystkie pojęcia związane z marketingiem i public relations w kontekście wykorzystania ich w rzeczywistości medialnej i instytucjach kultury, posiada pogłębioną wiedzę o reklamie i branży reklamowej w mediach wszystkich typów

W03 - ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi – osiągnięty poprzez metody ćwiczeniono-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę dla realizacji projektu, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

na ocenę 3: posiada podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania grup i instytucji oraz elementarną z zakresu zarządzania nimi

na ocenę 4: posiada poprawną wiedzę z zakresu funkcjonowania grup i instytucji oraz podstawową wiedzę z zakresu zarządzania nimi

na ocenę 5: ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi

U08 - posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy – osiągnięty przez metody ćwiczeniowo-praktyczne oraz samodzielną i zespołową pracę w poszukiwaniu informacji i rozwiązywaniu problemów, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

na ocenę 3: posiada podstawowe umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy

na ocenę 4: posiada podstawowe umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy

na ocenę 5: posiada rozszerzone umiejętności w dziedzinie komunikacji, marketingu i public relations w kontekście zarządzania wizerunkiem instytucji, projektami, marką, produktami, zarządzaniu kryzysowym, informacją, wizerunkiem i identyfikacją wizualną firmy

K06- ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób – osiągnięty przez metody problemowe z wykorzystaniem technik kreatywnych, a weryfikowany przygotowaniem projektu zaliczeniowego.

na ocenę 3: ma podstawową świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności,

na ocenę 4: ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, poprawnie rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, potrafi organizować proces uczenia innych osób

na ocenę 5: ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 30 godzin, 22 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Przybysz, Adrian Sadłowski
Prowadzący grup: Monika Przybysz, Adrian Sadłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie zasad funkcjonowania public relations w różnych kontekstach społecznych i różnego typu instytucjach. Uczestnicy wykładu zdobędą pogłębioną wiedzę nt. teorii i praktyki public relations jako cyklicznego procesu odpowiadania instytucji na potrzeby otoczenia i budowania zaufania społecznego oraz profesjonalnego zarządzania informacją w różnego typu instytucjach. Studenci w trakcie zajęć wezmą udział w tworzeniu w mediach społecznościowych realnej kampanii społecznej.

Pełny opis:

1. Public relations – kluczowe pojęcia, najważniejsze cele.

2. Strategia i zarządzanie strategiczne w public relations.

3. Strategia – taktyka – operacja w public relations.

4. Operacjonalizacja strategii – wizja, misja i cele strategiczne.

4. Poziomy zarządzania strategicznego w public relations.

5. Etapy procesu zarządzania strategicznego informacją.

6. Analiza SWOT, analiza RACE Johna Marstona, SMART.

7. Model zarządzania informacją za pomocą mediów społecznościowych.

8. Tworzenie kampanii społecznej w mediach społecznościowych.

10. Organizacja eventów.

11. Rola komunikacji wizualnej w sektorze non profit.

12. Kompozycja tekstu w mediach elektronicznych i w social media.

13. Komunikacja za pośrednictwem fanpage’a, Twittera, bloga, kanałów na YouTube, w Pinterest, w Instagramie, tworzenie haseł w Wikipedii, Wikicommons i WikiNews, rola nowoczesnej witryny www w komunikacji.

14. Narzędzia komunikacji wewnętrznej.

15. Sprawdzenie wiedzy teoretycznej i praktycznej.

Literatura:

Literatura podstawowa:

A. Łaszyn i in., e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020.

Literatura uzupełniająca:

M. Daniłoś, Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016.

A. Miotk, Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012.

A. Miotk, Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012.

A. Adamus-Matuszyńska, R. Maćkowska, Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013.

J. Lipińska, G. Rosłon, Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013.

E. Hope, Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013.

M. Kaczmarczyk, Z. Widera, Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013.

K. Wojcik, Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013.

J. Olędzki, D. Tworzydło (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006.

B. Stawarz, Content marketing po polsku, Warszawa 2014

A. Łaszyn, Media i ty, czyli jak efektywnie zarządzać kontaktem z dziennikarzami, Warszawa 2015.

J. Lovett, Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013

L. Li Evans, Social media marketing, Gliwice 2011

D. Meerman Scott, Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011

A. Handley, C. C. Chapman, Treść jest kluczowa, Gliwice 2011.

P. Bielawski, Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011.

M. Przybysz, Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013.

M. Przybysz, Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.

M. Kaczmarek-Śliwińska, Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015.

Wymagania wstępne:

Dopuszczalna liczba nieobecności: 2

Dyżur dla studentow online: środy 12.00-13.00

8cx9sr1

Dyżur w realu: konsultacje zaraz po zajęciach

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 30 godzin, 11 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Przybysz
Prowadzący grup: Monika Przybysz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Kryteria oceny:

- z uwagą przyswoić wszystkie elementy zaliczenia prezentowane na 1. zajęciach dotyczące warunków zaliczenia

- brać aktywny udział w pracach zespołu, do którego uczestnik jest przydzielony na pierwszych zajęciach w projekcie kampanii społecznej, jednak może też nastąpić zmiana zespołów w trakcie semestru w razie takiej potrzeby prowadzenia projektu, a w przypadku rekrutacji dodatkowej - student zostaje przydzielony do zespołu przez prowadzącego

- odczytywać komunikaty z grupy zajęciowej prowadzonej do zajęć z archiwum wszelkich materiałów ze względu na konieczność szybkiej wymiany informacji dotyczącej kryzysów w social media;

- opracowywać strategię komunikacyjną w zespole

- być aktywnym na zajęciach zachowując zasady kultury komunikacji

- nie przekroczyć limitu 3 nieobecności na zajęciach (w przypadku przekroczenia 3 nieobecności - kolokwium zaliczeniowe w styczniu 2023 r.) i to z całych zajęć oraz lektury wyznaczonej przez prowadzącego

- przysyłać po zajęciach regularnie w ciągu tygodnia a maksymalnie w dwa tygodnie (po tym czasie nie będą przyjmowane prace) materiały zadane do domu

- przygotować jedną prezentację o wybranej kampanii z zakresu komunikacji marketingowej (kampanii viralowej)

- na zajęciach mieć włączoną kamerę (obowiązkowo) w przypadku zajęć online oraz z uwagą uczestniczyć w zajęciach, nie wykonując jednocześnie działań rozpraszających to uczestnictwo i mogących zakłócić percepcję omawianych na zajęciach treści

- w szczególnych przypadkach zdrowotnych lub niepełnosprawności uniemożliwiające lub sprawiające trudność w którymś z elementów zaliczenia należy na początku semestru zgłosić tę sytuację prowadzącemu, zaś problemy bieżące z funkcjonowaniem grup w postaci cotygodniowego krótkiego raportu z zajęć (szablon dostępny od 2 zajęć)


30 h aktywne uczestnictwo w zajęciach

20 h udział w projekcie zespołowym

10 h przygotowanie prezentacji mutimedialnej



Wymagania wstępne:

Dopuszczalna liczba nieobecności: 3

Dyżur w realu: konsultacje zaraz po zajęciach

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład monograficzny, 30 godzin, 7 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Monika Przybysz
Prowadzący grup: Monika Przybysz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Kryteria oceny:

- z uwagą przyswoić wszystkie elementy zaliczenia prezentowane na 1. zajęciach dotyczące warunków zaliczenia

- brać aktywny udział w pracach zespołu, do którego uczestnik jest przydzielony na pierwszych zajęciach w projekcie kampanii społecznej, jednak może też nastąpić zmiana zespołów w trakcie semestru w razie takiej potrzeby prowadzenia projektu, a w przypadku rekrutacji dodatkowej - student zostaje przydzielony do zespołu przez prowadzącego

- odczytywać komunikaty z grupy zajęciowej prowadzonej do zajęć z archiwum wszelkich materiałów ze względu na konieczność szybkiej wymiany informacji dotyczącej kryzysów w social media;

- opracowywać strategię komunikacyjną w zespole

- być aktywnym na zajęciach zachowując zasady kultury komunikacji

- nie przekroczyć limitu 3 nieobecności na zajęciach (w przypadku przekroczenia 3 nieobecności - kolokwium zaliczeniowe w styczniu) z całych zajęć oraz lektury wyznaczonej przez prowadzącego

- przysyłać po zajęciach regularnie w ciągu tygodnia a maksymalnie w ciągu dwóch tygodni (po tym czasie nie będą przyjmowane prace) materiały zadane do domu

- przygotować jedną prezentację o wybranej kampanii z zakresu komunikacji marketingowej (kampanii viralowej)

- na zajęciach mieć włączoną kamerę (obowiązkowo) w przypadku zajęć online oraz z uwagą uczestniczyć w zajęciach, nie wykonując jednocześnie działań rozpraszających to uczestnictwo i mogących zakłócić percepcję omawianych na zajęciach treści

- w szczególnych przypadkach zdrowotnych lub niepełnosprawności uniemożliwiające lub sprawiające trudność w którymś z elementów zaliczenia należy na początku semestru zgłosić tę sytuację prowadzącemu, zaś problemy bieżące z funkcjonowaniem grup w postaci cotygodniowego krótkiego raportu z zajęć (szablon dostępny od 2 zajęć)


30 h aktywne uczestnictwo w zajęciach

20 h udział w projekcie zespołowym

10 h przygotowanie prezentacji mutimedialnej



Typ przedmiotu:

fakultatywny dowolnego wyboru

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Pełny opis:

Cele modułu zajęć/przedmiotu

a) teoretyczne poznanie i praktyczne zastosowanie zasad funkcjonowania public relations w różnych kontekstach społecznych i instytucjach

b) pogłębienie wiedzy nt. teorii i praktyki public relations jako cyklicznego procesu odpowiadania instytucji na potrzeby otoczenia i budowania zaufania społecznego oraz profesjonalnego zarządzania informacją w różnego typu instytucjach

c) udział w tworzeniu w mediach społecznościowych projektu kampanii społecznej.

d) przygotowanie do zarządzania w sposób profesjonalny komunikacją w sytuacjach trudnych, stresowych, kryzysowych

e) nabycie umiejętności stosowania w praktyce narzędzi PR antycypujących kryzys, szacowania szans i zagrożeń oraz silnych i słabych stron (SWOT) w komunikacji

f) nauka tworzenia komunikatów kryzysowych, planowania i prowadzenia działań w sztabie kryzysowym

Literatura:

Literatura podstawowa:

A. Łaszyn, e-Kryzys, Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa b.r.w.

D. Tworzydło, Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.

Literatura uzupełniająca:

Daniłoś M., Video marketing nie tylko na YouTube, Gliwice 2016.

Łaszyn A. in, e-Kryzys. Jak zarządzać sytuacją kryzysową w internecie, Warszawa 2020.

Łaszyn A., Media i Ty. Jak zarządzać kontaktem osobistym z dziennikarzami, Warszawa 2015.

Miotk A., Skuteczne social media. Prowadź badania, osiągaj zamierzone efekty, Gliwice 2012.

Miotk A., Badania w public relations. Wprowadzenie, Warszawa 2012.

Tworzydło D., Public relations praktycznie, Rzeszów 2017.

Adamus-Matuszyńska A., Maćkowska R., Public relations. Sztuka skutecznej komunikacji w teorii i praktyce, Katowice 2013.

Lipińska J., Rosłon G., Public relations instytucji publicznych, Warszawa 2013.

Hope E., Etyka w zawodzie specjalistów public relations, Warszawa 2013.

Kaczmarczyk M., Widera Z., Public relations i marketing w nowoczesnym społeczeństwie, Warszawa 2013.

Lovett J., Sekrety pomiarów w mediach społecznościowych, Gliwice 2013

Li Evans L., Social media marketing, Gliwice 2011

Meerman Scott D., Nowe zasady marketingu i PR, Warszawa 2011

Handley A., Chapman C. C., Treść jest kluczowa, Gliwice 2011.

Wojcik K., Public relations. Wiarygodny dialog z otoczeniem, Warszawa 2013.

Olędzki J., Tworzydło D. (red.), Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju, Warszawa 2006.

Stawarz B., Content marketing po polsku, Warszawa 2014

Bielawski P., Public relations: zarządzanie informacjami, Opole 2011.

Przybysz M., Rzecznictwo prasowe w instytucjach kościelnych w Polsce w kontekście mediów społecznościowych, Kielce 2013.

Przybysz M., Kościół w kryzysie? Crisis management w Kościele w Polsce, Tarnów 2008.

Kaczmarek-Śliwińska M., Public relations w zarządzaniu sytuacjami kryzysowymi organizacji. Sztuka komunikowania się, Warszawa 2015

Bucki P., Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Warszawa 2019.

Górecka-Butora P. Strykowski P., Biegun K., Influencer marketing od A do Z, Bielsko-Biała 2019.

Lieb R., Szymański J., Content. Elementarna cząstka marketingu, Kraków 2018.

Stawarz-Garcia B., Content marketing i social media. Jak przyciągnąć klientów, wyd. II, Warszawa 2018.

Szlak J., Opowieści w marketingu, Lublin 2016.

Tkaczyk P., Narratologia, Warszawa 2017.

Tobiasz M., Szymański W., Content marketing. Współczesny poradnik po marketingu treści, Rzeszów 2016.

Wymagania wstępne:

Dopuszczalna liczba nieobecności: 3

Dyżur w realu: konsultacje zaraz po zajęciach

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)