Metody optymalizacji decyzji menedżerskich
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-EKN-MGR-MODM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody optymalizacji decyzji menedżerskich |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aToUVxOFBTotW3YK6NTqWEhhrTKK0YoPHgKK01vPTO9k1%40thread.tacv2/General?groupId=3add68ff-4dda-4b43-93ca-c3fc0320416f&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | ekonomia i finanse |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | EM2_U04, EM2_U10, EM2_K09 |
Wymagania wstępne: | Podstawy algebry liniowej |
Skrócony opis: |
Przekazanie podstawowej wiedzy i nabycie przez studentów umiejętności i kompetencji z zakresu metod optymalizacji decyzji menedżerskich które będą użyteczne w przyszłej pracy zawodowej. Przedstawiona będzie cel i istota optymalizacji decyzji menedzerskich, metody programowania liniowego, zagadnienia transportowego oraz metodę planowania PERT. |
Pełny opis: |
- Wprowadzenie do badań operacyjnych - Zastosowania programowania liniowego - Formułowanie liniowego programu optymalizacyjnego, postać kanoniczna i standardowa programu liniowego Metoda graficzna Metoda simpleks - Dualny problem i jego ekonomiczna interpretacja - Zagadnienie transportowe - Planowanie i harmonogramowanie projektów: tworzenie diagramu PERT |
Literatura: |
1.Sikora W. (red.): Badania operacyjne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008. 2.Trzaskalik T.: Wprowadzenie do badań operacyjnych z komputerem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008. 3.Gajda J., Kucharski A.: Badania operacyjne. Metody i zastosowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2008. 4.Lipiec-Zajchowska M.: Wspomaganie procesów decyzyjnych. Tom III. Badania operacyjne, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2003 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza - Zna i rozumie: Student definiuje i opisuje problemy z zakresu programowania liniowego Umiejętności - Potrafi: Student rozwiązuje problemy optymalizacyjneprzy doborze odpowiednich metod , weryfikuje i interpretuje uzyskane wyniki i podejmuje na ich podstawie decyzje Kompetencje - Jest gotów do: Student rozwija umiejętności analityczne w zakresie wykorzystania technik optymalizacyjnych przy podjęciu decyzji menedzerskich Chętnie współpracuje z innymi i groupa ma świadomość wpływu swojego wkładu w dyskucji na temat optymalizacji decyzji menedzerskich różnego rodzaju. Nakłady studenta: Aktywność studencka Nakład pracy studenta w godzinach udział w laboratoriach 16 przygotowanie do dyskusji międzygrupowych 10 konsultacja 5 czas na napisanie pracy międzygrupowych 10 czas na samoocenę pracy międzygrupowej 5 przygotowanie do egzanu 10 CAŁKOWITA LICZBA GODZIN 56 LICZBA PUNKTÓW ECTS 100 godzin / 30 (25) godzin ≈ 2 |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceny końcowej: Na ocenę końcową składa się praca w grupach i egzamin końcowy pisemny. Ocena końcowa obejmuje ocenę z egzaminu pisemnego (45%) i ocenę z samooceny pracy międzygrupowej (55%). 10 pkt - ocena: 5.0 8-9 pkt - ocena: 4,5 7-8 pkt - ocena: 4.0 6-7 pkt - ocena: 3,5 5-6 pkt - ocena: 3.0 poniżej 5 pkt - ocena: 2,0 2 – niedostateczna- Student nie dostarczył pracy lub praca nie jest jego niezależnym osiągnięciem, jest chaotyczna w odniesieniu do różnych koncepcji metod optymalizacji decyzji menedżerskich. Student nie rozumie podstawowych pojęć związanych z analityką Big Data i unika dyskusji związanych z kwestiami Big Data 3 – dostateczna- Student udowadnia, że rozumie podstawowe pojęcia Big Data w różnych aspektach związanych z analityką biznesową i eksploracją danych pokazaną na wykładzie. Może wizualizować dane statystyczne za pomocą oprogramowania omówionego podczas wykładów. Nadal wykazuje trudności z empiryczną stroną Big Data w odniesieniu do technik eksploracji danych. Student ma podstawowe spostrzeżenia związane z koncepcjami i wizualizacją Big Data. Nie opanowuje technik obliczeniowych, ale uznaje ich przydatność. Byłby gotów zwiększyć wiedzę i umiejętności do celów zawodowych. 4 – dobra- Student wykonał dobrą pracę i prawidłowo określił problemy i pozycje. Jest w stanie wybrać i zastosować odpowiednie metody ilościowe w zależności od rodzaju problemu. Student inicjuje dyskusje związane z zagadnieniami Big Data i rozumie różne raporty prezentowane przez inżynierów danych w dziedzinie analityki biznesowej lub ekonomicznej. 5 -bardzo dobra- Student wykonał dobrą pracę i poprawnie określił problemy i pozycje. Jest w stanie wybrać i zastosować odpowiednie metody ilościowe w zależności od rodzaju problemu. Potrafi odpowiednio zinterpretować rozwiązanie i pokazać, aby nawiązywać do literatury zaproponowanej w sylabusie. Student inicjuje dyskusje związane z zagadnieniami Big Data, może wybrać i skutecznie zastosować techniki obliczeniowe do rozwiązywania problemów w analityce biznesowej i rozumie implikacje Big Data w biznesie i może umieścić je w szerszym kontekście codziennego życia. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Laboratorium, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Second Bwanakare | |
Prowadzący grup: | Second Bwanakare | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3aToUVxOFBTotW3YK6NTqWEhhrTKK0YoPHgKK01vPTO9k1%40thread.tacv2/General?groupId=3add68ff-4dda-4b43-93ca-c3fc0320416f&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Nakłady studenta: Aktywność studencka Nakład pracy studenta w godzinach udział w laboratoriach 16 przygotowanie do dyskusji międzygrupowych 10 konsultacja 5 czas na napisanie pracy międzygrupowych 10 czas na samoocenę pracy międzygrupowej 5 przygotowanie do egzanu 10 CAŁKOWITA LICZBA GODZIN 56 LICZBA PUNKTÓW ECTS 56 godzin / 30 (25) godzin ≈ 2 |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Przekazanie podstawowej wiedzy i nabycie przez studentów umiejętności i kompetencji z zakresu metod optymalizacji decyzji menedżerskich które będą użyteczne w przyszłej pracy zawodowej. Przedstawiona będzie cel i istota optymalizacji decyzji menedzerskich, metody programowania liniowego, zagadnienia transportowego oraz metodę planowania PERT. |
|
Pełny opis: |
- Wprowadzenie do badań operacyjnych - Zastosowania programowania liniowego - Formułowanie liniowego programu optymalizacyjnego, postać kanoniczna i standardowa programu liniowego Metoda graficzna Metoda simpleks - Dualny problem i jego ekonomiczna interpretacja - Zagadnienie transportowe - Planowanie i harmonogramowanie projektów: tworzenie diagramu PERT |
|
Literatura: |
1.Sikora W. (red.): Badania operacyjne, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008. 2.Trzaskalik T.: Wprowadzenie do badań operacyjnych z komputerem, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008. 3.Gajda J., Kucharski A.: Badania operacyjne. Metody i zastosowania, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2008. 4.Lipiec-Zajchowska M.: Wspomaganie procesów decyzyjnych. Tom III. Badania operacyjne, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2003 |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Adrianna Trzaskowska-Dmoch | |
Prowadzący grup: | Adrianna Trzaskowska-Dmoch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 8 godzin, 21 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Adrianna Trzaskowska-Dmoch | |
Prowadzący grup: | Adrianna Trzaskowska-Dmoch | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO LAB
|
Typ zajęć: |
Laboratorium, 8 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Second Bwanakare | |
Prowadzący grup: | Second Bwanakare | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Nakłady studenta: Aktywność studencka Nakład pracy studenta w godzinach udział w laboratoriach 8 przygotowanie do dyskusji międzygrupowych 18 konsultacja 5 czas na napisanie pracy międzygrupowych 10 czas na samoocenę pracy międzygrupowej 5 przygotowanie do egzanu 10 CAŁKOWITA LICZBA GODZIN 56 LICZBA PUNKTÓW ECTS 56 godzin / 30 (25) godzin ≈ 2 |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.