Europejski Fundusz Społeczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-EU-EFS |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Europejski Fundusz Społeczny |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | E1_W11, E1_U09, E1_K05 |
Wymagania wstępne: | Brak wymagań wstępnych |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest przekazanie wiedzy z zakresu funkcjonowania Europejskiego Funduszu Społecznego – jego genezy, założeń oraz priorytetów. Omówione zostaną kwestie związane z pozyskiwaniem środków z EFS, kontrolą i monitorowaniem działających projektów. Dodatkowo Studenci zostaną zapoznani także z podstawowymi zagadnieniami dotyczącymi polityki społecznej UE oraz zasadami udzielania pomocy publicznej. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z podstawowymi założeniami polityki spójności UE, a zwłaszcza z funkcjonowaniem Europejskiego Funduszu Społecznego. Student nabędzie umiejętności związane z określeniem roli państw członkowskich związanych z polityką spójności oraz klasyfikacją podmiotów odpowiedzialnych za wdrożenie jej założeń. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EFEKTY KSZTAŁCENIA: Wiedza: Student wymienia i opisuje kompetencje Unii Europejskiej w obszarze polityki społecznej i polityki spójności oraz identyfikuje role państw członkowskich związane z wdrażaniem tych polityk. Student rozumie znaczenie EFS i wyjaśnia sposób jego funkcjonowania. Umiejętności: Student potrafi sklasyfikować państwowe podmioty i instytucje, które zajmują się wdrażaniem założeń polityki spójności UE. Kompetencje: Student pracuje samodzielnie przygotowując i wygłaszając prezentacje na temat programu wdrożonego w ramach EFS. Nabywa kompetencje pomocne w przyszłej pracy w organach administracji krajowej i unijnej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Na ocenę bardzo dobrą: Wiedza, efekt E1_W11: Student samodzielnie i poprawnie definiuje politykę spójności UE oraz wymienia kompetencje UE związane z jej realizacją. Student tłumaczy znaczenie EFS oraz wyjaśnia jego funkcjonowanie, potrafi przedstawić zadania państw członkowskich związane z wdrożeniem założeń EFS. Umiejętności, efekt E1_U09: Student poprawnie i samodzielnie klasyfikuje wszystkie podmioty, które zajmują się wdrażaniem założeń polityki spójności UE zarówno na poziomie UE, jak i na poziomie państw członkowskich. Kompetencje, efekt E1_K05: Student samodzielnie i poprawnie przygotowuje i wygłasza referat na wybrany temat, objaśnia zagadnienia oraz podaje przykłady ilustrujące funkcjonowanie wybranego programu EFS. Samodzielnie opracowuje wszystkie zadane zagadnienia, poprawnie korzysta z literatury przedmiotu. Na ocenę dobrą: Wiedza, efekt E1_W11: Student definiuje politykę spójności UE oraz wymienia większość kompetencji UE związanych z jej realizacją. Student wyjaśnia funkcjonowanie EFS, potrafi przedstawić większość zadań państw członkowskich związanych z wdrożeniem założeń EFS. Umiejętności, efekt E1_U09: Student klasyfikuje większość podmiotów, które zajmują się wdrażaniem założeń polityki spójności UE zarówno na poziomie UE, jak i na poziomie państw członkowskich. Kompetencje, efekt E1_K05: Student samodzielnie przygotowuje i wygłasza referat na wybrany temat, objaśnia większość zagadnień oraz podaje niektóre przykłady ilustrujące funkcjonowanie wybranego programu EFS. Opracowuje większość zadanych zagadnień, funkcjonalnie korzysta z literatury przedmiotu. Na ocenę dostateczną: Wiedza, efekt E1_W11: Student definiuje politykę spójności UE oraz wymienia niektóre kompetencje UE związane z jej realizacją. Student wyjaśnia funkcjonowanie EFS, potrafi przedstawić część zadań państw członkowskich związanych z wdrożeniem założeń EFS. Umiejętności, efekt E1_U09: Student klasyfikuje część podmiotów, które zajmują się wdrażaniem założeń polityki spójności UE zarówno na poziomie UE, jak i na poziomie państw członkowskich. Kompetencje, efekt E1_K05: Student przygotowuje i wygłasza referat na wybrany temat, objaśnia część zagadnień dot. funkcjonowania wybranego programu EFS. Korzysta z literatury przedmiotu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Jasińska | |
Prowadzący grup: | Karolina Jasińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Jasińska | |
Prowadzący grup: | Karolina Jasińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | OPIS ECTS: - udział w konwersatorium– 15 godzin, - przygotowanie referatu – 15 godzin, - przygotowanie się do zajęć – 20 godzin, - przygotowanie do egzaminu – 20 godzin, - konsultacje: 5 godzin, Suma godzin: 75 = 3 pkt ECTS, w tym w kontakcie bezpośrednim z nauczycielem akademickim – 20 godzin; |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Jasińska | |
Prowadzący grup: | Karolina Jasińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.