Marketing polityczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-OG-PO-MP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Marketing polityczny |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny |
Grupy: |
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - obszar nauk humanistycznych i społecznych (studia I st. i JM) |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | K_W06, K_W14 K_U04, K_U07 K_K02, K_K05 |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają na celu praktyczne przedstawienie studentom teorii marketingu politycznego, zasad budowania strategii wyborczej, technik kreowanie wizerunku i komunikowania politycznego. |
Pełny opis: |
Wstęp do marketingu politycznego Marketing polityczny w Europie i USA Kampanie wyborcze i kampanie polityczne Systemy polityczny i system wyborczy Wyborcy i zachowania wyborcze Strategia w kampanii wyborczej Analiza środowiska politycznego Budowanie wierunku partii politycznej, liderów i kandydatów Komunikacja w kampanii wyborczej Kampania bezpośrednia Negatywne kampanie wyborcze Marketing Polityczny w Internecie |
Literatura: |
1. Marek Mazur, Marketing polityczny. Studium porównawcze prezydenckich kampanii wyborczych USA i w Polsce, PWN, Warszawa 2002 2. Robert Wiszniowski, Marketing wyborczy, PWN, Warszawa 2000. 3. Wojciech Cwalina, Andrzej Falkowski, Marketing polityczny. Perspektywa psychologiczna, GWP, Gdańsk 2005. 4. Sergiusz Trzeciak, Marketing polityczny w Internecie, Muza SA, Warszawa 2010. 5. B. Dobek‐Ostrowska (red.), Kampania wyborcza: marketingowe aspekty komunikowania politycznego, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005. 6. Bogusława Dobek-¬‐Ostrowska, Komunikowanie polityczne i publiczne, PWN, Warszawa 2012. 7. Sylwia Wilkos, Witold Ferenc, Kampania Wyborcza, Strategia, Taktyka, Komunikacja, Wydawnictwo Sejmowe, Warszawa 2001. 8. Andrzej W. Jabłoński i Leszek Sobkowiak, Marketing polityczny w teorii i praktyce, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2002. Literatura dodatkowa: B. Ociepka (red.), Kształtowanie wizerunku, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2005. A. R. Faucheux, Winning elections: Political Campaing Management. Strategy & Tactics, M. Evans and Company, New York 2003. R. Siemieńska (red.), Płeć, wybory, władza, Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa 2005. K. Skarżyńska (red.), Psychologia polityczna, Wydawnictwo Zysk i S-ka, Poznań 1999. M. Karwat, Teoria prowokacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK 1 - ma wiedzę na temat podstaw marketingu politycznego oraz jego relacji z narzędziami komunikowania politycznego EK 2 - zna zastosowanie marketingu politycznego w kampaniach politycznych i wyborczych w Polsce i na świecie Umiejętności: EK 3 - potrafi wymienić czynniki decydujące o skutecznym zastosowaniu marketingu politycznego w środowisku kampanii politycznych EK 4 - potrafi analizować zjawiska w politycznej sferze życia i jej otoczeniu EK 5 - potrafi analizować i oceniać działania marketingowe a także ich potencjalny wpływ na wyborcę. Kompetencje społeczne: EK 6 - jest przygotowany do uczestnictwa do budowania różnych form aktywności obywatelskiej EK 7 - potrafi przyjmować rożne role w grupie dzięki zaangażowaniu w projekty grupowe |
Metody i kryteria oceniania: |
Zajęcia są obowiązkowe. Studenci mają obowiązek czytać zadawane im na każde zajęcia teksty. Nieprzygotowanie oznacza konieczność umówienia się z prowadzącym na dyżur. Brak odpracowania nieprzygotowania skutkuje niezaliczeniem przedmiotu. Studenci piszą kolokwium końcowe oraz przestawiają projekt kampanii w podwarszawskich miastach. https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NjIxMDM2OGUtMzJhZi00NDlkLTg1NmItYzM4ZGQyNGYwMTU0%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%2212578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3%22%2c%22Oid%22%3a%2216fd8ee9-018d-4718-8543-6bf0d6ff67b7%22%7d |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.