Antropologia polityczna
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-PO-2-AP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Antropologia polityczna |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3adFvfXWpP9kCKmDUGmP1m-_zKclvSd6HExhfFqDGy1zY1%40thread.tacv2/conversations?groupId=e73719c9-b91e-487f-83a9-7d43349ef44e&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o polityce i administracji |
Poziom przedmiotu: | zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | P2_W02, P2_W11, P2_U04, P2_K04 |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pogłębienie wiedzy o moralności politycznej, kwestiach etycznych (które mogą być przedmiotem współczesnego politycznego sporu); studenci zdobędą wiedzę o roli instytucji Unii Europejskiej, biorących udział w tej narastającej publicznej debacie, poprzez finansowanie lub nawet regulację, jak i poprzez ewolucję język unijnej. Studenci zdobędą umiejętność wyjaśnienia specyfiki dyskursu w odniesieniu do podstaw antropologicznych, w tym przyjętej przez elity europejskie koncepcje człowieka. Studenci zdobędą umiejętność identyfikacji i rozróżnienia, w teorii i w praktyce dwie kontrastujących wizji człowieka, antropologii ograniczonej i antropologii nieograniczonej. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest… [cele są adaptowane, oparte na książce M. Gierycz’a Europejski Spór o Człowieka] 1) pogłębienie wiedzy o zagadnieniach, które są współczesnym przedmiotem politycznego sporu, w tym: kwestie etyczne, jak np. aborcja, eutanazja, spory o finansowanie badań z wykorzystaniem komórek macierzystych, kwestie zapłodnienia in vitro, spory o „małżeństwa jednopłciowe”. 2) zrozumienie roli Instytucji Unii Europejskiej (w tym Rada, Parlament, … ), biorących udział w tej narastającej publicznej debacie, poprzez finansowanie lub nawet regulację danych państw 3) zrozumienie / umiejętności spostrzeżenia sposobu i znaczenia zaangażowania Unii Europejskiej w polityce moralności, która sięga dalej niż dyskurs o wartościach, 4) nabycie umiejętności rozróżnienia dwóch wizji człowieka—antropologii nieograniczonej i ograniczonej. 5) wyjaśnienie specyfiki dyskursu w odniesieniu do podstaw antropologicznych, w tym przyjętej przez elity europejskie koncepcje człowieka. 6) nabycie umiejętności rozpoznawania dynamiki Unii Europejskiej, jak np. specyfiki i ewolucji języka unijnej polityki oraz zrozumienie procesów decyzyjnych podjętych przez główne instytucje Unii oraz ich antropologicznego podłoża. |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Partycypacja na zajęciach 50% (30h - 1 ECTS) 2. Praca domowa 10% (20h – 0,66 ECTS - teksty do lektury na 1 h tygodniowo) 3. Wejściówki (Quizzes) 10% (w ramach punktu 1 – In class participation) 4. Moderacja Dyskusji 30% - (10h – 0,33 ECTS) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Julia Anderlé De Sylor, Michał Gierycz | |
Prowadzący grup: | Julia Anderlé De Sylor, Michał Gierycz | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 30 godz. – aktywny udział w ćwiczeniach = 1 pkt ECTS 20 godz. – praca własna studenta, czytanie lektury, przygotowanie notatek do wejściówek = 0,66 pkt ECTS 10 godz. – przygotowanie do moderacji dyskusji= 0,33 pkt ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest pogłębienie wiedzy o moralności politycznej, kwestiach etycznych (które mogą być przedmiotem współczesnego politycznego sporu); studenci zdobędą wiedzę o roli instytucji Unii Europejskiej, biorących udział w tej narastającej publicznej debacie, poprzez finansowanie lub nawet regulację, jak i poprzez ewolucję język unijnej. Studenci zdobędą umiejętność wyjaśnienia specyfiki dyskursu w odniesieniu do podstaw antropologicznych, w tym przyjętej przez elity europejskie koncepcje człowieka. Studenci zdobędą umiejętność identyfikacji i rozróżnienia, w teorii i w praktyce dwie kontrastujących wizji człowieka, antropologii ograniczonej i antropologii nieograniczonej. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.