Psychosocjologia współczesnego człowieka
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-R-SO-PSWC |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Psychosocjologia współczesnego człowieka |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny |
Grupy: |
Grupa przedmiotów ogólnouczelnianych - Doktoranci |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Wymagania wstępne: | Przedmiot przeznaczony jest dla słuchaczy studiów doktoranckich. Link na Teams: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ay4T85fpTQQpEslsOaJYTH7tJzzLQ_jrai_6ktkm9RY81%40thread.tacv2/conversations?groupId=02f5715a-1f9f-483d-8237-e37be401ffbc&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Skrócony opis: |
Przedmiot ma orientować we współczesnych problemach człowieka z samym sobą i w relacjach z innymi ludźmi. Student pozna wybrane fragmenty wiedzy psychologicznej, zwłaszcza z psychologii rozwojowej, społecznej i klinicznej oraz socjologii (szczególnie socjologii zdrowia psychicznego, socjologii kryzysu cywilizacyjnego i ładu społecznego). Student zrozumie głębiej siebie samego oraz otaczajace go społeczeństwo i kulturę, jako wielość zmian cywilizacyjnych, a także zapozna się z ich skutkami. Oczywiście, jedynie w zakresie procesów objętych wykładem. Tłem będą wybrane fragmenty filozofii człowieka. Przedmiot wprowadza do studiowania nauk o społeczeństwie, kulturze i nauk o człowieku, ale także, w wybranych zagadnieniach rozszerza horyzont studiowania wspomnianych tu nauk. Poprzez swoją orientację na zagadnienie człowieka w społeczeństwie i kulturze ma on zdecydowaną socjologiczną dominantę. |
Pełny opis: |
tematy: 1. Wprowadzenie do koncepcji człowieka - czyli rozwiązywanie nierozwiązywalnego 2. Najciekawsze filozoficzne koncepcje człowieka 3. Najciekawsze filozoficzne koncepcje człowieka c.d. 4. Człowiek w głównych teoriach psychologicznych 5.Główne psychologiczne koncepcje człowieka 6. Człowieczeństwo a psychologia rozwojowa 7. Człowieczeństwo w świetle psychologii rozwojowej c.d. 8. Nerwice z perspektywy psychologii klinicznej 10. Narcystyczna osobowość naszych czasów 11. Człowiek w głównych teoriach socjologicznych 12. Czas wielkiego kryzysu cywilizacyjnego 13. Człowiek w czasach wielkiego kryzysu cywilizacyjnego 14. Podmiotowość i człowieczeństwo 15. Podmiotowość społeczna i indywidualna |
Literatura: |
M. S. Archer, Człowieczeństwo A. Tokarz, Wielkie teorie osobowości K. Wielecki, Podmiotowość w czasach kryzysu postindustrialnego |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student zna i rozumie podstawowe teorie filozoficzne, psychologiczne i socjologiczne człowieka; student zna i rozumie koncepcje człowieczeństwa, zna, rozumie i potrafi wykorzystać do samodzielnej analizy i interpretacji współczesnych zjawisk omawiane koncepcje, potrafi analizować zjawiska w sposób interdyscyplinarny. |
Metody i kryteria oceniania: |
To są studia doktoranckie. Podstawą oceny jest udział w dyskusjach podczas wykładu, a w szczególności umiejętność samodzielnej analizy i interpretacji omawianych treści, znajomość omawianych teorii oraz umiejętność analizy i interpretacji współczesnych zjawisk psychologicznych, społecznych i kulturowych z wykorzystaniem treści wykładów. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Monika Bukowska, Krzysztof Wielecki | |
Prowadzący grup: | Krzysztof Wielecki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.