Delegitymizacja strukturalna i genocyd w czerwonokhmerskiej Demokratycznej Kampuczy
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-SO-DSGwCDK |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0314) Socjologia i kulturoznawstwo
|
Nazwa przedmiotu: | Delegitymizacja strukturalna i genocyd w czerwonokhmerskiej Demokratycznej Kampuczy |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki socjologiczne |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Wiedza: SO2_W03; SO2_W04; SO2_W10 Umiejętności: SO2_U01; SO2_U03; SO2_U06; SO2_U11 Kompetencje społeczne: SO2_K04. |
Wymagania wstępne: | Wykład monograficzny adresowany przede wszystkim do studentów socjologii, którzy uczestniczyli w zajęciach dotyczących teorii i implikacji zmian społecznych. Prezentowane na wykładzie monograficznym treści będą empirycznym rozwinięciem klasycznych i współczesnych definicji odnoszących się do przemian oraz typologii społeczeństw w toku dziejów. Dla studentów spoza kierunku socjologia przewidziane są dodatkowe lektury wyrównujące, m.in. Piotr Sztompka, Socjologia zmian społecznych, wyd. Znak, Kraków 2005, ss. 323. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Efekty w zakresie wiedzy (EW): + student ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych (np. systemu feudalnego, gwałtownej zmiany rewolucyjnej); + posiada pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych; + charakteryzuje się pogłębioną wiedzę o poglądach na temat wybranych struktur i instytucji społecznych lub wybranych kategorii więzi społecznych i o ich historycznej ewolucji (oraz rewolucji). Efekty w zakresie umiejętności (EU): + student potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne (np. rewolucyjną przemoc strukturalną) oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi; + jest w stanie właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować; + posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy; + rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. Efekty w zakresie kompetencji społecznych (EK): + student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny (np. genocide studies). |
Metody i kryteria oceniania: |
Kryteria oceniania w zakresie wiedzy (efekty W03, W04, W10): Na ocenę bardzo dobrą (bdb) student potrafi szczegółowo przedstawić definicje delegitymizacji strukturalnej oraz genocydu, teorie, dynamikę i odniesienie tych aspektów do współczesnego kształtu struktury społecznej. W sposób płynny odwołuje się do przykładów rewolucji społecznych oraz bogato opisuje aspekty genocide studies. Na ocenę dobrą (db) student potrafi przedstawić ogólnie definicje delegitymizacji strukturalnej oraz genocydu, teorie, dynamikę i odniesienie tych aspektów do współczesnego kształtu struktury społecznej. W sposób właściwy odwołuje się do przykładów rewolucji społecznych oraz bogato opisuje aspekty genocide studies. Na ocenę dostateczną (dst) student potrafi ze wspomaganiem i podpowiedziami przedstawić ogólniedefinicje delegitymizacji strukturalnej oraz genocydu, teorie, dynamikę i odniesienie tych aspektów do współczesnego kształtu struktury społecznej. Słabo kojarzy przykłady rewolucji społecznych oraz ma wyraźne problemy z opisem aspektów genocide studies. Kryteria oceniania w zakresie umiejętności (efekty: U01, U03, U06, U11): Na ocenę bardzo dobrą (bdb) student potrafi szczegółowo zinterpretować ogół istoty zmian społecznych w Kambodży, wyczerpująco klasyfikować podmioty sprawcze zmian społecznych, wieloaspektowo analizować przykłady zmian, dokonując przy tym pogłębionej weryfikacji przeszłych i bieżących wydarzeń społecznych (politycznych, kulturowych, gospodarczych) przy pomocy pojęć i teorii socjologicznych, a także ze znawstwem stosować podstawowe kategorie teoretyczne służące do opisu zmian społecznych we współczesnych społeczeństwach Półwyspu Indochińskiego. Na ocenę dobrą (db) student potrafi zasadniczo zinterpretować ogół istoty zmian społecznych w Kambodży, wystarczająco klasyfikować podmioty sprawcze zmian społecznych, w stopniu elementarnym analizować przykłady zmian, dokonując przy tym podstawowej weryfikacji przeszłych i bieżących wydarzeń społecznych (politycznych, kulturowych, gospodarczych) przy pomocy pojęć i teorii socjologicznych, a także poprawnie stosować podstawowe kategorie teoretyczne służące do opisu zmian społecznych we współczesnych społeczeństwach Półwyspu Indochińskiego. Na ocenę dostateczną (dst) student potrafi ze wspomaganiem zinterpretować ogół istoty zmian społecznych w Kambodży, podejmując próby klasyfikowania podmiotów sprawczych zmian społecznych, w stopniu lapidarnym analizować przykłady zmian, dokonując przy tym próby weryfikacji przeszłych i bieżących wydarzeń społecznych (politycznych, kulturowych, gospodarczych) przy pomocy pojęć i teorii socjologicznych, a także stara się stosować podstawowe kategorie teoretyczne służące do opisu zmian społecznych we współczesnych społeczeństwach Półwyspu Indochińskiego. Kryteria oceniania w zakresie kompetencji społecznych (efekt: K04): Na ocenę bardzo dobrą (bdb) student potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny (np. genocide studies). Na ocenę dobrą (db) student potrafi ogólnie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny (np. genocide studies). Na ocenę dostateczną (dst) student na ogół nie potrafi samodzielnie uzupełniać wiedzy i umiejętności rozszerzonych o wymiar interdyscyplinarny (np. genocide studies), ale czyni to po wskazaniach prowadzącego zajęcia oraz jego zachętach. |
Praktyki zawodowe: |
Nie dotyczy. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT WYK_MON
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład monograficzny, 30 godzin, 45 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Choczyński | |
Prowadzący grup: | Marcin Choczyński | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzaminacyjny
Wykład monograficzny - Egzaminacyjny |
|
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1 ECTS = 30 godz. pracy studenta + czynny udział w wykładzie monograficznym - 30 godz. + przygotowanie do egzaminu - 30 godz. + samodzielna analiza materiałów źródłowych - 25 godz. + konsultacje merytoryczne - 5 godz. SUMA GODZIN: 90 = 3 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny ograniczonego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | PO/S2 - obszar nauk społecznych - II stopień |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.