Metody jakościowe w badaniach marketingowych
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-SO-MJwBM |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Metody jakościowe w badaniach marketingowych |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki socjologiczne |
Poziom przedmiotu: | średnio-zaawansowany |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | SO2_W07, SO2_W11; SO2_U02, _U08, SO2_U09; SO2_U12, SO2_K03, SO2_K05 |
Wymagania wstępne: | Znajomość metod i technik badań społecznych. |
Skrócony opis: |
Konwersatorium obejmuje zagadnienia z zakresu jakościowych badań marketingowych. Wiedza zdobyta w trakcie zajęć umożliwia studentom sprawne konstruowanie schematów badań marketingowych, scenariuszy wywiadów oraz pozwala prawidłowo analizować i interpretować wyniki badań |
Pełny opis: |
Konwersatorium obejmuje omówienie następujących zagadnień: 1. Istota i rodzaje badań marketingowych 2. Porównanie metod jakościowych i ilościowych w badaniach marketingowych 3. Ewolucja w rozumieniu konsumenta, utajone postawy konsumenckie 4. Fazy procesu badawczego 5. Planowanie schematu badania 6. Techniki projekcyjne 7. Konstruowanie scenariusza wywiadu, prowadzenie wywiadu 8. Analiza i interpretacja wyników |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Maison D., Jakościowe metody badań marketingowych. Jak zrozumieć konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2010 Nikodemska-Wołowik A., Jakościowe badania marketingowe, PWE, Warszawa 1999 Mazurek-Łopacińska K., Badania marketingowe. Metody, techniki i obszary aplikacji na współczesnym rynku, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2016 Literatura uzupełniająca: Maison D., Zogniskowane wywiady grupowe. Jakościowa metoda badań marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001 Maison D., Utajone postawy konsumenckie. Analiza możliwości wykorzystania metody IAT, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2004 Stasiuk K., Maison D., Psychologia konsumenta, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2017 |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: zna w sposób pogłębiony rodzaje badań marketingowych, zasady planowania oraz metody prowadzenia jakościowych badań marketingowych zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej, prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej Umiejętności: potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do praktycznego zastosowania wybranych metod badań marketingowych oraz formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz posiada umiejętność rozumienia i analizowania postaw konsumenckich, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych postaw w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej posiada pogłębioną umiejętność przygotowania narzędzi badawczych w języku polskim potrafi współdziałać i pracować w grupie, na przykład konstruując narzędzie badawcze lub wcielając się w role badacza i respondenta Kompetencje społeczne: umie uczestniczyć w procesie planowania badań marketingowych, procesie zlecania badań podmiotom zewnętrznym potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy z uwzględnieniem kwestii etycznych w badaniach marketingowych ECTS: uczestnictwo w konwersatorium - 30 przygotowanie do zajęć (część teoretyczna) - 25 konsultacje - 5 przygotowywanie oraz prezentacja zadań/ćwiczeń (część praktyczna) - 30 Razem: 90 pkt/30=3 pkt ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
Wiedza: Na ocenę 2 (ndst) student nie zna w sposób pogłębiony rodzajów badań marketingowych, zasad planowania oraz metod prowadzenia jakościowych badań marketingowych; nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć z zakresu ochrony własności przemysłowej, prawa autorskiego oraz konieczności zarządzania zasobami własności intelektualnej Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie zna w sposób pogłębiony rodzaje badań marketingowych, zasady planowania oraz metody prowadzenia jakościowych badań marketingowych; dostatecznie zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej, prawa autorskiego oraz konieczności zarządzania zasobami własności intelektualnej Na ocenę 4(db) student dobrze zna w sposób pogłębiony rodzaje badań marketingowych, zasady planowania oraz metody prowadzenia jakościowych badań marketingowych; dobrze zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej, prawa autorskiego oraz konieczności zarządzania zasobami własności intelektualnej Na ocenę 5(bdb) student bardzo dobrze zna w sposób pogłębiony rodzaje badań marketingowych, zasady planowania oraz metody prowadzenia jakościowych badań marketingowych; bardzo dobrze zna i rozumie podstawowe pojęcia z zakresu ochrony własności przemysłowej, prawa autorskiego oraz konieczności zarządzania zasobami własności intelektualnej Umiejętności: Na ocenę 2 (ndst) student nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej do praktycznego zastosowania wybranych metod badań marketingowych oraz formułować własnych opinii i dobierać krytycznie danych i metod analiz; nie posiada umiejętności rozumienia i analizowania postaw konsumenckich, rozszerzonej o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych postaw w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej; nie posiada pogłębionej umiejętności przygotowania narzędzi badawczych w języku polskim; nie potrafi współdziałać i pracować w grupie, na przykład konstruując narzędzie badawcze lub wcielając się w role badacza i respondenta Na ocenę 3 (dst) student dostatecznie potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do praktycznego zastosowania wybranych metod badań marketingowych oraz formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz; posiada dostateczne umiejętności rozumienia i analizowania postaw konsumenckich, rozszerzone o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych postaw w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej; posiada dostatecznie pogłębione umiejętności przygotowania narzędzi badawczych w języku polskim; potrafi dostatecznie współdziałać i pracować w grupie, na przykład konstruując narzędzie badawcze lub wcielając się w role badacza i respondenta Na ocenę 4 (db) student dobrze potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do praktycznego zastosowania wybranych metod badań marketingowych oraz formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz; posiada dobre umiejętności rozumienia i analizowania postaw konsumenckich, rozszerzone o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych postaw w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej; posiada dobrze pogłębione umiejętności przygotowania narzędzi badawczych w języku polskim; potrafi dobrze współdziałać i pracować w grupie, na przykład konstruując narzędzie badawcze lub wcielając się w role badacza i respondenta Na ocenę 5 (bdb) student bardzo dobrze potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do praktycznego zastosowania wybranych metod badań marketingowych oraz formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz; posiada bardzo dobre umiejętności rozumienia i analizowania postaw konsumenckich, rozszerzone o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych postaw w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej; posiada bardzo dobrze pogłębione umiejętności przygotowania narzędzi badawczych w języku polskim; potrafi bardzo dobrze współdziałać i pracować w grupie, na przykład konstruując narzędzie badawcze lub wcielając się w role badacza i respondenta Kompetencje społeczne: Na ocenę 2 (ndst) student nie potrafi uczestniczyć w procesie planowania badań marketingowych, procesie zlecania badań podmiotom zewnętrznym oraz nie potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy z uwzględnieniem kwestii etycznych w badaniach marketingowych Na ocenę 3 (dst) student potrafi na poziomie dostatecznym uczestniczyć w procesie planowania badań marketingowych, procesie zlecania badań podmiotom zewnętrznym oraz potrafi na poziomie dostatecznym myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy z uwzględnieniem kwestii etycznych w badaniach marketingowych Na ocenę 4 (db) student potrafi na poziomie dobrym uczestniczyć w procesie planowania badań marketingowych, procesie zlecania badań podmiotom zewnętrznym oraz potrafi na poziomie dobrym myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy z uwzględnieniem kwestii etycznych w badaniach marketingowych Na ocenę 5 (bdb) student potrafi na poziomie bardzo dobrym uczestniczyć w procesie planowania badań marketingowych, procesie zlecania badań podmiotom zewnętrznym oraz potrafi na poziomie bardzo dobrym myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy z uwzględnieniem kwestii etycznych w badaniach marketingowych |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2020/21" (zakończony)
Okres: | 2021-02-01 - 2021-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agata Rozalska | |
Prowadzący grup: | Agata Rozalska | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/channel/19%3a58b7c971c3694178b51afd0a1b8b6841%40thread.tacv2/Og%25C3%25B3lny?groupId=c0489db3-68a8-4eaf-95ce-5e3ad1d62281&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Wymagania wstępne: |
Zajęcia prowadzone są na platformie MS Teams. Nie wyrażam zgody na nagrywanie zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 13 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agata Rozalska | |
Prowadzący grup: | Agata Rozalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (w trakcie)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
![]() |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin, 8 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Agata Rozalska | |
Prowadzący grup: | Agata Rozalska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.