Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Media relations

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSE-ZP-MR
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Media relations
Jednostka: Wydział Społeczno-Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

nauki o zarządzaniu i jakości

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

ZP1_U04, ZP1_U07, ZP1_U08, ZP1_U09,

ZP1_U03, ZP1_K07

Wymagania wstępne:

Podstawowa wiedza dot. komunikowania (w tym komunikowania społecznego i marketingowego).

Pełny opis:

Zajęcia mają za zadanie zapoznać studentów z podstawowymi pojęciami public relations i związanymi z tym działaniami promocyjnymi w zakresie media relations oraz zapoznać studentów z istotą komunikacji z mediami. Mają też pomóc w nabyciu umiejętności praktycznych

w tych obszarach (m.in. w organizacji wydarzeń medialnych oraz w obszarze kształtowania wypowiedzi medialnych).

Efekty kształcenia i opis ECTS:

ZP1_U04, ZP1_U07, ZP1_U08,

ZP1_U09, ZP1_U03, ZP1_K07

Metody i kryteria oceniania:

Szczegółowe sposoby weryfikacji efektów uczenia się - warunki zaliczenia/kryteria oceniania:

I. Projekt (grupy 3, 4 lub 5-osobowe) – max. 30 punktów

Minimalna liczba punktów do zaliczenia projektu to 16.

Realizacja projektu zaliczeniowego będzie polegać na przygotowaniu i zaprezentowaniu (na trzynastych zajęciach) kampanii/strategii PR ze szczególnym uwzględnieniem strategii media relations wybranej firmy/wybranego przedsiębiorstwa.

Forma projektu: prezentacja PowerPoint (liczba slajdów 30-50) oraz jej syntetyczna prezentacja.

Szczegółowe założenia dot. projektu oraz wymogi związane z tymi założeniami zostaną przedstawione studentom na 8 zajęciach.

II. Dodatkowo istnieje możliwość podniesienia oceny dzięki punktom za aktywność

* 5 – 9 pkt. – ocena w górę o 0.5

* 10 + pkt. – ocena w górę o 1.

Są dwa sposoby zdobycia dodatkowych punktów:

* aktywność na zajęciach – max 1 pkt./zajęcia (łącznie max 12 pkt.).

* notatka z zadanego na dane zajęcia tekstu/notatka prasowa (łącznie max 3 punkty) – Prowadzący na bieżąco (w trakcie zajęć) będzie wskazywał możliwość przygotowania przez studentów takiej notatki (na kolejne zajęcia). *** Notatka na dane zajęcia powinna być przesłana do prowadzącego do poniedziałku poprzedzającego dane zajęcia.

Niezależnie od liczby zdobytych punktów za aktywność, do zaliczenia przedmiotu konieczne jest uzyskanie 16 punktów z projektu.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Pasik
Prowadzący grup: Karolina Pasik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

3 ECTS = 75 godz.

Udział w konwersatorium: 30 godz.

Przygotowanie projektu: 35 godz.

Przygotowanie się do aktywnego udziału w zajęciach (w tym dodatkowych prac z aktywności): 10 godz.


Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Podlewska
Prowadzący grup: Karolina Podlewska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

3 ECTS – 75 godzin


30 godzin – uczestnictwo w zajęciach

20 godzin – przygotowanie semestralnego projektu zaliczeniowego

5 godzin – przygotowanie indywidualnej prezentacji case study

5 godzin – indywidualne przygotowanie do symulacji konferencji prasowej

15 godzin – zapoznanie się z zaproponowana literaturą i materiałami dodatkowymi, rekomendowanymi przez prowadzącego


Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznaniu studentów ze specyfiką działań z zakresu media relations i zasadnością tych działań w różnych typach organizacji, omówienie warsztatu pracy rzecznika prasowego instytucji, systemu medialnego w Polsce oraz zasad etyki profesjonalisty public relations. Studenci poznają narzędzia media relations i uczą się, w jaki sposób je stosować, w zależności od przyjętej strategii komunikacji.

Pełny opis:

1. Specyfika działań media relations.

2. Narzędzia media relations i ich stosowanie w praktyce.

3. Podstawowe zasady współpracy między rzecznikami prasowymi a przedstawicielami mediów.

4. Podstawy prawa prasowego.

5. Podstawy etycznych praktyk public relations.

6. Zagrożenie wynikające z fake news i istota zjawiska.

7. Wpływ Internetu i mediów społecznościowych na kierunki rozwoju mediów tradycyjnych oraz na działania z zakresu media relations.

8. Zarządzania informacją w kryzysie. Analiza wybranych sytuacji kryzysowych.

9. Przygotowanie konferencji prasowej.

10. Dobre praktyki związane z autoprezentacją.

11. Zasady redagowania tekstów informacyjnych na potrzeby mediów (m.in. zasada 6W, odwrócona piramida, podstawowe założenia prostego języka).

12. Rynek mediów w Polsce (rodzaje mediów, kluczowe tytuły, audycje, programy, dziennikarze).

Literatura:

W. Jabłoński, Kreowanie informacji. Media relations, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2014.

K. Gajdka, Rzecznik prasowy w otoczeniu mediów, Wydawnictwo Universitas, Kraków 2012.

D. Tworzydło, Public Relations. Praktyka komunikowania 3.0, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2023.

D. Tworzydło, Komunikowanie organizacji w kryzysie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2022.

W. Budzyński, Public relations. Wizerunek, reputacja, tożsamość. Wydawnictwo Poltex, Warszawa 2019.

K. Rosińska, Fake news. Geneza, istota, przeciwdziałanie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021.

P. Bucki, Viral. Jak zarażać ideami i tworzyć wirusowe treści, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2019.

J. Kotarbiński, Marketing 5.0, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2021.

Wymagania wstępne:

ZALICZENIE PRZEDMIOTU - ZASADY

Na zaliczenie przedmiotu i ocenę końcową składają się:

a) ocena indywidualnej prezentacji (maksymalnie 20 punktów);

b) ocena projektu semestralnego (maksymalnie 60 punktów);

c) aktywność na zajęciach, wynikająca z uczestnictwa w kursie.

***

INDYWIDUALNA PREZENTACJA

Każdy uczestnik prezentuje na zajęciach wybrane przez siebie case study z zakresu komunikacji społecznej (sytuację kryzysową, kampanię społeczną, przykład medialnego fake newsa) i poddaje je analizie. Uwzględnia przy tym materiały prasowe relacjonujące daną wypowiedź/kampanię/kryzys (artykuły, audycje, wywiady, spoty, publikacje w mediach społecznościowych).

Za prezentację można otrzymać maksymalnie 20 punktów, w tym:

- za terminowe przygotowanie materiału – maksymalnie 10 pkt;

- za wystąpienie podczas zajęć – maksymalnie 10 pkt.

***

PRZYGOTOWANIE KONFERENCJI PRASOWEJ

Każdy uczestnik wykonuje w grupie projekt zaliczeniowy – konferencję prasową. Studenci przygotowują projekt w formie prac cząstkowych i przesyłają prowadzącemu w ustalonych terminach. Zwieńczeniem pracy jest symulacja konferencji prasowej podczas zajęć. Podczas prezentacji konieczna jest obecność wszystkich członków grupy.

Za przygotowany w grupie projekt student może otrzymać maksymalnie 60 pkt, w tym:

- za terminowość przygotowania projektów (w tym terminowość dostarczania kolejnych elementów pracy) – maksymalnie 10 pkt;

- za jakość materiałów (poziom merytoryczny, zaangażowanie grupy w przygotowanie projektu) – maksymalnie 20 pkt;

- za kompletność projektu (dostarczenie wszystkich wymaganych elementów) – maksymalnie 20 pkt;

- za prezentację na zajęciach (konieczna jest obecność wszystkich członków grupy!) – maksymalnie 10 pkt.

Liczba punktów zgromadzona przez grupę = liczba punktów, które otrzymuje indywidualnie każdy członek zespołu.

***

Uczestnik zajęć ma prawo do 2 nieobecności w semestrze. Każda kolejna nieusprawiedliwiona nieobecność obniża wynik końcowy o 10 pkt. W przypadku 6 lub większej liczby nieobecności student nie uzyskuje zaliczenia przedmiotu (niezależnie od liczby zgromadzonych dzięki projektom punktów).

80-71 pkt - ocena 5,0

70-61 pkt - ocena 4,5

60-51 pkt - ocena 4,0

50-41 pkt - ocena 3,5

40-31 pkt - ocena 3,0

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)