Public relations i marketing polityczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSE-ZP-PRMP |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Public relations i marketing polityczny |
Jednostka: | Wydział Społeczno-Ekonomiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o zarządzaniu i jakości |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | ZP1_U05, ZP1_U08, ZP1_U09, ZP1_K03 |
Skrócony opis: |
Zajęcia mają za zadanie zapoznać studentów z podstawowymi pojęciami public relations oraz marketingu politycznego. Mają też pomóc w nabyciu umiejętności praktycznych w tych obszarach. |
Pełny opis: |
Tematyka zajęć 1. zajęcia organizacyjne 2. PR, marketing i marketing polityczny – wprowadzenie 3. kształtowanie się opinii publicznej i początki public relations 4. teorie public relations 5. strategie komunikacyjne i wyborcze 6. kampanie społeczne i wizerunkowe 7. kampanie wyborcze 8. finansowanie i aspekty prawne kampanii politycznych 9. narzędzia i kanały komunikacji z wyborcami i opinią publiczną 10. Pomiar i wycena działań PR 11. PR jako funkcja zarządzania 12. prawo prasowe i rola rzecznika prasowego 13. prezentacja projektów zaliczeniowych 14. komunikacja kryzysowa 15. prezentacja projektów zaliczeniowych |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. J. Barlik, Doskonałe Public Relations. Teorie, kontrowersje, debaty, Warszawa, 2021. Literatura uzupełniająca: 2. J. Olędzki (red.): Standardy profesjonalnego public relations, Warszawa 2020 3. W. Lippmann, Opinia Publiczna, Kraków 2020. 4. Edward L. Bernays, Krystalizacja opinii Publicznej, Warszawa 2019. 5. B. Olivier, Nauki o komunikacji, Warszawa 2010. 6. S. Trzeciak, Drzewo kampanii wyborczej czyli jak wygrać wybory, Sopot 2014. |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki zaliczenia: I. Projekt (grupy 2-4 osoby) – max. 30 pkt a. 26 – 30 pkt. – db b. 21 – 25 pkt. – dst + c. 16 – 20 pkt. – dst. II. Dodatkowo istnieje możliwość podniesienia oceny dzięki punktom za aktywność a. 5 – 9 pkt. – ocena w górę o 0.5 b. 10 + pkt. – ocena w górę o 1. Są dwa sposoby zdobycia dodatkowych punktów: referat – max. 8 pkt (max 1 x) aktywność na zajęciach – max 1 pkt./zajęcia (łącznie max 14 pkt.). Niezależnie od liczby zdobytych punktów za aktywność, do zaliczenia przedmiotu konieczne jest uzyskanie minimum 16 punktów za projekt. Projekt zaliczeniowy Realizacja projektu zaliczeniowego będzie polegać na przygotowaniu i zaprezentowaniu (na jednych z dwóch ostatnich zajęć) szczegółowych założeń: kampanii wyborczej lub społecznej, komunikacji kryzysowej lub kampanii wizerunkowej. Proponowane tematy zadań projektowych: 1. kampania wyborcza na wójta/burmistrza/prezydenta miasta (pretendent) 2. kampania wyborcza do rady gminy/powiatu/sejmiku województwa 3. kampania wyborcza do Sejmu (kandydat/-ka na posła) 4. kampania społeczna o zasięgu lokalnym lub regionalnym, mająca na celu przedstawienie istotnej kwestii społecznej 5. j.w. – o zasięgu ogólnokrajowym 6. przygotowanie komunikacji kryzysowej po niepożądanym zdarzeniu w firmie 7. przygotowanie kampanii wizerunkowej, mającej na celu pozyskanie nowego segmentu klientów firmy 8. kampania władz (krajowych lub lokalnych) mająca na celu pozyskanie poparcia społecznego dla przedsięwzięcia Istnieje też możliwość zaproponowania własnego pomysłu. Szczegółowe tematy projektów powinny zostać uzgodnione z prowadzącym najpóźniej w terminie piątych zajęć. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Zęgota | |
Prowadzący grup: | Rafał Zęgota | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karolina Pasik | |
Prowadzący grup: | Karolina Pasik | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 3 ECTS = 75 godz. Udział w konwersatorium: 30 godz. Przygotowanie do kolokwium: 15 godz. Przygotowanie projektu: 20 godz. Przygotowanie się do aktywnego udziału w zajęciach (w tym dodatkowych prac z aktywności): 10 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR KON3
KON3
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium 3, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Rafał Zęgota | |
Prowadzący grup: | Rafał Zęgota | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium 3 - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.