Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Public relations i marketing polityczny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSE-ZP-PRMP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Public relations i marketing polityczny
Jednostka: Wydział Społeczno-Ekonomiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

nauki o zarządzaniu i jakości

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

ZP1_U05, ZP1_U08, ZP1_U09, ZP1_K03

Skrócony opis:

Zajęcia mają za zadanie zapoznać studentów z podstawowymi pojęciami public relations oraz marketingu politycznego. Mają też pomóc w nabyciu umiejętności praktycznych w tych obszarach.

Pełny opis:

Tematyka zajęć

1. zajęcia organizacyjne

2. PR, marketing i marketing polityczny – wprowadzenie

3. kształtowanie się opinii publicznej i początki public relations

4. teorie public relations

5. strategie komunikacyjne i wyborcze

6. kampanie społeczne i wizerunkowe

7. kampanie wyborcze

8. finansowanie i aspekty prawne kampanii politycznych

9. narzędzia i kanały komunikacji z wyborcami i opinią publiczną

10. Pomiar i wycena działań PR

11. PR jako funkcja zarządzania

12. prawo prasowe i rola rzecznika prasowego

13. prezentacja projektów zaliczeniowych

14. komunikacja kryzysowa

15. prezentacja projektów zaliczeniowych

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. J. Barlik, Doskonałe Public Relations. Teorie, kontrowersje, debaty, Warszawa, 2021.

Literatura uzupełniająca:

2. J. Olędzki (red.): Standardy profesjonalnego public relations, Warszawa 2020

3. W. Lippmann, Opinia Publiczna, Kraków 2020.

4. Edward L. Bernays, Krystalizacja opinii Publicznej, Warszawa 2019.

5. B. Olivier, Nauki o komunikacji, Warszawa 2010.

6. S. Trzeciak, Drzewo kampanii wyborczej czyli jak wygrać wybory, Sopot 2014.

Metody i kryteria oceniania:

Warunki zaliczenia:

I. Projekt (grupy 2-4 osoby) – max. 30 pkt

a. 26 – 30 pkt. – db

b. 21 – 25 pkt. – dst +

c. 16 – 20 pkt. – dst.

II. Dodatkowo istnieje możliwość podniesienia oceny dzięki punktom za aktywność

a. 5 – 9 pkt. – ocena w górę o 0.5

b. 10 + pkt. – ocena w górę o 1.

Są dwa sposoby zdobycia dodatkowych punktów:

 referat – max. 8 pkt (max 1 x)

 aktywność na zajęciach – max 1 pkt./zajęcia (łącznie max 14 pkt.).

Niezależnie od liczby zdobytych punktów za aktywność, do zaliczenia przedmiotu konieczne jest uzyskanie minimum 16 punktów za projekt.

Projekt zaliczeniowy

Realizacja projektu zaliczeniowego będzie polegać na przygotowaniu i zaprezentowaniu (na jednych z dwóch ostatnich zajęć) szczegółowych założeń: kampanii wyborczej lub społecznej, komunikacji kryzysowej lub kampanii wizerunkowej.

Proponowane tematy zadań projektowych:

1. kampania wyborcza na wójta/burmistrza/prezydenta miasta (pretendent)

2. kampania wyborcza do rady gminy/powiatu/sejmiku województwa

3. kampania wyborcza do Sejmu (kandydat/-ka na posła)

4. kampania społeczna o zasięgu lokalnym lub regionalnym, mająca na celu przedstawienie istotnej kwestii społecznej

5. j.w. – o zasięgu ogólnokrajowym

6. przygotowanie komunikacji kryzysowej po niepożądanym zdarzeniu w firmie

7. przygotowanie kampanii wizerunkowej, mającej na celu pozyskanie nowego segmentu klientów firmy

8. kampania władz (krajowych lub lokalnych) mająca na celu pozyskanie poparcia społecznego dla przedsięwzięcia

Istnieje też możliwość zaproponowania własnego pomysłu. Szczegółowe tematy projektów powinny zostać uzgodnione z prowadzącym najpóźniej w terminie piątych zajęć.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Zęgota
Prowadzący grup: Rafał Zęgota
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Karolina Pasik
Prowadzący grup: Karolina Pasik
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

3 ECTS = 75 godz.

Udział w konwersatorium: 30 godz.

Przygotowanie do kolokwium: 15 godz.

Przygotowanie projektu: 20 godz.

Przygotowanie się do aktywnego udziału w zajęciach (w tym dodatkowych prac z aktywności): 10 godz.


Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium 3, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Rafał Zęgota
Prowadzący grup: Rafał Zęgota
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium 3 - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.1.0-5 (2025-02-26)