Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSR-NR-1-Lic |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Studiów Nad Rodziną |
Grupy: |
Obowiązkowe dla II roku - stacjonarne I stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
LUB
8.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NRL_W14. NRL_U04. NRL_K02. NRL_W02. NRL_K03. |
Wymagania wstępne: | 1. Bycie na liście aktywnych studentów. 2. Zainteresowanie się (zawodowo, tj. pod względem kompetencji społecznych i umiejętności) problematyką powołania do życia w małżeństwie i rodzinie w aspekcie etycznym, tomistycznym, uniwersalistyczny oraz ontologicznym. 3. Wybór prof. seminarium jako prowadzącego pisanie pracy dyplomowej. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć m.in. jest uświadomienie studentowi, że: twierdzenia naukowe mogą być udowodnione, potwierdzone i uznane za prawdziwe - tylko za sprawą wyników badań naukowych. Następnie, że, po skończonym przeglądzie literatury, należy przejść do pisania rozdziału teoretycznego, zabrać się za pisanie części metodologicznej, za nakreślenie problemów badawczych, a także za budowanie na ich podstawie narzędzi badawczych. W związku z powyższym, przedmiotem dociekań jest tu to, aby student nabierał świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury naukowej, że celem jego pracy powinno być uzupełnienie lub poprawa teorii lub koncepcji naukowych, oraz przedstawienie możliwych zastosowań (teoretycznych lub praktycznych) dla nowo zdobytej przez niego wiedzy. |
Pełny opis: |
Na merytoryczną treść, która jest przekazywana w formie wykładu lub konwersacji (konsultacji), i w obrębie której dokonywana jest indywidualna lektura literatury (wskazanej przez prof.), oraz są wyciągane adekwatne do powyższego wnioski, składają się następujące tematy: 1. Podstawy prawne pracy naukowej (plagiat i poszanowanie własności intelektualnej). 2. Ogólna charakterystyka prac dyplomowych. 3. Charakterystyka prac dyplomowych z nauk o rodzinie 4. Praca licencjacka i jej cele. 5. Analiza naukowa tekstu - metodyka (wyciąganie wniosków). 6. Sformułowanie podstawowej tezy dla pracy lic., tj. jakie są jej założenia. 7. Wystąpienia publiczne o charakterze naukowym (tezy i egzamin). 8. Struktura pracy naukowej (teoretycznej z nauk o rodzinie). 9. Strona tytułowa, spis treści, stosowane skróty. 10. Wprowadzenie do pracy dyplomowej. 11. Podsumowanie pracy lic. Tj. zakończenie, wnioski, zalecenia do dalszych badań. 12. Przypisy. 13. Bibliografia. 14. Zalecenia edytorskie (formatowanie pracy). 15. Przygotowanie tekstu do publikacji. Skład i druk pracy dyplomowej. |
Literatura: |
Bibliografia podstawowa: 1. Wojciechowska R., Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2010. 2. Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z internetu. Jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2013. 3. Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. 4. Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. 5. Tułowiecki D., Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf]. 6. Biały S., Normatywne aspekty konstytucji apostolskiej papieża Franciszka Feritatis Gaudium o uniwersytetach i wydziałach kościelnych, Roczniki Nauk Prawnych XXX/4 (2020), s. 213-228. 7. Walczak A., Poradnik edytorski prac dyplomowych, Szczecin 2012. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
NRL_W14 Student - ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. NRL_U04 posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT), NRL_K02 posiada przekonanie o konieczności postępowania w sposób etyczny i profesjonalny; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z pracą swoją i innych, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki; jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. K03; docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki formalne: 1. Student brał udział w zajęciach (stacjonarnie lub online). Ewentualne nieobecności są usprawiedliwiane standardowo. 2. Student samodzielnie napisał oraz przedstawił do oceny całość lub część pracy (dyplomowej lub esej), na którą umówił się z profesorem. Warunki merytoryczne: 3. Student prezentuje w dyskusji (lub na bazie informacji zwrotnej) adekwatne i proporcjonalnie - co do podanych treści na zajęciach - przyswojenie wiedzy aksjologicznej, merytorycznej - w zakresie podjętego zagadnienia, oraz metodologicznej, koniecznej do pisania pracy dyplomowej. 4. Praca, którą przedstawił student prof. (promotorowi) do oceny (konsultacji itp.), posiada właściwą metodologię, jest treściwa, przejrzysta i logiczna terminologicznie. Zasady stopniowania oceny: 5. Stopniowanie oceny końcowej uwzględnia poziom zaangażowania się studenta, efektów jego pracy oraz poziom zdobytych przez niego umiejętności oraz kwalifikacji społecznych. Weryfikacja następuje wg. zasad podanych powyżej. Ważna jest informacja zwrotna oraz konkretne postępy w pisaniu pracy dyplomowej. Brak zaliczenia: Student nie spełnił żadnego z wyżej wskazanych warunków. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEMLI
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Biały | |
Prowadzący grup: | Stanisław Biały | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ab2zH-lsG-ZtLtJyz_FktjIwjTQtPvBzMYJ6lll89ejs1%40thread.tacv2/conversations?groupId=49f36fc5-6829-4c47-924b-66e48cb43399&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Punkty ECTS: 6 Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach, konsultacje: - 30 godz. Studium literatury przedmiotu w celu przygotowania się do dyskusji w trakcie zajęć - 75 godz. Przygotowanie pracy w formie pisemnej - 50 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest uświadomienie studentowi, że: twierdzenia naukowe mogą być udowodnione, potwierdzone i uznane za prawdziwe - tylko za sprawą wyników badań naukowych. Dlatego właśnie, po skończonym przeglądzie literatury i napisaniu rozdziału teoretycznego, należy zabrać się za pisanie części metodologicznej, za nakreślenie problemów badawczych, a także za budowanie na ich podstawie narzędzi badawczych. Student na seminarium nabiera świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury, a celem pracy naukowej jest uzupełnienie lub poprawa teorii oraz przedstawienie wszelkich możliwych zastosowań praktycznych - dla nowo zdobytej wiedzy. |
|
Pełny opis: |
Forma studiów: stacjonarne Rodzaj przedmiotu: obowiązkowy Liczba godzin i forma zajęć dydaktycznych: 30 godz., Seminarium Metody dydaktyczne: zajęcia mają charakter warsztatowy, dyskusja, analiza materiału, lektura materiału, Punkty ECTS: 6 Bilans nakładu pracy studenta: udział w zajęciach, konsultacje: - 30 godz. Studium literatury przedmiotu w celu przygotowania się do dyskusji w trakcie zajęć - 75 godz. Przygotowanie pracy w formie pisemnej - 50 godz. Kwestie szczegółowe: 1) Konspekt pracy licencjackiej 2) Przygotowanie roboczej wersji wstępu do pracy licencjackiej 3) Przygotowanie bibliografii pracy licencjackiej 4) Przygotowanie roboczej wersji wybranego rozdziału pracy licencjackiej 5) Etyka w pracy naukowej 6) Przygotowanie kolejnych rozdziałów pracy licencjackiej 7) Przygotowanie do egz. licencjackiego |
|
Literatura: |
1. J. Zieliński, Metodologia pracy naukowej, Warszawa 2019. 2. R. Zenderowski, Praca magisterska. Licencjat. Przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu 2020. 3. S. Korczyński, Stres w środowisku edukacyjnym młodzieży, Difin 2015. 4. K. Grzesiuk, Zasady przygotowania prac licencjackich, https://e.kul.pl/files/12359/public/grzesiuk/seminarium/zasady_przygotowywania_prac_licencjackich.pdf. 5. Instrukcja przygotowania prac licencjackich, eksoc.uni.lodz.pl/strefa studenta. 6. P. Klimas, Koncepcja pracy licencjackiej, https://www.ue.katowice.pl/fileadmin/user_upload/WZ/katedry/zakl-teorii-zarzadzania/KLIMAS/koncepcja_pracy_licencjackiej.pdf. 7. Z. Struzik, Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. 8. D. Tułowiecki, Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf]. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT SEMLI
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Biały | |
Prowadzący grup: | Stanisław Biały | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1. p. ECTS - uczestnictwo aktywne w zajęciach. - 30 godz. 2. p. ECTS - lektura, streszczenie, analiza literatury obowiązkowej - 50 godz. 3. p. ECTS - przygotowanie w formie pisemnej części lub całej pracy - 75 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem seminarium jest adekwatne uświadomienie studentowi, że: a) twierdzenia naukowe mogą być udowodnione, potwierdzone i uznane za prawdziwe - tylko za sprawą wyników badań naukowych. b) że dlatego właśnie, po skończonym przeglądzie literatury i napisaniu rozdziału teoretycznego, należy zabrać się za pisanie części metodologicznej, za nakreślenie problemów badawczych, a także za budowanie na ich podstawie narzędzi badawczych. Student na seminarium nabiera świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury, a celem pracy naukowej jest uzupełnienie lub poprawa teorii oraz przedstawienie wszelkich możliwych zastosowań praktycznych - dla nowo zdobytej wiedzy. |
|
Pełny opis: |
Na merytoryczną treść, która jest przekazywana, w formie wykładu lub konwersacji (konsultacji), i w obrębie której dokonywana jest indywidualna lektura literatury (wskazanej przez prof.), składają się następujące tematy: 1. Podstawy prawne pracy naukowej. 2. Ogólna charakterystyka prac dyplomowych. 3. Charakterystyka poszczególnych prac dyplomowych. 4. Praca licencjacka i jej cele. 5. Badania naukowe - metodyka. 6. Sformułowania tez, założeń, tematów. 7. Wystąpienia publiczne o charakterze naukowym. 8. Struktura pracy dyplomowej i naukowej. 9. Strona tytułowa, spis treści, stosowane skróty. 10. Wprowadzenie do pracy dyplomowej. 11. Podsumowanie, zakończenie, wnioski, zalecenia do dalszych badań. 12. Przypisy. 13. Bibliografia. 14. Zalecenia edytorskie. 15. Przygotowanie tekstu do publikacji. Skład i druk pracy dyplomowej. |
|
Literatura: |
Bibliografia podstawowa: 1. Wojciechowska R., Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2010. 2. Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z internetu. Jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2013. 3. Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. 4. Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. 5. Tułowiecki D., Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf]. UZUPEŁNIAJĄCA: 6. Biały S., Normatywne aspekty konstytucji apostolskiej papieża Franciszka Feritatis Gaudium o uniwersytetach i wydziałach kościelnych, Roczniki Nauk Prawnych XXX/4 (2020), s. 213-228. 7. Walczak A., Poradnik edytorski prac dyplomowych, Szczecin 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEMLI
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Biały | |
Prowadzący grup: | Stanisław Biały | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1. p. ECTS - uczestnictwo aktywne w zajęciach. - 30 godz. 2. p. ECTS - lektura, streszczenie, analiza literatury obowiązkowej - 50 godz. 3. p. ECTS - przygotowanie w formie pisemnej części lub całej pracy - 75 godz |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest to, aby adekwatnie umiejętnie, praktycznie i skutecznie uświadomić studentowi, że: a) twierdzenia naukowe mogą być udowodnione, potwierdzone i uznane za prawdziwe tylko za sprawą wyników badań naukowych. b) że, po skończonym przeglądzie literatury, należy zabrać się za pisanie pracy, na którą składać się będzie rozdział teoretyczny (część metodologiczna), nakreślenie problemów badawczych, za odnajdywanie - na ich podstawie - narzędzi badawczych. Student powinien w wyniku powyższego zdobyć świadomość, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury naukowej, a celem pracy naukowej jest uzupełnienie lub poprawa teorii oraz przedstawienie możliwych zastosowań praktycznych (podobnie - jak rozbudowa uzasadnień teoretycznych) - dla nowo zdobytej wiedzy. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć jest to, aby adekwatnie umiejętnie, praktycznie i skutecznie uświadomić studentowi, że: a) twierdzenia naukowe mogą być udowodnione, potwierdzone i uznane za prawdziwe tylko za sprawą wyników badań naukowych. b) że, po skończonym przeglądzie literatury, należy zabrać się za pisanie pracy, na którą składać się będzie rozdział teoretyczny (część metodologiczna), nakreślenie problemów badawczych, za odnajdywanie - na ich podstawie - narzędzi badawczych. Student powinien w wyniku powyższego zdobyć świadomość, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury naukowej, a celem pracy naukowej jest uzupełnienie lub poprawa teorii oraz przedstawienie możliwych zastosowań praktycznych (podobnie - jak rozbudowa uzasadnień teoretycznych) - dla nowo zdobytej wiedzy. Na merytoryczną treść, która jest przekazywana, w formie wykładu lub konwersacji (konsultacji), i w obrębie której dokonywana jest indywidualna lektura literatury (wskazanej przez prof.), składają się następujące tematy: 1. Podstawy prawne pracy naukowej. 2. Ogólna charakterystyka prac dyplomowych. 3. Charakterystyka poszczególnych prac dyplomowych. 4. Praca licencjacka i jej cele. 5. Badania naukowe - metodyka. 6. Sformułowania tez, założeń, tematów. 7. Wystąpienia publiczne o charakterze naukowym. 8. Struktura pracy dyplomowej i naukowej. 9. Strona tytułowa, spis treści, stosowane skróty. 10. Wprowadzenie do pracy dyplomowej. 11. Podsumowanie, zakończenie, wnioski, zalecenia do dalszych badań. 12. Przypisy. 13. Bibliografia. 14. Zalecenia edytorskie. 15. Przygotowanie tekstu do publikacji. Skład i druk pracy dyplomowej. |
|
Literatura: |
Bibliografia podstawowa: 1. Wojciechowska R., Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2010. 2. Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z internetu. Jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2013. 3. Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. 4. Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. 5. Tułowiecki D., Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf]. UZUPEŁNIAJĄCA: 6. Biały S., Normatywne aspekty konstytucji apostolskiej papieża Franciszka Feritatis Gaudium o uniwersytetach i wydziałach kościelnych, Roczniki Nauk Prawnych XXX/4 (2020), s. 213-228. 7. Walczak A., Poradnik edytorski prac dyplomowych, Szczecin 2012. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.