Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium magisterskie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSR-NR-2-SMag
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium magisterskie
Jednostka: Wydział Studiów Nad Rodziną
Grupy: Obowiązkowe dla II roku - stacjonarne II stopnia
Seminaria magisterskie
Punkty ECTS i inne: 6.00 LUB 8.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

wpisz symbol/symbole efektów kształcenia

Wymagania wstępne:

Możliwość czytania i analizowania literatury przedmiotu w języku angielskim

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania.

Seminarium dotyczy problematyki z zakresu psychologii małżeństwa i rodziny.

Pełny opis:

Seminarium służy przygotowaniu przez studentów prac magisterskich. Mają one charakter empiryczny i dotyczą problematyki psychologii małżeństwa i rodziny.

Przedmiotem zainteresowania są zwłaszcza takie tematy jak:

- systemowe rozumienie rodziny

- style przywiązania w dzieciństwie i dorosłości (teoria przywiązania)

- cele małżeńskie

- satysfakcja z małżeństwa

- style rodzicielstwa

Student nabywa

- umiejętność robienia warsztatu naukowego

- korzystanie z literatury naukowej, poszukiwanie źródeł

- omówienie struktury pracy naukowej

Literatura:

de Barbaro, B. (1999). Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Bowlby, J. (2007). Przywiązanie. PWN.

Gałkowska, A. (2002). Zasięg oddziaływania jakości małżeństwa rodziców na dzieci w ich dorosłym życiu. Małżeństwo i Rodzina, 1, 38-42.

Goldenberg, H., Goldenberg, I. (2006). Terapia rodzin. Kraków: Wyd. UJ.

Grzesiuk, L.; Jakubowska, U. W: Grzesiuk, L. (2005). Terapia systemowa (Rozdział 4, s. 189-199) W: Psychoterapia. Teoria. Warszawa: ENETEIA.

Górniak L., Józefik B. (red.) (2003). Ewolucja myślenia systemowego w terapii rodzin. Kraków : Wydawnictwo UJ.

Gójska, A., Huryn V. (2007). Mediacja w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych. Warszawa: Wydadnictwo CH Beck

Gottman, J.M. (1994a). What predicts divorce? The relationship between marital processes and marital outcomes. Hillsdale, New York: Erlbaum.

Gottman, J.M. (1994b). Why marriages succed or fail. New York: Simon, Schuster.

Janicka, I., Niebrzydowski L. (1994). Psychologia małżeństwa. Łódź: UŁ.

Janicka, I. Liberska, H. (2014). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN.

Kratochvil, S. (2006). Terapia małżeńska. Gdańsk: Via Medica.

Leiblum, S.; Rosen, R. (2005). Terapia zaburzeń seksualnych. Gdańsk: GWP.

Lew-Starowicz, Z., Skrzypulec, V. (2010) Podstawy seksuologii, Warszawa: PZWL.

McGoldrick, M., Gerson, R., Shellenberger, S. (2007). Genogramy, Poznań: Zysk i S-ka

Namysłowska, I. (2000). Terapia rodzin. Warszawa: IPiN.

Napier, A.Y. (2008). Małżeństwo: krucha więź. Wyd. Znak.

Plopa, M. (2007). Psychologia rodziny. Teoria i badania. Warszawa: Impuls.

Plopa, M. (2008). Więzi w małżeństwie i rodzinie. Metody badań. Warszawa: Impuls.

Rembowski, J. (1986). Rodzina w świetle psychologii. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Rostowski, J. (1987). Zarys psychologii małżeństwa. Warszawa: PWN.

Ryś M. (1994). Konflikty w rodzinie. Niszczą czy budują? Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.

Ryś M. (1999). Psychologia małżeństwa w zarysie. Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.

Ryś, M. (2001). Systemy rodzinne. Metody badań struktury rodziny pochodzenia i rodziny własnej. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.

Satir, V. (2000). Terapia rodziny. Gdańsk: GWP.

Satir, V.; Bandler, R.; Grinder, J. (1999). Zmieniamy się wraz z rodzinami. Gdańsk: GWP.

Satir, V. (2002). Rodzina. Tu powstaje człowiek. Gdańsk: GWP.

Tryjarska, B. (red) (2010). Bliskość w rodzinie. Więzi w dzieciństwie a zaburzenia w dorosłości, Wydawnictwo Naukowe Scholar

Wojciszke, B. (2005). Psychologia miłości. Gdańsk: GWP.

Ziemska, M. (1986). Postawy rodzicielskie i ich wpływ na osobowość dziecka. W: M.

Ziemska (red.), Rodzina i dziecko (s. 155-196). Warszawa: PWN.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

Student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w psychologii, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. Ma uporządkowana wiedzę na temat zasad i norm etycznych. Potrafi dokonać obserwacji interpretacji zjawisk psychologicznych. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazywać kierunki dalszych działań. Posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii.

Wiedza:

EK_1 - definiuje i objaśnia usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.

Umiejętności:

EK_2 - potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych w służbie małżeństwu i rodzinie; potrafi analizować i wyznaczać zadania; kalkuluje i konstruuje elementy organizacyjne.

Kompetencje społeczne:

EK_3 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; zachowuje krytycyzm w ocenie zjawisk;

EK_4 - jest wrażliwy na potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego oraz rozwoju osobistego (intelektualnego i duchowego).

ECTS:

udział w seminarium/konsultacje- 25 godz

przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30 godz

przeprowadzenie własnych badań: 30 godz

pisanie pracy - 50 godz

LICZBA ECTS - 4/6

Metody i kryteria oceniania:

Metodą dydaktyczną jest: wykład konwersatoryjny, ale przede wszystkim dialog ze studentem na bazie postępów (etapów) w pisaniu przez niego pracy dyplomowej. Stawiane jest przed studentem zadanie (tj. projekt), który on sam, a następnie z pomocą wykładowcy - realizuje.

Weryfikacja efektów kształcenia dokonuje się natomiast na bazie oceny ciągłej, wykładowca spotykając na seminarium studenta (przy pomocy metod dydaktycznych) ma pełną świadomość tego, co zostało przez niego dokonane.

ZADANIA DO WYKONANIA

Uzyskanie zaliczenia każdego semestru odbywa się OSOBIŚCIE na konsultacji z gotowym materiałem napisanym i wydrukowanym, a wcześniej wysłanym drogą mailową. Zadania do wykonania przez studenta przedstawiają się następująco:

Semestr 2: TEMAT i PLAN

- temat pracy

- plan pracy (w tym planowane w temacie badane zmienne, grupa badawcza, narzędzia)

Sugestia: warto temat i plan rozważyć pod względem tego czy jest dostęp do takiej grupy badawczej.

- min. 80 osób badanych - zmienne związane z psychologią rodziny

- bibliografia (pierwszy przegląd literatury na ten temat – zadaniem jest wypisać książki i artykuły naukowe po angielsku z bazy artykułów naukowych)

Semestr 3: BADANIE

- mając narzędzia

- zdobyć grupę badaną, przeprowadzić i zakończyć badanie

- wpisać badania do SPSSa lub EXCELa

- obliczyć i opisać wyniki (ukończyć cz. statystyczną)

Semestr 4: PISANIE PRACY

- część teoretyczna

- część „metoda” (opis procedury badania, grupy osób badanych, użytych narzędzi)

- dyskusja (wnioski, na tle badań innych osób)

- nanieść poprawki promotora tak długo aż uzna on pracę za zakończoną

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Czyżkowska
Prowadzący grup: Anna Czyżkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Seminarium dotyczy problematyki z zakresu psychologii małżeństwa i rodziny.

Pełny opis:

Seminarium służy przygotowaniu przez studentów prac magisterskich. Mają one charakter empiryczny lub teoretyczny i dotyczą problematyki psychologii małżeństwa i rodziny.

Przedmiotem zainteresowania są zwłaszcza takie tematy jak:

- systemowe rozumienie rodziny

- style przywiązania w dzieciństwie i dorosłości (teoria przywiązania)

- cele małżeńskie

- satysfakcja z małżeństwa

- style rodzicielstwa

Student nabywa

- umiejętność tworzenia warsztatu naukowego

- korzystanie z literatury naukowej, poszukiwanie źródeł

- omówienie struktury pracy naukowej

Literatura:

de Barbaro, B. (1999). Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Bowlby, J. (2007). Przywiązanie. PWN.

Gałkowska, A. (2002). Zasięg oddziaływania jakości małżeństwa rodziców na dzieci w ich dorosłym życiu. Małżeństwo i Rodzina, 1, 38-42.

Goldenberg, H., Goldenberg, I. (2006). Terapia rodzin. Kraków: Wyd. UJ.

Grzesiuk, L.; Jakubowska, U. W: Grzesiuk, L. (2005). Terapia systemowa (Rozdział 4, s. 189-199) W: Psychoterapia. Teoria. Warszawa: ENETEIA.

Górniak L., Józefik B. (red.) (2003). Ewolucja myślenia systemowego w terapii rodzin. Kraków : Wydawnictwo UJ.

Gójska, A., Huryn V. (2007). Mediacja w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych. Warszawa: Wydadnictwo CH Beck

Gottman, J.M. (1994a). What predicts divorce? The relationship between marital processes and marital outcomes. Hillsdale, New York: Erlbaum.

Gottman, J.M. (1994b). Why marriages succed or fail. New York: Simon, Schuster.

Janicka, I., Niebrzydowski L. (1994). Psychologia małżeństwa. Łódź: UŁ.

Janicka, I. Liberska, H. (2014). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN.

Kratochvil, S. (2006). Terapia małżeńska. Gdańsk: Via Medica.

Leiblum, S.; Rosen, R. (2005). Terapia zaburzeń seksualnych. Gdańsk: GWP.

Lew-Starowicz, Z., Skrzypulec, V. (2010) Podstawy seksuologii, Warszawa: PZWL.

McGoldrick, M., Gerson, R., Shellenberger, S. (2007). Genogramy, Poznań: Zysk i S-ka

Namysłowska, I. (2000). Terapia rodzin. Warszawa: IPiN.

Napier, A.Y. (2008). Małżeństwo: krucha więź. Wyd. Znak.

Plopa, M. (2007). Psychologia rodziny. Teoria i badania. Warszawa: Impuls.

Plopa, M. (2008). Więzi w małżeństwie i rodzinie. Metody badań. Warszawa: Impuls.

Rembowski, J. (1986). Rodzina w świetle psychologii. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Rostowski, J. (1987). Zarys psychologii małżeństwa. Warszawa: PWN.

Ryś M. (1994). Konflikty w rodzinie. Niszczą czy budują? Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.

Ryś M. (1999). Psychologia małżeństwa w zarysie. Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.

Ryś, M. (2001). Systemy rodzinne. Metody badań struktury rodziny pochodzenia i rodziny własnej. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.

Satir, V. (2000). Terapia rodziny. Gdańsk: GWP.

Satir, V.; Bandler, R.; Grinder, J. (1999). Zmieniamy się wraz z rodzinami. Gdańsk: GWP.

Satir, V. (2002). Rodzina. Tu powstaje człowiek. Gdańsk: GWP.

Tryjarska, B. (red) (2010). Bliskość w rodzinie. Więzi w dzieciństwie a zaburzenia w dorosłości, Wydawnictwo Naukowe Scholar

Wojciszke, B. (2005). Psychologia miłości. Gdańsk: GWP.

Ziemska, M. (1986). Postawy rodzicielskie i ich wpływ na osobowość dziecka. W: M.

Ziemska (red.), Rodzina i dziecko (s. 155-196). Warszawa: PWN.

Wymagania wstępne:

Wymagania: Możliwość czytania i analizowania literatury przedmiotu w języku angielskim

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Czyżkowska
Prowadzący grup: Anna Czyżkowska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Seminarium dotyczy problematyki z zakresu psychologii małżeństwa i rodziny.

Pełny opis:

Seminarium służy przygotowaniu przez studentów prac magisterskich. Mają one charakter empiryczny lub teoretyczny i dotyczą problematyki psychologii małżeństwa i rodziny.

Przedmiotem zainteresowania są zwłaszcza takie tematy jak:

- systemowe rozumienie rodziny

- style przywiązania w dzieciństwie i dorosłości (teoria przywiązania)

- cele małżeńskie

- satysfakcja z małżeństwa

- style rodzicielstwa

Student nabywa

- umiejętność tworzenia warsztatu naukowego

- korzystanie z literatury naukowej, poszukiwanie źródeł

- omówienie struktury pracy naukowej

Literatura:

de Barbaro, B. (1999). Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Bowlby, J. (2007). Przywiązanie. PWN.

Gałkowska, A. (2002). Zasięg oddziaływania jakości małżeństwa rodziców na dzieci w ich dorosłym życiu. Małżeństwo i Rodzina, 1, 38-42.

Goldenberg, H., Goldenberg, I. (2006). Terapia rodzin. Kraków: Wyd. UJ.

Grzesiuk, L.; Jakubowska, U. W: Grzesiuk, L. (2005). Terapia systemowa (Rozdział 4, s. 189-199) W: Psychoterapia. Teoria. Warszawa: ENETEIA.

Górniak L., Józefik B. (red.) (2003). Ewolucja myślenia systemowego w terapii rodzin. Kraków : Wydawnictwo UJ.

Gójska, A., Huryn V. (2007). Mediacja w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych. Warszawa: Wydadnictwo CH Beck

Gottman, J.M. (1994a). What predicts divorce? The relationship between marital processes and marital outcomes. Hillsdale, New York: Erlbaum.

Gottman, J.M. (1994b). Why marriages succed or fail. New York: Simon, Schuster.

Janicka, I., Niebrzydowski L. (1994). Psychologia małżeństwa. Łódź: UŁ.

Janicka, I. Liberska, H. (2014). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN.

Kratochvil, S. (2006). Terapia małżeńska. Gdańsk: Via Medica.

Leiblum, S.; Rosen, R. (2005). Terapia zaburzeń seksualnych. Gdańsk: GWP.

Lew-Starowicz, Z., Skrzypulec, V. (2010) Podstawy seksuologii, Warszawa: PZWL.

McGoldrick, M., Gerson, R., Shellenberger, S. (2007). Genogramy, Poznań: Zysk i S-ka

Namysłowska, I. (2000). Terapia rodzin. Warszawa: IPiN.

Napier, A.Y. (2008). Małżeństwo: krucha więź. Wyd. Znak.

Plopa, M. (2007). Psychologia rodziny. Teoria i badania. Warszawa: Impuls.

Plopa, M. (2008). Więzi w małżeństwie i rodzinie. Metody badań. Warszawa: Impuls.

Rembowski, J. (1986). Rodzina w świetle psychologii. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Rostowski, J. (1987). Zarys psychologii małżeństwa. Warszawa: PWN.

Ryś M. (1994). Konflikty w rodzinie. Niszczą czy budują? Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.

Ryś M. (1999). Psychologia małżeństwa w zarysie. Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.

Ryś, M. (2001). Systemy rodzinne. Metody badań struktury rodziny pochodzenia i rodziny własnej. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.

Satir, V. (2000). Terapia rodziny. Gdańsk: GWP.

Satir, V.; Bandler, R.; Grinder, J. (1999). Zmieniamy się wraz z rodzinami. Gdańsk: GWP.

Satir, V. (2002). Rodzina. Tu powstaje człowiek. Gdańsk: GWP.

Tryjarska, B. (red) (2010). Bliskość w rodzinie. Więzi w dzieciństwie a zaburzenia w dorosłości, Wydawnictwo Naukowe Scholar

Wojciszke, B. (2005). Psychologia miłości. Gdańsk: GWP.

Ziemska, M. (1986). Postawy rodzicielskie i ich wpływ na osobowość dziecka. W: M.

Ziemska (red.), Rodzina i dziecko (s. 155-196). Warszawa: PWN.

Wymagania wstępne:

Wymagania: Możliwość czytania i analizowania literatury przedmiotu w języku angielskim

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium magisterskie, 5 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Anna Czyżkowska
Prowadzący grup: Anna Czyżkowska
Strona przedmiotu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3atuI0pNt6lUjVL3h_KzZN2W7N9OhLZZFSWzyVt_CYPNo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=eb07870a-7b85-4f45-89f2-6b77bfb426af&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

ECTS:

udział w seminarium oraz konsultacje indywidualne związane z pracą- 40 godz

przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30 godz

przeprowadzenie własnych badań: 30 godz

pisanie pracy - 50 godz

LICZBA ECTS - 6

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania.

Seminarium dotyczy problematyki z zakresu psychologii małżeństwa i rodziny.

Pełny opis:

Seminarium służy przygotowaniu przez studentów prac magisterskich. Mają one charakter empiryczny lub teoretyczny i dotyczą problematyki psychologii małżeństwa i rodziny.

Przedmiotem zainteresowania są zwłaszcza takie tematy jak:

- systemowe rozumienie rodziny

- style przywiązania w dzieciństwie i dorosłości (teoria przywiązania)

- cele małżeńskie

- satysfakcja z małżeństwa

- style rodzicielstwa

- stres rodzicielski

- wypalenie rodzicielskie

Student nabywa

- umiejętność tworzenia warsztatu naukowego

- korzystanie z literatury naukowej, poszukiwanie źródeł

- omówienie struktury pracy naukowej

Literatura:

de Barbaro, B. (1999). Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Bowlby, J. (2007). Przywiązanie. PWN.

Gałkowska, A. (2002). Zasięg oddziaływania jakości małżeństwa rodziców na dzieci w ich dorosłym życiu. Małżeństwo i Rodzina, 1, 38-42.

Goldenberg, H., Goldenberg, I. (2006). Terapia rodzin. Kraków: Wyd. UJ.

Grzesiuk, L.; Jakubowska, U. W: Grzesiuk, L. (2005). Terapia systemowa (Rozdział 4, s. 189-199) W: Psychoterapia. Teoria. Warszawa: ENETEIA.

Górniak L., Józefik B. (red.) (2003). Ewolucja myślenia systemowego w terapii rodzin. Kraków : Wydawnictwo UJ.

Gójska, A., Huryn V. (2007). Mediacja w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych. Warszawa: Wydadnictwo CH Beck

Gottman, J.M. (1994a). What predicts divorce? The relationship between marital processes and marital outcomes. Hillsdale, New York: Erlbaum.

Gottman, J.M. (1994b). Why marriages succed or fail. New York: Simon, Schuster.

Janicka, I., Niebrzydowski L. (1994). Psychologia małżeństwa. Łódź: UŁ.

Janicka, I. Liberska, H. (2014). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN.

Kratochvil, S. (2006). Terapia małżeńska. Gdańsk: Via Medica.

Leiblum, S.; Rosen, R. (2005). Terapia zaburzeń seksualnych. Gdańsk: GWP.

Lew-Starowicz, Z., Skrzypulec, V. (2010) Podstawy seksuologii, Warszawa: PZWL.

McGoldrick, M., Gerson, R., Shellenberger, S. (2007). Genogramy, Poznań: Zysk i S-ka

Namysłowska, I. (2000). Terapia rodzin. Warszawa: IPiN.

Napier, A.Y. (2008). Małżeństwo: krucha więź. Wyd. Znak.

Plopa, M. (2007). Psychologia rodziny. Teoria i badania. Warszawa: Impuls.

Plopa, M. (2008). Więzi w małżeństwie i rodzinie. Metody badań. Warszawa: Impuls.

Rembowski, J. (1986). Rodzina w świetle psychologii. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Rostowski, J. (1987). Zarys psychologii małżeństwa. Warszawa: PWN.

Ryś M. (1994). Konflikty w rodzinie. Niszczą czy budują? Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.

Ryś M. (1999). Psychologia małżeństwa w zarysie. Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.

Ryś, M. (2001). Systemy rodzinne. Metody badań struktury rodziny pochodzenia i rodziny własnej. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.

Satir, V. (2000). Terapia rodziny. Gdańsk: GWP.

Satir, V.; Bandler, R.; Grinder, J. (1999). Zmieniamy się wraz z rodzinami. Gdańsk: GWP.

Satir, V. (2002). Rodzina. Tu powstaje człowiek. Gdańsk: GWP.

Tryjarska, B. (red) (2010). Bliskość w rodzinie. Więzi w dzieciństwie a zaburzenia w dorosłości, Wydawnictwo Naukowe Scholar

Wojciszke, B. (2005). Psychologia miłości. Gdańsk: GWP.

Ziemska, M. (1986). Postawy rodzicielskie i ich wpływ na osobowość dziecka. W: M.

Ziemska (red.), Rodzina i dziecko (s. 155-196). Warszawa: PWN.

Wymagania wstępne:

Wymaganie wstępne: Możliwość czytania i analizowania literatury przedmiotu w języku angielskim

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-1 (2024-03-12)