Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSR-NR-2-SMag |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Studiów Nad Rodziną |
Grupy: |
Obowiązkowe dla II roku - stacjonarne II stopnia |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
LUB
8.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | wpisz symbol/symbole efektów kształcenia |
Wymagania wstępne: | Możliwość czytania i analizowania literatury przedmiotu w języku angielskim |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania. Seminarium dotyczy problematyki z zakresu psychologii małżeństwa i rodziny. |
Pełny opis: |
Seminarium służy przygotowaniu przez studentów prac magisterskich. Mają one charakter empiryczny i dotyczą problematyki psychologii małżeństwa i rodziny. Przedmiotem zainteresowania są zwłaszcza takie tematy jak: - systemowe rozumienie rodziny - style przywiązania w dzieciństwie i dorosłości (teoria przywiązania) - cele małżeńskie - satysfakcja z małżeństwa - style rodzicielstwa Student nabywa - umiejętność robienia warsztatu naukowego - korzystanie z literatury naukowej, poszukiwanie źródeł - omówienie struktury pracy naukowej |
Literatura: |
de Barbaro, B. (1999). Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Bowlby, J. (2007). Przywiązanie. PWN. Gałkowska, A. (2002). Zasięg oddziaływania jakości małżeństwa rodziców na dzieci w ich dorosłym życiu. Małżeństwo i Rodzina, 1, 38-42. Goldenberg, H., Goldenberg, I. (2006). Terapia rodzin. Kraków: Wyd. UJ. Grzesiuk, L.; Jakubowska, U. W: Grzesiuk, L. (2005). Terapia systemowa (Rozdział 4, s. 189-199) W: Psychoterapia. Teoria. Warszawa: ENETEIA. Górniak L., Józefik B. (red.) (2003). Ewolucja myślenia systemowego w terapii rodzin. Kraków : Wydawnictwo UJ. Gójska, A., Huryn V. (2007). Mediacja w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych. Warszawa: Wydadnictwo CH Beck Gottman, J.M. (1994a). What predicts divorce? The relationship between marital processes and marital outcomes. Hillsdale, New York: Erlbaum. Gottman, J.M. (1994b). Why marriages succed or fail. New York: Simon, Schuster. Janicka, I., Niebrzydowski L. (1994). Psychologia małżeństwa. Łódź: UŁ. Janicka, I. Liberska, H. (2014). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN. Kratochvil, S. (2006). Terapia małżeńska. Gdańsk: Via Medica. Leiblum, S.; Rosen, R. (2005). Terapia zaburzeń seksualnych. Gdańsk: GWP. Lew-Starowicz, Z., Skrzypulec, V. (2010) Podstawy seksuologii, Warszawa: PZWL. McGoldrick, M., Gerson, R., Shellenberger, S. (2007). Genogramy, Poznań: Zysk i S-ka Namysłowska, I. (2000). Terapia rodzin. Warszawa: IPiN. Napier, A.Y. (2008). Małżeństwo: krucha więź. Wyd. Znak. Plopa, M. (2007). Psychologia rodziny. Teoria i badania. Warszawa: Impuls. Plopa, M. (2008). Więzi w małżeństwie i rodzinie. Metody badań. Warszawa: Impuls. Rembowski, J. (1986). Rodzina w świetle psychologii. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Rostowski, J. (1987). Zarys psychologii małżeństwa. Warszawa: PWN. Ryś M. (1994). Konflikty w rodzinie. Niszczą czy budują? Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Ryś M. (1999). Psychologia małżeństwa w zarysie. Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Ryś, M. (2001). Systemy rodzinne. Metody badań struktury rodziny pochodzenia i rodziny własnej. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Satir, V. (2000). Terapia rodziny. Gdańsk: GWP. Satir, V.; Bandler, R.; Grinder, J. (1999). Zmieniamy się wraz z rodzinami. Gdańsk: GWP. Satir, V. (2002). Rodzina. Tu powstaje człowiek. Gdańsk: GWP. Tryjarska, B. (red) (2010). Bliskość w rodzinie. Więzi w dzieciństwie a zaburzenia w dorosłości, Wydawnictwo Naukowe Scholar Wojciszke, B. (2005). Psychologia miłości. Gdańsk: GWP. Ziemska, M. (1986). Postawy rodzicielskie i ich wpływ na osobowość dziecka. W: M. Ziemska (red.), Rodzina i dziecko (s. 155-196). Warszawa: PWN. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w psychologii, a w szczególności o problemach badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. Ma uporządkowana wiedzę na temat zasad i norm etycznych. Potrafi dokonać obserwacji interpretacji zjawisk psychologicznych. Potrafi sformułować wnioski, opracować i zinterpretować wyniki oraz wskazywać kierunki dalszych działań. Posiada umiejętność prezentowania własnych pomysłów, wątpliwości i sugestii. Wiedza: EK_1 - definiuje i objaśnia usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. Umiejętności: EK_2 - potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych w służbie małżeństwu i rodzinie; potrafi analizować i wyznaczać zadania; kalkuluje i konstruuje elementy organizacyjne. Kompetencje społeczne: EK_3 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; zachowuje krytycyzm w ocenie zjawisk; EK_4 - jest wrażliwy na potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego oraz rozwoju osobistego (intelektualnego i duchowego). ECTS: udział w seminarium/konsultacje- 25 godz przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30 godz przeprowadzenie własnych badań: 30 godz pisanie pracy - 50 godz LICZBA ECTS - 4/6 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metodą dydaktyczną jest: wykład konwersatoryjny, ale przede wszystkim dialog ze studentem na bazie postępów (etapów) w pisaniu przez niego pracy dyplomowej. Stawiane jest przed studentem zadanie (tj. projekt), który on sam, a następnie z pomocą wykładowcy - realizuje. Weryfikacja efektów kształcenia dokonuje się natomiast na bazie oceny ciągłej, wykładowca spotykając na seminarium studenta (przy pomocy metod dydaktycznych) ma pełną świadomość tego, co zostało przez niego dokonane. ZADANIA DO WYKONANIA Uzyskanie zaliczenia każdego semestru odbywa się OSOBIŚCIE na konsultacji z gotowym materiałem napisanym i wydrukowanym, a wcześniej wysłanym drogą mailową. Zadania do wykonania przez studenta przedstawiają się następująco: Semestr 2: TEMAT i PLAN - temat pracy - plan pracy (w tym planowane w temacie badane zmienne, grupa badawcza, narzędzia) Sugestia: warto temat i plan rozważyć pod względem tego czy jest dostęp do takiej grupy badawczej. - min. 80 osób badanych - zmienne związane z psychologią rodziny - bibliografia (pierwszy przegląd literatury na ten temat – zadaniem jest wypisać książki i artykuły naukowe po angielsku z bazy artykułów naukowych) Semestr 3: BADANIE - mając narzędzia - zdobyć grupę badaną, przeprowadzić i zakończyć badanie - wpisać badania do SPSSa lub EXCELa - obliczyć i opisać wyniki (ukończyć cz. statystyczną) Semestr 4: PISANIE PRACY - część teoretyczna - część „metoda” (opis procedury badania, grupy osób badanych, użytych narzędzi) - dyskusja (wnioski, na tle badań innych osób) - nanieść poprawki promotora tak długo aż uzna on pracę za zakończoną |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT SEM_MGR
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Czyżkowska | |
Prowadzący grup: | Anna Czyżkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Seminarium dotyczy problematyki z zakresu psychologii małżeństwa i rodziny. |
|
Pełny opis: |
Seminarium służy przygotowaniu przez studentów prac magisterskich. Mają one charakter empiryczny lub teoretyczny i dotyczą problematyki psychologii małżeństwa i rodziny. Przedmiotem zainteresowania są zwłaszcza takie tematy jak: - systemowe rozumienie rodziny - style przywiązania w dzieciństwie i dorosłości (teoria przywiązania) - cele małżeńskie - satysfakcja z małżeństwa - style rodzicielstwa Student nabywa - umiejętność tworzenia warsztatu naukowego - korzystanie z literatury naukowej, poszukiwanie źródeł - omówienie struktury pracy naukowej |
|
Literatura: |
de Barbaro, B. (1999). Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Bowlby, J. (2007). Przywiązanie. PWN. Gałkowska, A. (2002). Zasięg oddziaływania jakości małżeństwa rodziców na dzieci w ich dorosłym życiu. Małżeństwo i Rodzina, 1, 38-42. Goldenberg, H., Goldenberg, I. (2006). Terapia rodzin. Kraków: Wyd. UJ. Grzesiuk, L.; Jakubowska, U. W: Grzesiuk, L. (2005). Terapia systemowa (Rozdział 4, s. 189-199) W: Psychoterapia. Teoria. Warszawa: ENETEIA. Górniak L., Józefik B. (red.) (2003). Ewolucja myślenia systemowego w terapii rodzin. Kraków : Wydawnictwo UJ. Gójska, A., Huryn V. (2007). Mediacja w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych. Warszawa: Wydadnictwo CH Beck Gottman, J.M. (1994a). What predicts divorce? The relationship between marital processes and marital outcomes. Hillsdale, New York: Erlbaum. Gottman, J.M. (1994b). Why marriages succed or fail. New York: Simon, Schuster. Janicka, I., Niebrzydowski L. (1994). Psychologia małżeństwa. Łódź: UŁ. Janicka, I. Liberska, H. (2014). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN. Kratochvil, S. (2006). Terapia małżeńska. Gdańsk: Via Medica. Leiblum, S.; Rosen, R. (2005). Terapia zaburzeń seksualnych. Gdańsk: GWP. Lew-Starowicz, Z., Skrzypulec, V. (2010) Podstawy seksuologii, Warszawa: PZWL. McGoldrick, M., Gerson, R., Shellenberger, S. (2007). Genogramy, Poznań: Zysk i S-ka Namysłowska, I. (2000). Terapia rodzin. Warszawa: IPiN. Napier, A.Y. (2008). Małżeństwo: krucha więź. Wyd. Znak. Plopa, M. (2007). Psychologia rodziny. Teoria i badania. Warszawa: Impuls. Plopa, M. (2008). Więzi w małżeństwie i rodzinie. Metody badań. Warszawa: Impuls. Rembowski, J. (1986). Rodzina w świetle psychologii. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Rostowski, J. (1987). Zarys psychologii małżeństwa. Warszawa: PWN. Ryś M. (1994). Konflikty w rodzinie. Niszczą czy budują? Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Ryś M. (1999). Psychologia małżeństwa w zarysie. Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Ryś, M. (2001). Systemy rodzinne. Metody badań struktury rodziny pochodzenia i rodziny własnej. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Satir, V. (2000). Terapia rodziny. Gdańsk: GWP. Satir, V.; Bandler, R.; Grinder, J. (1999). Zmieniamy się wraz z rodzinami. Gdańsk: GWP. Satir, V. (2002). Rodzina. Tu powstaje człowiek. Gdańsk: GWP. Tryjarska, B. (red) (2010). Bliskość w rodzinie. Więzi w dzieciństwie a zaburzenia w dorosłości, Wydawnictwo Naukowe Scholar Wojciszke, B. (2005). Psychologia miłości. Gdańsk: GWP. Ziemska, M. (1986). Postawy rodzicielskie i ich wpływ na osobowość dziecka. W: M. Ziemska (red.), Rodzina i dziecko (s. 155-196). Warszawa: PWN. |
|
Wymagania wstępne: |
Wymagania: Możliwość czytania i analizowania literatury przedmiotu w języku angielskim |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM_MGR
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Czyżkowska | |
Prowadzący grup: | Anna Czyżkowska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Seminarium dotyczy problematyki z zakresu psychologii małżeństwa i rodziny. |
|
Pełny opis: |
Seminarium służy przygotowaniu przez studentów prac magisterskich. Mają one charakter empiryczny lub teoretyczny i dotyczą problematyki psychologii małżeństwa i rodziny. Przedmiotem zainteresowania są zwłaszcza takie tematy jak: - systemowe rozumienie rodziny - style przywiązania w dzieciństwie i dorosłości (teoria przywiązania) - cele małżeńskie - satysfakcja z małżeństwa - style rodzicielstwa Student nabywa - umiejętność tworzenia warsztatu naukowego - korzystanie z literatury naukowej, poszukiwanie źródeł - omówienie struktury pracy naukowej |
|
Literatura: |
de Barbaro, B. (1999). Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Bowlby, J. (2007). Przywiązanie. PWN. Gałkowska, A. (2002). Zasięg oddziaływania jakości małżeństwa rodziców na dzieci w ich dorosłym życiu. Małżeństwo i Rodzina, 1, 38-42. Goldenberg, H., Goldenberg, I. (2006). Terapia rodzin. Kraków: Wyd. UJ. Grzesiuk, L.; Jakubowska, U. W: Grzesiuk, L. (2005). Terapia systemowa (Rozdział 4, s. 189-199) W: Psychoterapia. Teoria. Warszawa: ENETEIA. Górniak L., Józefik B. (red.) (2003). Ewolucja myślenia systemowego w terapii rodzin. Kraków : Wydawnictwo UJ. Gójska, A., Huryn V. (2007). Mediacja w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych. Warszawa: Wydadnictwo CH Beck Gottman, J.M. (1994a). What predicts divorce? The relationship between marital processes and marital outcomes. Hillsdale, New York: Erlbaum. Gottman, J.M. (1994b). Why marriages succed or fail. New York: Simon, Schuster. Janicka, I., Niebrzydowski L. (1994). Psychologia małżeństwa. Łódź: UŁ. Janicka, I. Liberska, H. (2014). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN. Kratochvil, S. (2006). Terapia małżeńska. Gdańsk: Via Medica. Leiblum, S.; Rosen, R. (2005). Terapia zaburzeń seksualnych. Gdańsk: GWP. Lew-Starowicz, Z., Skrzypulec, V. (2010) Podstawy seksuologii, Warszawa: PZWL. McGoldrick, M., Gerson, R., Shellenberger, S. (2007). Genogramy, Poznań: Zysk i S-ka Namysłowska, I. (2000). Terapia rodzin. Warszawa: IPiN. Napier, A.Y. (2008). Małżeństwo: krucha więź. Wyd. Znak. Plopa, M. (2007). Psychologia rodziny. Teoria i badania. Warszawa: Impuls. Plopa, M. (2008). Więzi w małżeństwie i rodzinie. Metody badań. Warszawa: Impuls. Rembowski, J. (1986). Rodzina w świetle psychologii. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Rostowski, J. (1987). Zarys psychologii małżeństwa. Warszawa: PWN. Ryś M. (1994). Konflikty w rodzinie. Niszczą czy budują? Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Ryś M. (1999). Psychologia małżeństwa w zarysie. Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Ryś, M. (2001). Systemy rodzinne. Metody badań struktury rodziny pochodzenia i rodziny własnej. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Satir, V. (2000). Terapia rodziny. Gdańsk: GWP. Satir, V.; Bandler, R.; Grinder, J. (1999). Zmieniamy się wraz z rodzinami. Gdańsk: GWP. Satir, V. (2002). Rodzina. Tu powstaje człowiek. Gdańsk: GWP. Tryjarska, B. (red) (2010). Bliskość w rodzinie. Więzi w dzieciństwie a zaburzenia w dorosłości, Wydawnictwo Naukowe Scholar Wojciszke, B. (2005). Psychologia miłości. Gdańsk: GWP. Ziemska, M. (1986). Postawy rodzicielskie i ich wpływ na osobowość dziecka. W: M. Ziemska (red.), Rodzina i dziecko (s. 155-196). Warszawa: PWN. |
|
Wymagania wstępne: |
Wymagania: Możliwość czytania i analizowania literatury przedmiotu w języku angielskim |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 5 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Czyżkowska | |
Prowadzący grup: | Anna Czyżkowska | |
Strona przedmiotu: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3atuI0pNt6lUjVL3h_KzZN2W7N9OhLZZFSWzyVt_CYPNo1%40thread.tacv2/conversations?groupId=eb07870a-7b85-4f45-89f2-6b77bfb426af&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS: udział w seminarium oraz konsultacje indywidualne związane z pracą- 40 godz przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30 godz przeprowadzenie własnych badań: 30 godz pisanie pracy - 50 godz LICZBA ECTS - 6 |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest kształtowanie i pogłębianie umiejętności dostrzegania i stawiania problemów naukowych oraz ich rozwiązywania. Seminarium dotyczy problematyki z zakresu psychologii małżeństwa i rodziny. |
|
Pełny opis: |
Seminarium służy przygotowaniu przez studentów prac magisterskich. Mają one charakter empiryczny lub teoretyczny i dotyczą problematyki psychologii małżeństwa i rodziny. Przedmiotem zainteresowania są zwłaszcza takie tematy jak: - systemowe rozumienie rodziny - style przywiązania w dzieciństwie i dorosłości (teoria przywiązania) - cele małżeńskie - satysfakcja z małżeństwa - style rodzicielstwa - stres rodzicielski - wypalenie rodzicielskie Student nabywa - umiejętność tworzenia warsztatu naukowego - korzystanie z literatury naukowej, poszukiwanie źródeł - omówienie struktury pracy naukowej |
|
Literatura: |
de Barbaro, B. (1999). Wprowadzenie do systemowego rozumienia rodziny. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Bowlby, J. (2007). Przywiązanie. PWN. Gałkowska, A. (2002). Zasięg oddziaływania jakości małżeństwa rodziców na dzieci w ich dorosłym życiu. Małżeństwo i Rodzina, 1, 38-42. Goldenberg, H., Goldenberg, I. (2006). Terapia rodzin. Kraków: Wyd. UJ. Grzesiuk, L.; Jakubowska, U. W: Grzesiuk, L. (2005). Terapia systemowa (Rozdział 4, s. 189-199) W: Psychoterapia. Teoria. Warszawa: ENETEIA. Górniak L., Józefik B. (red.) (2003). Ewolucja myślenia systemowego w terapii rodzin. Kraków : Wydawnictwo UJ. Gójska, A., Huryn V. (2007). Mediacja w rozwiązywaniu konfliktów rodzinnych. Warszawa: Wydadnictwo CH Beck Gottman, J.M. (1994a). What predicts divorce? The relationship between marital processes and marital outcomes. Hillsdale, New York: Erlbaum. Gottman, J.M. (1994b). Why marriages succed or fail. New York: Simon, Schuster. Janicka, I., Niebrzydowski L. (1994). Psychologia małżeństwa. Łódź: UŁ. Janicka, I. Liberska, H. (2014). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN. Kratochvil, S. (2006). Terapia małżeńska. Gdańsk: Via Medica. Leiblum, S.; Rosen, R. (2005). Terapia zaburzeń seksualnych. Gdańsk: GWP. Lew-Starowicz, Z., Skrzypulec, V. (2010) Podstawy seksuologii, Warszawa: PZWL. McGoldrick, M., Gerson, R., Shellenberger, S. (2007). Genogramy, Poznań: Zysk i S-ka Namysłowska, I. (2000). Terapia rodzin. Warszawa: IPiN. Napier, A.Y. (2008). Małżeństwo: krucha więź. Wyd. Znak. Plopa, M. (2007). Psychologia rodziny. Teoria i badania. Warszawa: Impuls. Plopa, M. (2008). Więzi w małżeństwie i rodzinie. Metody badań. Warszawa: Impuls. Rembowski, J. (1986). Rodzina w świetle psychologii. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne. Rostowski, J. (1987). Zarys psychologii małżeństwa. Warszawa: PWN. Ryś M. (1994). Konflikty w rodzinie. Niszczą czy budują? Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Ryś M. (1999). Psychologia małżeństwa w zarysie. Warszawa: Centrum Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Ryś, M. (2001). Systemy rodzinne. Metody badań struktury rodziny pochodzenia i rodziny własnej. Warszawa: Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej. Satir, V. (2000). Terapia rodziny. Gdańsk: GWP. Satir, V.; Bandler, R.; Grinder, J. (1999). Zmieniamy się wraz z rodzinami. Gdańsk: GWP. Satir, V. (2002). Rodzina. Tu powstaje człowiek. Gdańsk: GWP. Tryjarska, B. (red) (2010). Bliskość w rodzinie. Więzi w dzieciństwie a zaburzenia w dorosłości, Wydawnictwo Naukowe Scholar Wojciszke, B. (2005). Psychologia miłości. Gdańsk: GWP. Ziemska, M. (1986). Postawy rodzicielskie i ich wpływ na osobowość dziecka. W: M. Ziemska (red.), Rodzina i dziecko (s. 155-196). Warszawa: PWN. |
|
Wymagania wstępne: |
Wymaganie wstępne: Możliwość czytania i analizowania literatury przedmiotu w języku angielskim |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.