Seminarium licencjackie z historii i etologii rodziny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSR-NR-D-SEM-L9 |
Kod Erasmus / ISCED: |
14.9
|
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie z historii i etologii rodziny |
Jednostka: | Wydział Studiów Nad Rodziną |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
(brak)
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NRL_W01; NRL_W02; NRL_W14; NRL_W17; NRL_U03; NRL_U04; NRML_U05; NRL_K02; NRL_K08 |
Skrócony opis: |
Celem jest przygotowanie rozpraw licencjackich koniecznych do ukończenia studiów pierwszego stopnia. Napisanie prac ma nauczyć studentów samodzielnej pracy badawczej, wstępnie przygotować do pisania publikacji naukowych. Celem seminarium licencjackiego jest przygotowanie pracy licencjackiej (na koniec semestru letniego) poprzedzone etapem zbierania, selekcji i nterpretacji źródeł oraz pozyskanie umiejętności krytycznego korzystania z literatury naukowej. |
Pełny opis: |
Zapoznanie z punktami Regulaminu Studiów dotyczącymi pracy dyplomowej i jej obrony. Wprowadzenie w tematykę seminarium, cel przygotowania pracy dyplomowej, prezentacja (potencjalnych) tematów prac dyplomowych, organizacja wykonania pracy dyplomowej, warunki zaliczenia seminarium. Omówienie formalnych i merytorycznych wymogów pracy dyplomowej. Określenie zakresu tematycznego pracy, wybór/ sformułowanie tematu, podstawowe zasady konstrukcji prac dyplomowych, specyfika prac teologicznych i kulturoznawczych Zdefiniowanie celów, problemów i wybór metody badawczej, materiał i zakres badań. Prezentacja i omówienie czasopism polskich stosownie do profilu pracy dyplomowej. Literatura przedmiotu, wskazówki dotyczące poszukiwania i wyboru niezbędnej literatury, korzystanie z różnych źródeł, zapis bibliograficzny. Redakcja tekstu naukowego parafrazowanie, cytowanie wypowiedzi innych autorów; stawianie tez i ich argumentowanie; sporządzanie wniosków. Tekst naukowy w języku polskim – analiza porównawcza pod względem terminologicznym. Kompozycja pracy. Część teoretyczna vs. część empiryczna pracy naukowej. Planowanie, przebieg badań empirycznych i ewaluacja zebranych danych. Opracowanie przez studentów tematu pracy, planu pracy i bibliografii oraz jednego rozdziału pracy licencjackiej zgodnie z terminarzem podanym przez promotora. |
Literatura: |
Lindsay D. Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Wrocław:1995.. Olivier P. 1999. Jak pisać prace uniwersyteckie. Poradnik dla studentów, Kraków 1999. Eco, U., Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów. Warszawa 2007. Kaczmarek T., Poradnik dla studentów piszących pracę licencjacką lub magisterską., Warszawa: 2005 Literatura specjalistyczna dotycząca tematyki poszczególnych seminariów oraz prac dyplomowych, podana przez promotora na początku cyklu zajęć oraz zaakceptowana przez promotora w trakcie semestru |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: Student uzyskuje wiedzę z wybranego działu archeologii, zapoznaje się z metodami pracy nad zabytkami, uzyskuje wiedzę dotyczącą dyskursu naukowego z poszanowaniem norm etycznych, .uzyskuje wiedzę o gromadzeniu zasobów źródłowych i pracy nad nimi Umiejętności: Zdobywanie umiejętności wyszukiwania, analizowania, oceniania i selekcjonowania informacji z wykorzystaniem różnorodnych źródeł i metod Zdobywanie umiejętności merytorycznego argumentowania z wykorzystaniem poglądów innych autorów oraz formułowania wniosków, zdobycie umiejętności poprawnego redagowania, komentowania i opatrywania przypisami tekstów zgodnie z kanonami przyjętymi w dziedzinach nauk historycznych Kompetencje -Student potrafi odpowiednio określić priorytety służące do realizacji określonego przez siebie zadania, -wykazuje samodzielność w myśleniu, rozumiejąc i szanując jednocześnie prawo innych osób do tego samego -Student wykazuje podstawową odpowiedzialność i odwagę cywilną w przedstawianiu obrazu dziejów, zgodnego z aktualnym stanem wiedzy. Efekty w obszarze wiedzy są osiągane takimi metodami jak:Wykład, konwersatorium, analiza tekstów, dyskusja, indywidualna praca samodzielna, konsultacje indywidualne. przygotowana przez studentów, indywidualna lektura tekstów, a weryfikowane dyskusją i częścią pracy dyplomowej lub pracą zaliczeniową. Efekty w obszarze umiejętności są osiągane takimi jak samodzielna lektura tekstów z zakresu historii kultury, wykład informacyjny, prezentacja, a weryfikowane dyskusją i częścią pracy dyplomowej lub pracą zaliczeniową. Efekty w obszarze kompetencji społecznych są osiągane za pomocą dyskusji o aktualnych i historycznych problemach kultury chrześcijańskiej, a weryfikacją jest praca pisemna złożona na zakończenie każdego semestru. Zaliczenie na zakończenie semestru ECTS: udział w seminarium - 18 przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30 prezentacja własnych badań: 25 Liczba ECTS - 2 |
Metody i kryteria oceniania: |
regularne i aktywne uczestnictwo w zajęciach, przedkładanie w ustalonych terminach poszczególnych fragmentów pracy dyplomowej obserwacja podczas zajęć, regularne i aktywne uczestnictwo w zajęciach, przedkładanie w ustalonych terminach poszczególnych fragmentów pracy dyplomowej konsultacje z promotorem, przedkładanie w ustalonych terminach poszczególnych fragmentów pracy dyplomowej, obserwacja w trakcie zajęć konsultacje z promotorem, udział w dyskusji na seminarium, przedkładanie w ustalonych terminach poszczególnych fragmentów pracy dyplomowej sprawozdanie dotyczące stopnia zaawansowania w opracowaniu poszczególnych rozdziałów pracy licencjackiej, przedkładanie w ustalonych terminach poszczególnych fragmentów pracy dyplomowej, konsultacje z promotorem |
Praktyki zawodowe: |
nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.