Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSR-NRN-1-Lic |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Studiów Nad Rodziną |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki o rodzinie |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NRL_W14. NRL_U04. NRL_K02. NRL_W02. NRL_K03. |
Wymagania wstępne: | Zamiłowanie do tematyki bioetycznej, czyli zagadnień z wiedzy obrony życia ludzkiego. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest uświadomienie studentowi, że warto jest stawiać sobie nowe cele, w tym badawcze, naukowe. Że twierdzenia naukowe mogą być udowodnione, potwierdzone i uznane za prawdziwe za sprawą wyników badań naukowych. Ważne jest, aby student podjął się wyboru właściwego dla siebie tematu pracy, zatem, celem tu będzie to, aby student mógł dobrze zorganizować sobie przegląd literatury naukowej, a następnie propozycje tematu przedstawił prof. prowadzącemu. Ważne jest, aby student podjął się pisania pracy. Zaczął od rozdziału teoretycznego, tj. części metodologicznej, potem przejść do nakreślenie problemów badawczych, a także za budowanie na ich podstawie narzędzi badawczych. Ważne jest, aby student nabierał świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury naukowej, że celem jego pracy powinno być uzupełnienie lub poprawa teorii lub koncepcji naukowych, oraz przedstawienie możliwych zastosowań (teoretycznych lub praktycznych), |
Pełny opis: |
Na merytoryczną treść, która jest przekazywana w formie wykładu lub konwersacji (konsultacji), i w obrębie której dokonywana jest indywidualna lektura literatury (wskazanej przez prof.), oraz są wyciągane adekwatne do powyższego wnioski, składają się następujące tematy: 1. Podstawy prawne pracy naukowej (plagiat i poszanowanie własności intelektualnej). 2. Ogólna charakterystyka prac dyplomowych. 3. Charakterystyka prac dyplomowych z nauk o rodzinie 4. Praca licencjacka i jej cele. 5. Analiza naukowa tekstu - metodyka (wyciąganie wniosków). 6. Sformułowanie podstawowej tezy dla pracy lic., tj. jakie są jej założenia. 7. Wystąpienia publiczne o charakterze naukowym (tezy i egzamin). 8. Struktura pracy naukowej (teoretycznej z nauk o rodzinie). 9. Strona tytułowa, spis treści, stosowane skróty. 10. Wprowadzenie do pracy dyplomowej. 11. Podsumowanie pracy lic. Tj. zakończenie, wnioski, zalecenia do dalszych badań. 12. Przypisy. 13. Bibliografia. 14. Zalecenia edytorskie (formatowanie pracy). 15. Przygotowanie tekstu do publikacji. Skład i druk pracy dyplomowej. |
Literatura: |
1. Z. Struzik., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. 2. R. Wojciechowska, Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2010. 3. K. Pawlik, Zenderowski R., Dyplom z internetu. Jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2013. 4. Z. Szkutnik, Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. 5. D. Tułowiecki, Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf]. 6. S. Biały, Normatywne aspekty konstytucji apostolskiej papieża Franciszka Feritatis Gaudium o uniwersytetach i wydziałach kościelnych, Roczniki Nauk Prawnych XXX/4 (2020), s. 213-228. 7. A. Walczak, Poradnik edytorski prac dyplomowych, Szczecin 2012. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
NRL_W14 Student - ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. NRL_U04 posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT), NRL_K02 posiada przekonanie o konieczności postępowania w sposób etyczny i profesjonalny; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z pracą swoją i innych, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki; jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. K03; docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych |
Metody i kryteria oceniania: |
Warunki formalne oceny: 1. Student brał udział w zajęciach (stacjonarnie lub online). Nieobecności są usprawiedliwine standardowo, np. choroba itp.) 2. Student samodzielnie napisał oraz przedstawił do oceny całość lub część pracy (dyplomowej lub esej), na którą umówił się z profesorem. Warunki merytoryczne: 3. Student prezentuje w dyskusji (lub na bazie informacji zwrotnej) adekwatne i proporcjonalnie - co do podanych treści na zajęciach - przyswojenie wiedzy aksjologicznej, merytorycznej - w zakresie podjętego zagadnienia, oraz metodologicznej, koniecznej do pisania pracy dyplomowej. 4. Praca, którą przedstawił student prof. (promotorowi) do oceny (konsultacji itp.), posiada właściwą metodologię, jest treściwa, przejrzysta i logiczna terminologicznie. Zasady stopniowania oceny: 5. Stopniowanie oceny końcowej uwzględnia poziom zaangażowania się studenta, wykazanych efektów jego pracy oraz poziom zdobytych przez niego umiejętności oraz kwalifikacji społecznych. Weryfikacja następuje wg. zasad podanych powyżej. Ważna jest informacja zwrotna oraz konkretne postępy w pisaniu pracy dyplomowej. Brak zaliczenia: Student nie spełnił żadnego z wyżej wskazanych warunków. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2025-02-15 - 2025-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Biały | |
Prowadzący grup: | Stanisław Biały | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | |
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1. p. ECTS - uczestnictwo aktywne w zajęciach - 30 godz. 2. p. ECTS - lektura, robienie fiszek, streszczenie, analiza literatury obowiązkowej, konsultacje - 50 godz. 3. p. ECTS - przygotowanie w formie pisemnej części lub całej pracy - 75 godz |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć m.in. jest uświadomienie studentowi, że: warto jest stawiać sobie nowe cele, w tym badawcze, naukowe. A następnie, że twierdzenia naukowe mogą być udowodnione, potwierdzone i uznane za prawdziwe za sprawą wyników badań naukowych. Ważne jest, aby student podjął się wyboru właściwego dla siebie tematu pracy, zatem, celem tu będzie to, aby student mógł dobrze zorganizować sobie przegląd literatury naukowej, a następnie propozycje tematu przedstawił prof. prowadzącemu. Ważne jest, aby student podjął się pisania pracy. Aby, zrozumiał, że ważne jest to, aby zacząć od rozdziału teoretycznego, tj. części metodologicznej, potem przejść do nakreślenie problemów badawczych, a także za budowanie na ich podstawie narzędzi badawczych. W związku z powyższym, przedmiotem dociekań jest tu także i to, aby student nabierał świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury naukowej, że celem jego pracy powinno być uzupełnienie lub poprawa teorii lub koncepcji naukowych, oraz przedstawienie możliwych zastosowań (teoretycznych lub praktycznych) dla nowo zdobytej przez niego wiedzy. |
|
Literatura: |
1. Z. Struzik., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. 2. JSA – promotor sprawdzi, czy student korzystał z technologii ChatGPT, (15 maja 2024):; //www.gov.pl/web/nauka/jsa--promotor-sprawdzi-czy-student-korzystal-z-technologii-chatgpt (dostęp: 12.02.2025). 3. K. Pawlik, Zenderowski R., Dyplom z internetu. Jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2013. 4. Z. Szkutnik, Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. 5. D. Tułowiecki, Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf]. 6. S. Biały, Normatywne aspekty konstytucji apostolskiej papieża Franciszka Feritatis Gaudium o uniwersytetach i wydziałach kościelnych, Roczniki Nauk Prawnych XXX/4 (2020), s. 213-228. 7. A. Walczak, Poradnik edytorski prac dyplomowych, Szczecin 2012. |
|
Wymagania wstępne: |
https://teams.microsoft.com/l/team/19%3AQFrsYaBSYlR60ymSRriXwSt_qgtifjjh2ehQ-dcFA_41%40thread.tacv2/conversations?groupId=77c52698-3fb4-4ceb-be7b-fdae765417f0&tenantId=12578430-c51b-4816-8163-c7281035b9b3 |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.