Seminarium licencjackie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSR-NRN-1-SLice |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium licencjackie |
Jednostka: | Wydział Studiów Nad Rodziną |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
LUB
8.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NRL_W14. NRL_U04. NRL_K02 |
Skrócony opis: |
Cele przedmiotu: Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności analizy tekstów z nauk o rodzinie w zakresie teologii małżeństwa i rodziny oraz przygotowanie metodologiczne do napisania pracy licencjackiej. |
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Student zapoznaje się z podstawowymi tekstami z zakresu teologii małżeństwa i rodziny. Ze szczególną uwagą zwraca się uwagę na teksty biblijne oraz dokumenty Urzędu Nauczycielskiego Kościoła. Student na seminarium nabiera świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury, a celem pracy naukowej jest uzupełnienie lub poprawa teorii oraz przedstawienie wszelkich możliwych zastosowań praktycznych - dla nowo zdobytej wiedzy. 1. Podanie zasad poprawnego pisania pracy dyplomowej. 2. Analiza: wstępu pracy dyplomowej, jej struktury i zakończenia. 3. Zasady dotyczące robienia przepisów i innych odnośników. 4. Sporządzanie bibliografii. 5. Dyskusja dotycząca precyzyjnego określenia tematów prac dyplomowych. 6. Indywidualna pomoc w pisaniu pracy. 7. Kontrola nad tokiem redakcji pracy naukowej. |
Literatura: |
Mieczysław Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej Warszawa 2002 Franciszek Drączkowski, ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. Karl R. Popper, Logika odkrycia naukowego, tł. z ang. Urszula Niklas, wyd. 2., Warszawa 2002. Maria Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Warszawa 2000. Krzysztof Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998. Radosław Zenderowski, Praca magisterska: jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2007. J.E. Bielecki, Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne. Kraków 1993 S. Grzechowiak, Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych. Gniezno 1995. S. Kunowski, Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Skrypt dla studentów KUL. Lublin 1971. Z. Struzik, Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
Wiedza: EK_1 - definiuje i objaśnia usystematyzowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. Umiejętności: EK_2 - potrafi współdziałać w planowaniu i realizacji zadań badawczych w służbie małżeństwu i rodzinie; potrafi analizować i wyznaczać zadania; kalkuluje i konstruuje elementy organizacyjne. Kompetencje społeczne: EK_3 - ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności; zachowuje krytycyzm w ocenie zjawisk; EK_4 - jest wrażliwy na potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego oraz rozwoju osobistego (intelektualnego i duchowego). ECTS: udział w seminarium - 30 przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30 prezentacja własnych badań: 45 LICZBA ECTS - 4 |
Metody i kryteria oceniania: |
Metodą dydaktyczną jest: wykład konwersatoryjny: indywidualny dialog ze studentem na bazie postępów (etapów) w pisaniu przez niego pracy dyplomowej. Stawiane jest przed studentem zadanie (tj. projekt), który on sam, a następnie z pomocą wykładowcy i innych studentów - realizuje. Weryfikacja efektów kształcenia dokonuje się natomiast na bazie oceny ciągłej, wykładowca spotykając na seminarium studenta (przy pomocy metod dydaktycznych) ma pełną świadomość tego, co zostało przez niego dokonane. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO SEMLI
SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 10 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mieczysław Ozorowski | |
Prowadzący grup: | Mieczysław Ozorowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS: udział w seminarium - 30 przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30 prezentacja własnych badań: 45 LICZBA ECTS - 4 |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności analizy tekstów z nauk o rodzinie w zakresie teologii małżeństwa i rodziny oraz przygotowanie metodologiczne do napisania pracy licencjackiej. |
|
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Student zapoznaje się z podstawowymi tekstami z zakresu teologii małżeństwa i rodziny. Ze szczególną uwagą zwraca się uwagę na teksty biblijne oraz dokumenty Urzędu Nauczycielskiego Kościoła. Student na seminarium nabiera świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury, a celem pracy naukowej jest uzupełnienie lub poprawa teorii oraz przedstawienie wszelkich możliwych zastosowań praktycznych - dla nowo zdobytej wiedzy. 1. Podanie zasad poprawnego pisania pracy dyplomowej. 2. Analiza: wstępu pracy dyplomowej, jej struktury i zakończenia. 3. Zasady dotyczące robienia przepisów i innych odnośników. 4. Sporządzanie bibliografii. 5. Dyskusja dotycząca precyzyjnego określenia tematów prac dyplomowych. 6. Indywidualna pomoc w pisaniu pracy. 7. Kontrola nad tokiem redakcji pracy naukowej. |
|
Literatura: |
Mieczysław Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej Warszawa 2002 Franciszek Drączkowski, ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. Karl R. Popper, Logika odkrycia naukowego, tł. z ang. Urszula Niklas, wyd. 2., Warszawa 2002. Maria Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Warszawa 2000. Krzysztof Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998. Radosław Zenderowski, Praca magisterska: jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2007. J.E. Bielecki, Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne. Kraków 1993 S. Grzechowiak, Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych. Gniezno 1995. S. Kunowski, Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Skrypt dla studentów KUL. Lublin 1971. Z. Struzik, Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SO SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mieczysław Ozorowski | |
Prowadzący grup: | Mieczysław Ozorowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEMLI
|
Typ zajęć: |
Seminarium licencjackie, 20 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mieczysław Ozorowski | |
Prowadzący grup: | Mieczysław Ozorowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | ECTS: udział w seminarium - 30 przygotowanie do seminarium i lektura tekstów – 30 redakcja pracy - 60 prezentacja własnych badań: 45 LICZBA ECTS - 6 |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest nabycie przez studenta umiejętności analizy tekstów z nauk o rodzinie w zakresie teologii małżeństwa i rodziny oraz przygotowanie metodologiczne do napisania pracy licencjackiej. |
|
Pełny opis: |
Treści merytoryczne: Student zapoznaje się z podstawowymi tekstami z zakresu teologii małżeństwa i rodziny. Ze szczególną uwagą zwraca się uwagę na teksty biblijne oraz dokumenty Urzędu Nauczycielskiego Kościoła. Student na seminarium nabiera świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury, a celem pracy naukowej jest uzupełnienie lub poprawa teorii oraz przedstawienie wszelkich możliwych zastosowań praktycznych - dla nowo zdobytej wiedzy. 1. Podanie zasad poprawnego pisania pracy dyplomowej. 2. Analiza: wstępu pracy dyplomowej, jej struktury i zakończenia. 3. Zasady dotyczące robienia przepisów i innych odnośników. 4. Sporządzanie bibliografii. 5. Dyskusja dotycząca precyzyjnego określenia tematów prac dyplomowych. 6. Indywidualna pomoc w pisaniu pracy. 7. Kontrola nad tokiem redakcji pracy naukowej. |
|
Literatura: |
Mieczysław Ozorowski, Przewodnik pisania pracy naukowej Warszawa 2002 Franciszek Drączkowski, ABC pisania pracy magisterskiej, Pelplin 2000. Jolanta Maćkiewicz, Jak pisać teksty naukowe?, Gdańsk 2001. Karl R. Popper, Logika odkrycia naukowego, tł. z ang. Urszula Niklas, wyd. 2., Warszawa 2002. Maria Węglińska, Jak pisać pracę magisterską, Warszawa 2000. Krzysztof Woźniak, O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa 1998. Radosław Zenderowski, Praca magisterska: jak pisać i obronić? Wskazówki metodologiczne, Warszawa 2007. J.E. Bielecki, Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teologii. Praktyczne wskazówki metodologiczne. Kraków 1993 S. Grzechowiak, Wprowadzenie do pisania prac magisterskich z nauk teologicznych. Gniezno 1995. S. Kunowski, Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Skrypt dla studentów KUL. Lublin 1971. Z. Struzik, Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.