Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Seminarium licencjackie

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WSR-NRN-1-Slic
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Seminarium licencjackie
Jednostka: Wydział Studiów Nad Rodziną
Grupy: Przedmioty dla III roku - niestacjonarne I stopnia
Punkty ECTS i inne: 6.00 LUB 8.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

NRL_W02

NRL_W14

NRL_U04

NRL_K03

Wymagania wstępne:

Student posiada umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz podstawową zdolność pisania tekstów naukowych.

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie i napisanie pracy licencjackiej na wskazany temat oraz zdobycie umiejętności tworzenia prostych tekstów naukowych.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie i napisanie pracy licencjackiej na wskazany temat oraz zdobycie umiejętności tworzenia prostych tekstów naukowych.

Zajęcia odbywają się metodą hybrydową: stacjonarnie i online za pomocą aplikacji MS TEAMS, do której zostali zaproszeni zapisani studenci.

1. Podstawy prawne pracy naukowej.

2. Ogólna charakterystyka prac dyplomowych.

3. Charakterystyka poszczególnych prac dyplomowych.

4. Praca licencjacka.

5. Badania naukowe.

6. Sformułowania tez, założeń, tematów.

7. Wystąpienia publiczne o charakterze naukowym.

8. Struktura pracy dyplomowej i naukowej.

9. Strona tytułowa, spis treści, stosowane skróty.

10. Wprowadzenie

11. Podsumowanie, zakończenie, wnioski, zalecenia do dalszych badań.

12. Przypisy.

13. Bibliografia.

14. Zalecenia edytorskie.

15. Przygotowanie tekstu do publikacji. Skład i druk pracy.

Literatura:

Bibliografia podstawowa:

Kunowski S., Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Skrypt dla studentów KUL, Lublin 1971.

Ozorowski M., Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 2002.

Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019.

Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005.

Tułowiecki D., Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf].

Efekty kształcenia i opis ECTS:

WIEDZA

EK 1 - Student ma podstawową wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką.

EK 2 - Student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.

UMIEJĘTNOŚCI

EK 3 - Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT).

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

EK 4 - Student docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych.

PUNKTY ECTS:

udział w zajęciach seminaryjnych - 15 godz.

zbieranie bibliografii do pracy - 25 godz.

pisanie pracy licencjackiej - 110 godz.

150 godz. / 25 = 6 pkt ECTS

Metody i kryteria oceniania:

Metody:

- podająca - wykładowa;

- ćwiczeniowa - analiza tekstów prac;

- ćwiczeniowa - pisanie przypisów i bibliografii.

WIEDZA (EK 1-2)

Ocena ndst (2) - Student nie ma wiedzy o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student nie ma elementarnej wiedzy o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.

Ocena dst (3) – Student ma elementarną wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.

Ocena db (4) – Student ma dobrą wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student ma dobrą wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.

Ocena bdb (5) – Student ma zaawansowaną wiedzę o miejscu nauk o rodzinie w systemie nauk oraz o ich przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach w szczególności z pedagogiką. Student ma zaawansowaną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności o formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych.

UMIEJĘTNOŚCI (EK 3)

Ocena ndst (2) - Student nie posiada elementarnych umiejętności badawczych pozwalających na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; nie potrafi formułować wniosków opracować i zaprezentować wyników (z wykorzystaniem ICT).

Ocena dst (3) - Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować główne wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT).

Ocena db (4) - Student posiada dobre umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować poprawne i rozbudowane wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT).

Ocena bdb (5) - Student posiada bardzo zaawansowane umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować wiele rozbudowanych wniosków, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT).

KOMPETENCJE SPOŁECZNE (EK 4)

Ocena ndst (2) - Student nie docenia znaczenia nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i nie umie odnieść zdobytej wiedzy do projektowania zadań osobistych i zawodowych.

Ocena dst (3) - Student docenia w sposób elementarny znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych.

Ocena db (4) - Student docenia w sposób właściwy znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych.

Ocena dst (5) - Student docenia w sposób pełny, kompletny znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych.

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Kućko
Prowadzący grup: Wojciech Kućko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie i napisanie pracy licencjackiej na wskazany temat oraz zdobycie umiejętności tworzenia prostych tekstów naukowych.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie i napisanie pracy licencjackiej na wskazany temat oraz zdobycie umiejętności tworzenia prostych tekstów naukowych. Zajęcia odbywają się metodą hybrydową: stacjonarnie i online za pomocą aplikacji MS TEAMS, do której zostali zaproszeni zapisani studenci.

1. Podstawy prawne pracy naukowej.

2. Ogólna charakterystyka prac dyplomowych.

3. Charakterystyka poszczególnych prac dyplomowych.

4. Praca licencjacka.

5. Badania naukowe.

6. Sformułowania tez, założeń, tematów.

7. Wystąpienia publiczne o charakterze naukowym.

8. Struktura pracy dyplomowej i naukowej.

9. Strona tytułowa, spis treści, stosowane skróty.

10. Wprowadzenie

11. Podsumowanie, zakończenie, wnioski, zalecenia do dalszych badań.

12. Przypisy.

13. Bibliografia.

14. Zalecenia edytorskie.

15. Przygotowanie tekstu do publikacji. Skład i druk pracy.

Literatura:

Bibliografia podstawowa:

Kunowski S., Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Skrypt dla studentów KUL, Lublin 1971.

Ozorowski M., Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 2002.

Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019.

Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005.

Tułowiecki D., Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf].

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)

Okres: 2022-02-01 - 2022-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 10 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Kućko
Prowadzący grup: Wojciech Kućko
Strona przedmiotu: https://e.uksw.edu.pl/course/view.php?id=29559
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie i napisanie pracy licencjackiej na wskazany temat oraz zdobycie umiejętności tworzenia prostych tekstów naukowych.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie i napisanie pracy licencjackiej na wskazany temat oraz zdobycie umiejętności tworzenia prostych tekstów naukowych. Zajęcia odbywają się metodą hybrydową: stacjonarnie i online za pomocą aplikacji MS TEAMS, do której zostali zaproszeni zapisani studenci.

1. Podstawy prawne pracy naukowej.

2. Ogólna charakterystyka prac dyplomowych.

3. Charakterystyka poszczególnych prac dyplomowych.

4. Praca licencjacka.

5. Badania naukowe.

6. Sformułowania tez, założeń, tematów.

7. Wystąpienia publiczne o charakterze naukowym.

8. Struktura pracy dyplomowej i naukowej.

9. Strona tytułowa, spis treści, stosowane skróty.

10. Wprowadzenie

11. Podsumowanie, zakończenie, wnioski, zalecenia do dalszych badań.

12. Przypisy.

13. Bibliografia.

14. Zalecenia edytorskie.

15. Przygotowanie tekstu do publikacji. Skład i druk pracy.

Literatura:

Bibliografia podstawowa:

Kunowski S., Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Skrypt dla studentów KUL, Lublin 1971.

Ozorowski M., Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 2002.

Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019.

Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005.

Tułowiecki D., Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf].

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)

Okres: 2024-02-15 - 2024-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Seminarium licencjackie, 10 godzin, 6 miejsc więcej informacji
Koordynatorzy: Wojciech Kućko
Prowadzący grup: Wojciech Kućko
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Seminarium licencjackie - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning

Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

PUNKTY ECTS (6 pkt):

udział w seminarium – 1 ECTS

przygotowanie do zajęć – 1 ECTS

gromadzenie materiałów – 2 ECTS

pisanie pracy – 2 ECTS

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie i napisanie pracy licencjackiej na wskazany temat oraz zdobycie umiejętności tworzenia prostych tekstów naukowych.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest przygotowanie i napisanie pracy licencjackiej na wskazany temat oraz zdobycie umiejętności tworzenia prostych tekstów naukowych. Zajęcia odbywają się metodą hybrydową: stacjonarnie i online za pomocą aplikacji MS TEAMS, do której zostali zaproszeni zapisani studenci.

1. Podstawy prawne pracy naukowej.

2. Ogólna charakterystyka prac dyplomowych.

3. Charakterystyka poszczególnych prac dyplomowych.

4. Praca licencjacka.

5. Badania naukowe.

6. Sformułowania tez, założeń, tematów.

7. Wystąpienia publiczne o charakterze naukowym.

8. Struktura pracy dyplomowej i naukowej.

9. Strona tytułowa, spis treści, stosowane skróty.

10. Wprowadzenie

11. Podsumowanie, zakończenie, wnioski, zalecenia do dalszych badań.

12. Przypisy.

13. Bibliografia.

14. Zalecenia edytorskie.

15. Przygotowanie tekstu do publikacji. Skład i druk pracy.

Literatura:

Bibliografia podstawowa:

Kunowski S., Problematyka metodologiczna seminarium magisterskiego. Skrypt dla studentów KUL, Lublin 1971.

Ozorowski M., Przewodnik pisania pracy naukowej, Warszawa 2002.

Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019.

Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005.

Tułowiecki D., Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf].

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)