Seminarium magisterskie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WSR-NRN-2-SMI |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Seminarium magisterskie |
Jednostka: | Wydział Studiów Nad Rodziną |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
6.00
LUB
8.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki socjologiczne |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | NRL_W14. NRL_U04. NRL_K02. NRL_W02. NRL_K03. |
Wymagania wstępne: | znajomość podstawowej terminologii z nauk o małżeństwie i rodzinie. |
Skrócony opis: |
Celem zajęć m.in. jest uświadomienie studentowi, że: twierdzenia przydatne w nauce (kierunek - nauki o rodzinie) mogą być udowodnione, potwierdzone i uznane za prawdziwe - tylko za sprawą wyników badań naukowych. Chodzi o to, że po skończonym przeglądzie literatury, student powinien przejść do pisania pracy mgr., zaczynając od rozdziału teoretycznego. Trzeba zabrać się za pisanie części metodologicznej, za nakreślenie problemów badawczych, a także za budowanie na ich podstawie narzędzi badawczych. W związku z powyższym, przedmiotem dociekań jest tu to, aby student nabierał świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury naukowej, że celem jego pracy powinno być uzupełnienie lub poprawa teorii lub koncepcji naukowych, oraz przedstawienie możliwych zastosowań (teoretycznych lub praktycznych) dla nowo zdobytej przez niego wiedzy. |
Pełny opis: |
Celem zajęć m.in. jest uświadomienie studentowi, że: twierdzenia przydatne w nauce (kierunek - nauki o rodzinie) mogą być udowodnione, potwierdzone i uznane za prawdziwe - tylko za sprawą wyników badań naukowych. Chodzi o to, że po skończonym przeglądzie literatury, student powinien przejść do pisania pracy mgr., zaczynając od rozdziału teoretycznego. Trzeba zabrać się za pisanie części metodologicznej, za nakreślenie problemów badawczych, a także za budowanie na ich podstawie narzędzi badawczych. W związku z powyższym, przedmiotem dociekań jest tu to, aby student nabierał świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury naukowej, że celem jego pracy powinno być uzupełnienie lub poprawa teorii lub koncepcji naukowych, oraz przedstawienie możliwych zastosowań (teoretycznych lub praktycznych) dla nowo zdobytej przez niego wiedzy. Ostatecznie na treść zajęć seminaryjnych składa się: wykład konwersatoryjny, konsultacje, informacja zwrotna, analiza tekstu, formatowanie tekstu, dyskusja itp. - zmierzające do tego, aby student napisał część lub całość pracy mgr., w zależności od tego, jak umówi się ze swoim promotorem. Treści: 1. Podstawy prawne pracy naukowej (unikanie plagiatu a poszanowanie praw własności intelektualnej). 2. Ogólna charakterystyka prac i badań dyplomowych (postęp w nauce a prace odtwórcze). 3. Charakterystyka pracy dyplomowych (teoretycznej), bazującej na literaturze naukowej. 4. Praca magisterska z nauk o rodzinie i jej cele (potrzeba społeczna, zawodowa, aktualność problematyki itp.). 5. Analiza naukowa tekstu - metodyka (fiszki, notatki, cytowanie, zapisywanie itp.). 6. Sformułowanie tematu, jak i podstawowej tezy (tj. podstawowego założenia) do pracy mgr. 7. Struktura pracy naukowej: podział na rozdziały, akapity, punkty itp. 8. Korekta tekstu, styl i właściwa terminologia. 9. Strona tytułowa, spis treści, stosowane skróty. 10. Wprowadzenie do pracy dyplomowej. 11. Podsumowanie, zakończenie, wnioski, zalecenia do dalszych badań. 12. Przypisy (szczególne uwzględnienie bibliografii internetowej). 13. Bibliografia: formatowanie. 14. Zalecenia edytorskie obecna na Wydziale Studiów nad Rodziną. 15. Przygotowanie tekstu do publikacji. Skład i druk pracy dyplomowej. |
Literatura: |
Bibliografia podstawowa: 1. Tułowiecki D., Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf]. 2. Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z internetu. Jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2013. 3. Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. 4. Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. 5. Wojciechowska R., Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2010. UZUPEŁNIAJĄCA: 6. Biały S., Normatywne aspekty konstytucji apostolskiej papieża Franciszka Feritatis Gaudium o uniwersytetach i wydziałach kościelnych, Roczniki Nauk Prawnych XXX/4 (2020), s. 213-228. 7. Walczak A., Poradnik edytorski prac dyplomowych, Szczecin 2012. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
NRL_W14 Student - ma elementarną wiedzę o projektowaniu i prowadzeniu badań w naukach o rodzinie, a w szczególności formułowaniu problemów badawczych, metodach, technikach i narzędziach badawczych. NRL_U04 posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów badań oraz konstruowanie i prowadzenie prostych badań pedagogicznych, psychologicznych i socjologicznych; potrafi sformułować wnioski, opracować i zaprezentować wyniki (z wykorzystaniem ICT), NRL_K02 posiada przekonanie o konieczności postępowania w sposób etyczny i profesjonalny; dostrzega i formułuje problemy moralne i dylematy etyczne związane z pracą swoją i innych, poszukuje optymalnych rozwiązań, postępuje zgodnie z zasadami etyki; jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych. K03; docenia znaczenie nauk o rodzinie dla tworzenia i rozwoju funkcjonalnej rodziny i odnosi zdobytą wiedzę do projektowania zadań osobistych i zawodowych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie Warunki formalne: 1. Student brał udział w zajęciach (stacjonarnie lub online). Ewentualne nieobecności usprawiedliwiane są standardowo - np. choroba). 2. Student samodzielnie napisał oraz przedstawił do oceny całość lub część pracy (dyplomowej lub esej), na którą umówił się z profesorem. Warunki merytoryczne: 3. Student prezentuje w dyskusji (lub na bazie informacji zwrotnej) adekwatne i proporcjonalnie - co do podanych treści na zajęciach - przyswojenie wiedzy aksjologicznej, merytorycznej - w zakresie podjętego zagadnienia, oraz metodologicznej, koniecznej do pisania pracy dyplomowej. 4. Praca, którą przedstawił student prof. (promotorowi) do oceny (konsultacji itp.), posiada właściwą metodologię, jest treściwa, przejrzysta i logiczna terminologicznie. Zasady stopniowania oceny: 5. Stopniowanie oceny końcowej uwzględnia poziom zaangażowania się studenta, efektów jego pracy oraz poziom zdobytych przez niego umiejętności oraz kwalifikacji społecznych. Weryfikacja następuje wg. zasad podanych powyżej. Ważna jest informacja zwrotna oraz konkretne postępy w pisaniu pracy dyplomowej. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM_MGR
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 25 godzin, 20 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Biały | |
Prowadzący grup: | Stanisław Biały | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) z podziałem na grupy |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 2. p. ECTS - 50 godzin lektury materiałów naukowych. 1/2 p. ECTS - udział w zajęciach seminaryjnych - 15 godz. 1.5 p. ECTS - zebranie (przygotowanie) literatury do pisania pracy mgr. 40 godz. 2. p. ECTS - pisanie pracy mgr. formatowanie, redagowanie itp., 50 godz. |
|
Typ przedmiotu: | fakultatywny dowolnego wyboru |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć m.in. jest uświadomienie studentowi, że: twierdzenia przydatne w nauce (kierunek - nauki o rodzinie) mogą być udowodnione, potwierdzone i uznane za prawdziwe - tylko za sprawą wyników badań naukowych. Chodzi o to, że po skończonym przeglądzie literatury, student powinien przejść do pisania pracy mgr., zaczynając od rozdziału teoretycznego. Trzeba zabrać się za pisanie części metodologicznej, za nakreślenie problemów badawczych, a także za budowanie na ich podstawie narzędzi badawczych. W związku z powyższym, przedmiotem dociekań jest tu to, aby student nabierał świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury naukowej, że celem jego pracy powinno być uzupełnienie lub poprawa teorii lub koncepcji naukowych, oraz przedstawienie możliwych zastosowań (teoretycznych lub praktycznych) dla nowo zdobytej przez niego wiedzy. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć m.in. jest uświadomienie studentowi, że: twierdzenia przydatne w nauce (kierunek - nauki o rodzinie) mogą być udowodnione, potwierdzone i uznane za prawdziwe - tylko za sprawą wyników badań naukowych. Chodzi o to, że po skończonym przeglądzie literatury, student powinien przejść do pisania pracy mgr., zaczynając od rozdziału teoretycznego. Trzeba zabrać się za pisanie części metodologicznej, za nakreślenie problemów badawczych, a także za budowanie na ich podstawie narzędzi badawczych. W związku z powyższym, przedmiotem dociekań jest tu to, aby student nabierał świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury naukowej, że celem jego pracy powinno być uzupełnienie lub poprawa teorii lub koncepcji naukowych, oraz przedstawienie możliwych zastosowań (teoretycznych lub praktycznych) dla nowo zdobytej przez niego wiedzy. Ostatecznie na treść zajęć seminaryjnych składa się: wykład konwersatoryjny, konsultacje, informacja zwrotna, analiza tekstu, formatowanie tekstu, dyskusja itp. - zmierzające do tego, aby student napisał część lub całość pracy mgr., w zależności od tego, jak umówi się ze swoim promotorem. Treści: 1. Podstawy prawne pracy naukowej (unikanie plagiatu a poszanowanie praw własności intelektualnej). 2. Ogólna charakterystyka prac i badań dyplomowych (postęp w nauce a prace odtwórcze). 3. Charakterystyka pracy dyplomowych (teoretycznej), bazującej na literaturze naukowej. 4. Praca magisterska z nauk o rodzinie i jej cele (potrzeba społeczna, zawodowa, aktualność problematyki itp.). 5. Analiza naukowa tekstu - metodyka (fiszki, notatki, cytowanie, zapisywanie itp.). 6. Sformułowanie tematu, jak i podstawowej tezy (tj. podstawowego założenia) do pracy mgr. 7. Struktura pracy naukowej: podział na rozdziały, akapity, punkty itp. 8. Korekta tekstu, styl i właściwa terminologia. 9. Strona tytułowa, spis treści, stosowane skróty. 10. Wprowadzenie do pracy dyplomowej. 11. Podsumowanie, zakończenie, wnioski, zalecenia do dalszych badań. 12. Przypisy (szczególne uwzględnienie bibliografii internetowej). 13. Bibliografia: formatowanie. 14. Zalecenia edytorskie obecna na Wydziale Studiów nad Rodziną. 15. Przygotowanie tekstu do publikacji. Skład i druk pracy dyplomowej. |
|
Literatura: |
Bibliografia podstawowa: 1. Tułowiecki D., Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf]. 2. Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z internetu. Jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2013. 3. Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. 4. Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. 5. Wojciechowska R., Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2010. UZUPEŁNIAJĄCA: 6. Biały S., Normatywne aspekty konstytucji apostolskiej papieża Franciszka Feritatis Gaudium o uniwersytetach i wydziałach kościelnych, Roczniki Nauk Prawnych XXX/4 (2020), s. 213-228. 7. Walczak A., Poradnik edytorski prac dyplomowych, Szczecin 2012. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM
|
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Biały | |
Prowadzący grup: | Stanisław Biały | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1/2. ECTS - 10 GODZ. ZAJĘC SEMINARYJNYCH 2. ECTS - 50 GODZ LEKTURY NAUKOWEJ 2. ECTS - 50 GODZ - PSANIE PRACY 1.5. ECTS - 40 GODZ - FORMATOWANIE PRACY, korekta oraz konsultacje z prof. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest to, że po skończonym przeglądzie literatury (zapoznaniu się z koniecznymi faktami, wyznaczonymi tematem pracy magisterskiej), student powinien przejść do pisania tejże pracy, zaczynając od rozdziału teoretycznego. Trzeba zabrać się za pisanie części metodologicznej, za nakreślenie problemów badawczych, a także za budowanie na ich podstawie narzędzi badawczych. W związku z powyższym, przedmiotem dociekań jest tu to, aby student nabierał świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury naukowej, że celem jego pracy powinno być uzupełnienie lub poprawa teorii lub koncepcji naukowych, oraz przedstawienie możliwych zastosowań (teoretycznych lub praktycznych) dla nowo zdobytej przez niego wiedzy. |
|
Pełny opis: |
Celem zajęć m.in. jest uświadomienie studentowi, że: twierdzenia przydatne w nauce (kierunek - nauki o rodzinie) mogą być udowodnione, potwierdzone i uznane za prawdziwe - tylko za sprawą wyników badań naukowych. Chodzi o to, że po skończonym przeglądzie literatury, student powinien przejść do pisania pracy mgr., zaczynając od rozdziału teoretycznego. Trzeba zabrać się za pisanie części metodologicznej, za nakreślenie problemów badawczych, a także za budowanie na ich podstawie narzędzi badawczych. W związku z powyższym, przedmiotem dociekań jest tu to, aby student nabierał świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury naukowej, że celem jego pracy powinno być uzupełnienie lub poprawa teorii lub koncepcji naukowych, oraz przedstawienie możliwych zastosowań (teoretycznych lub praktycznych) dla nowo zdobytej przez niego wiedzy. Ostatecznie na treść zajęć seminaryjnych składa się: wykład konwersatoryjny, konsultacje, informacja zwrotna, analiza tekstu, formatowanie tekstu, dyskusja itp. - zmierzające do tego, aby student napisał część lub całość pracy mgr., w zależności od tego, jak umówi się ze swoim promotorem. Treści: 1, Praca magisterska z nauk o rodzinie i jej cele (potrzeba społeczna, zawodowa, aktualność problematyki itp.). 2. Analiza naukowa tekstu na potrzeby pracy magisterskiej - metodyka (fiszki, notatki, cytowanie, zapisywanie itp.). 3. Rozwinięcie tematu pracy tak, aby treść pracy odpowiadała zakreślonej tematyce. 4. Realizowanie struktury pracy naukowej: podział na wstęp, rozdziały, akapity, punkty itp. 5. Kolejne etapy pracy: wstęp, zakończenie, bibliografia, aneks. 6. Korekta tekstu, styl i właściwa terminologia. 7. Redagowanie; strona tytułowa, spis treści, stosowane skróty. 8. Redagowanie przypisów wg. wymagań edytorskich. 9.. Zalecenia do prowadzenia dalszych badań; uznanie pewnych niedoskonałości swojej pracy (na czym to polega). 10. Przypisy (uwzględnienie bibliografii internetowej). 11. Formatowanie i potrzeba aneksu. 12. Stosowanie zaleceń edytorskich, podanych dla Wydziału Studiów nad Rodziną. 13. Przygotowanie tekstu do publikacji. 14. Skład i druk pracy dyplomowej. 15. Potrzebna dokumentacja do podjęcia obrony pracy, wpisanie pracy do APD. |
|
Literatura: |
Bibliografia podstawowa: 1. Tułowiecki D., Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf]. 2. Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z internetu. Jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2013. 3. Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. 4. Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. 5. Wojciechowska R., Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2010. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT SEM_MGR
|
Typ zajęć: |
Seminarium magisterskie, 10 godzin, 10 miejsc
|
|
Koordynatorzy: | Stanisław Biały | |
Prowadzący grup: | Stanisław Biały | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium magisterskie - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | 1/2 p. zajęcia 10 godz. 1.5 p. lektura naukowa, analiza (45 godz.) 2. p. pisanie pracy dyplomowej - 50 godz. 2. p. indywidualna korekta pracy, i konsultacje z profesorem 50 godz. |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest to, że po skończonym przeglądzie literatury (zapoznaniu się z koniecznymi faktami, wyznaczonymi tematem pracy magisterskiej), student powinien przejść do pisania tejże pracy, zaczynając od rozdziału teoretycznego. Trzeba zabrać się za pisanie części metodologicznej, za nakreślenie problemów badawczych, a także za budowanie na ich podstawie narzędzi badawczych. W związku z powyższym, przedmiotem dociekań jest tu to, aby student nabierał świadomości, że: problemy badawcze wyłaniają się w trakcie analizowania literatury naukowej, że celem jego pracy powinno być uzupełnienie lub poprawa teorii lub koncepcji naukowych, oraz przedstawienie możliwych zastosowań (teoretycznych lub praktycznych) dla nowo zdobytej przez niego wiedzy. |
|
Literatura: |
Bibliografia podstawowa: 1. Tułowiecki D., Wzór edycji prac dyplomowych na WSR UKSW, 2019 [wersja w pdf]. 2. Pawlik K., Zenderowski R., Dyplom z internetu. Jak korzystać z internetu pisząc prace dyplomowe?, Warszawa 2013. 3. Struzik Z., Metodyka pisemnych prac naukowych, Warszawa 2019. 4. Szkutnik Z., Metodyka pisania pracy dyplomowej, Poznań 2005. 5. Wojciechowska R., Przewodnik metodyczny pisania pracy dyplomowej, Warszawa 2010. |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.