Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Geography and Theology in the Acts of the Apostles

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WT-CTR-GAT
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Geography and Theology in the Acts of the Apostles
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 3.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

CTR_W02

CTR_W03

CTR_W09

CTR_W16

CTR_U05

CTR_U14

Wymagania wstępne:

wiedza o Dziejach Apostolskich na poziomie lekcji religii w szkole średniej

Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką dotyczącą powiązań pomiędzy geografią a teologią w Dziejach Apostolskich.

Pełny opis:

Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z problematyką dotyczącą powiązań pomiędzy geografią a teologią w Dziejach Apostolskich. Poznanie i zrozumienie tych specyficznych powiązań umożliwi studentom zrozumienie szczegółów zarówno geografii, jak i teologii, tak jak zostały one przedstawione przez św. Łukasza w Dziejach Apostolskich. Wykład umożliwi ponadto studentom zrozumienie księgi Dziejów Apostolskich jako księgi ukazującej dwa zasadnicze kierunki chrześcijańskiej dynamiki i przemieszczania się: odśrodkowego (misja) i dośrodkowego (pielgrzymowanie, w tym wypadku do Ziemi Świętej). Ma to ogromne znaczenie dla zrozumienia wieloaspektowej specyfiki chrześcijańskiej turystyki religijnej, skierowanej do różnych regionów świata i do sanktuariów (także w naszym kraju). Wykład ukaże ponadto różne zagadnienia z zakresu historii, kultury, literatury, myśli, obyczajowości i archeologii wschodniej części basenu Morza Śródziemnego, które znajdują rozmaite odzwierciedlenie w Dziejach Apostolskich. Wykład uwrażliwi także studentów na przydatność zróżnicowanej przestrzeni geograficznej dla potrzeb turystyki religijnej. Wykład nauczy także studentów samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje dotyczące danego źródła biblijnego (w tym wypadku: Dziejów Apostolskich) i jego znaczenia dla chrześcijaństwa. Uczestniczenie w wykładzie w języku angielskim pomoże także studentom posługiwać się językiem angielskim w zakresie wystarczającym do prowadzenia aktywności w sferze chrześcijańskiej turystyki religijnej na poziomie B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Literatura:

1. C. S. Keener, Acts, vol. 1-4 (Baker Academic: Grand Rapids, MI 2012-2015).

2. R. I. Pervo, Acts: a commentary (Hermeneia; Fortress: Minneapolis 2009).

3. J. A. Fitzmyer, The Acts of the Apostles: a new translation with introduction and commentary (AB 31; Doubleday: New York [et al.] 1998).

4. F. F. Bruce, The Book of the Acts (NICNT; Eerdmans: Grand Rapids, MI 1989).

5. M. Sleeman, Geography and the Ascension Narrative in Acts (SNTSMS 146; Cambridge University: Cambridge 2009).

6. D.H. Lee, Luke-Acts and "tragic history": communicating Gospel with the world (WUNT 346; Mohr Siebeck: Tübingen 2013).

7. D. Bechard, Paul Outside the Walls: A Study of Luke’s Socio-Geographical Universalism in Acts 14:8–20 (AnBib 143; Pontificio Istituto Biblico: Roma 2000).

8. B. Adamczewski, Heirs of the Reunited Church: the history of the Pauline mission in Paul's letters, in the so-called pastoral letters, and in the Pseudo-Titus Narrative of Acts (Peter Lang: Frankfurt am Main [et al.] 2010).

9. M. Wilson, "The 'Upper Regions' and the Route of Paul's Third Journey from Apamea to Ephesus," Scriptura 117 (2018). DOI: https://doi.org/10.7833/117-1-1368.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

W1 - student omawia fenomen pielgrzymowania do Ziemi Świętej, tak jak został on przedstawiony w Dziejach Apostolskich

W2 - student omawia zagadnienia z zakresu treści i charakteru Dziejów Apostolskich oraz ich znaczenie dla chrześcijaństwa

W3 - student omawia zagadnienia z zakresu historii, kultury, literatury, myśli, obyczajowości i archeologii wschodniej części basenu Morza Śródziemnego, które znajdują odzwierciedlenie w Dziejach Apostolskich

W4 - student omawia przydatność przestrzeni geograficznej, opisanej w Dziejach Apostolskich, dla potrzeb turystyki religijnej

U1 - student potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje dotyczące Dziejów Apostolskich i ich znaczenia dla chrześcijaństwa

U2 - student potrafi posługiwać się językiem angielskim w zakresie wystarczającym do prowadzenia aktywności w sferze chrześcijańskiej turystyki religijnej

Metody i kryteria oceniania:

Efekt W1

Na ocenę bardzo dobrą - student szczegółowo omawia fenomen pielgrzymowania do Ziemi Świętej, tak jak został on przedstawiony w Dziejach Apostolskich

Na ocenę dobrą - student dość szczegółowo omawia fenomen pielgrzymowania do Ziemi Świętej, tak jak został on przedstawiony w Dziejach Apostolskich

Na ocenę dostateczną - student ogólnie omawia fenomen pielgrzymowania do Ziemi Świętej, tak jak został on przedstawiony w Dziejach Apostolskich

Efekt W2

Na ocenę bardzo dobrą - student omawia wszystkie analizowane na zajęciach zagadnienia z zakresu treści i charakteru Dziejów Apostolskich oraz ich znaczenie dla chrześcijaństwa

Na ocenę dobrą - student omawia prawie wszystkie analizowane na zajęciach zagadnienia z zakresu treści i charakteru Dziejów Apostolskich oraz ich znaczenie dla chrześcijaństwa

Na ocenę dostateczną - student omawia większość analizowanych na zajęciach zagadnień z zakresu treści i charakteru Dziejów Apostolskich oraz ich znaczenie dla chrześcijaństwa

Efekt W3

Na ocenę bardzo dobrą - student omawia wszystkie analizowane na zajęciach zagadnienia z zakresu historii, kultury, literatury, myśli, obyczajowości i archeologii wschodniej części basenu Morza Śródziemnego, które znajdują odzwierciedlenie w Dziejach Apostolskich

Na ocenę dobrą - student omawia prawie wszystkie analizowane na zajęciach zagadnienia z zakresu historii, kultury, literatury, myśli, obyczajowości i archeologii wschodniej części basenu Morza Śródziemnego, które znajdują odzwierciedlenie w Dziejach Apostolskich

Na ocenę dostateczną - student omawia większość analizowanych na zajęciach zagadnień z zakresu historii, kultury, literatury, myśli, obyczajowości i archeologii wschodniej części basenu Morza Śródziemnego, które znajdują odzwierciedlenie w Dziejach Apostolskich

Efekt W4

Na ocenę bardzo dobrą - student szczegółowo omawia przydatność przestrzeni geograficznej, opisanej w Dziejach Apostolskich, dla potrzeb turystyki religijnej

Na ocenę dobrą - student dość szczegółowo omawia przydatność przestrzeni geograficznej, opisanej w Dziejach Apostolskich, dla potrzeb turystyki religijnej

Na ocenę dostateczną - student ogólnie omawia przydatność przestrzeni geograficznej, opisanej w Dziejach Apostolskich, dla potrzeb turystyki religijnej

Efekt U1

Na ocenę bardzo dobrą - student bardzo dobrze potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje dotyczące Dziejów Apostolskich i ich znaczenia dla chrześcijaństwa

Na ocenę dobrą - student dobrze potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje dotyczące Dziejów Apostolskich i ich znaczenia dla chrześcijaństwa

Na ocenę dostateczną - student dostatecznie potrafi samodzielnie wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i integrować informacje dotyczące Dziejów Apostolskich i ich znaczenia dla chrześcijaństwa

Efekt U2

Na ocenę bardzo dobrą - student bardzo dobrze potrafi posługiwać się językiem angielskim w zakresie wystarczającym do prowadzenia aktywności w sferze chrześcijańskiej turystyki religijnej

Na ocenę dobrą - student dobrze potrafi posługiwać się językiem angielskim w zakresie wystarczającym do prowadzenia aktywności w sferze chrześcijańskiej turystyki religijnej

Na ocenę dostateczną - student dostatecznie potrafi posługiwać się językiem angielskim w zakresie wystarczającym do prowadzenia aktywności w sferze chrześcijańskiej turystyki religijnej

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bartosz Adamczewski
Prowadzący grup: Bartosz Adamczewski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzaminacyjny
Wykład - Egzaminacyjny
Opis nakładu pracy studenta w ECTS:

Udział w zajęciach - 30 godz.

Powtarzanie materiału z zajęć - 15 godz.

Przygotowanie do egzaminu - 45 godz.


Suma godzin: 90 = 3 ECTS

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-8 (2024-11-08)