Topografia Aten, Efezu i Koryntu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-CTR-TA |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.2
|
Nazwa przedmiotu: | Topografia Aten, Efezu i Koryntu |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się: | nauki teologiczne |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | CTR_W09 CTR_W15 CTR_W16 CTR_U01 CTR_U02 CTR_U06 CTR_K01 |
Wymagania wstępne: | Wiedza z geografii i historii na poziomie szkoły średniej |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z topografią Aten, Efezu i Koryntu. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z topografią Aten, Efezu i Koryntu, szczególnie z miejscami istotnymi z punktu widzenia chrześcijańskiej turystyki religijnej. |
Literatura: |
1. Wiesława Rusin: Grecja, Pascal: Bielsko Biała 2007, 2014 i nowsze. 2. Jan Gać, Kulturowy przewodnik po Grecji bizantyńskiej, WAM: Kraków 2007. 3. Furio Durando, Grecja: przewodnik po zabytkach starożytności, Arkady: Warszawa 2006. 4. Frauke Burian, Ateny: przewodnik turystyczny, Zakład Naukowy im. Ossolińskich: Wrocław 1992. 5. Marcel Pierart, Kulty religijne a hellenizacja rzymskiego Koryntu, Vis: Poznań 1999. 6. Maria Ludwika Bernhard, Korynt i Argolida, Arkady: Warszawa 1987. 7. Melissa Shales, Turcja: przewodnik ilustrowany, Apa: London 2014. 8. Witold Korsak, Turcja, Pascal: bielsko-Biała 2008, 2012 i nowsze. 9. Witold Korsak: Turcja: kraj czterech mórz: przewodnik, Helion: Gliwice 2012 i nowsze. 10. Donald Carroll, Dom Maryi, WAM: Kraków 2009. 11. Jerzy Sima, Nasza Pani efeska i Jej dom w Meryem Ana, Wyd. OO. Franciszkanów: Niepokalanów 1997. 12. Marta Szafrańska-Brandt, Dom Matki Bożej w Efezie, PAX: Warszawa 1994. 13. Inne przewodniki turystyczne i mapy Grecji i Turcji. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
W1 - student omawia zagadnienia z zakresu historii, kultury i archeologii Aten, Efezu i Koryntu W2 - student opisuje przydatność przestrzeni kulturowej Aten, Efezu i Koryntu dla potrzeb turystyki religijnej W3 - student opisuje przydatność przestrzeni geograficznej Aten, Efezu i Koryntu dla potrzeb turystyki religijnej U1 - student planuje twórcze zastosowanie wiedzy z zakresu nauk teologicznych w organizacji i obsłudze ruchu turystycznego i pielgrzymkowego na terenie Aten, Efezu i Koryntu U2 - student planuje twórcze zastosowanie wiedzy z zakresu historii i kultury w organizacji ruchu turystycznego i pielgrzymkowego na terenie Aten, Efezu i Koryntu U3 - student projektuje sposoby twórczego wykorzystania wiedzy na temat historii, zwłaszcza dziejów biblijnych i dziejów chrześcijaństwa, oraz archeologii i liturgii dla funkcjonowania turystyki religijnej na terenie Aten, Efezu i Koryntu K1 - student podejmuje się prezentacji posiadanej wiedzy i umiejętności na forum publicznym |
Metody i kryteria oceniania: |
Efekt W1 Na ocenę bardzo dobrą - student omawia wszystkie analizowane na zajęciach zagadnienia z zakresu historii, kultury i archeologii Aten, Efezu i Koryntu Na ocenę bardzo dobrą - student omawia prawie wszystkie analizowane na zajęciach zagadnienia z zakresu historii, kultury i archeologii Aten, Efezu i Koryntu Na ocenę dostateczną - student omawia większość analizowanych na zajęciach zagadnień z zakresu historii, kultury i archeologii Aten, Efezu i Koryntu Efekty W2 i W3 Na ocenę bardzo dobrą - student szczegółowo opisuje przydatność przestrzeni kulturowej i geograficznej Aten, Efezu i Koryntu dla potrzeb turystyki religijnej Na ocenę dobrą - student dość szczegółowo opisuje przydatność przestrzeni kulturowej i geograficznej Aten, Efezu i Koryntu dla potrzeb turystyki religijnej Na ocenę dostateczną - student ogólnie opisuje przydatność przestrzeni kulturowej i geograficznej Aten, Efezu i Koryntu dla potrzeb turystyki religijnej Efekty U1 i U2 Na ocenę bardzo dobrą - student szczegółowo planuje twórcze zastosowanie wiedzy z zakresu nauk teologicznych oraz historii i kultury w organizacji i obsłudze ruchu turystycznego i pielgrzymkowego na terenie Aten, Efezu i Koryntu Na ocenę dobrą - student dość szczegółowo planuje twórcze zastosowanie wiedzy z zakresu nauk teologicznych oraz historii i kultury w organizacji i obsłudze ruchu turystycznego i pielgrzymkowego na terenie Aten, Efezu i Koryntu Na ocenę dostateczną - student ogólnie planuje twórcze zastosowanie wiedzy z zakresu nauk teologicznych oraz historii i kultury w organizacji i obsłudze ruchu turystycznego i pielgrzymkowego na terenie Aten, Efezu i Koryntu Efekt U3 Na ocenę bardzo dobrą - student szczegółowo prezentuje sposoby twórczego wykorzystania wiedzy na temat historii, zwłaszcza dziejów biblijnych i dziejów chrześcijaństwa, oraz archeologii i liturgii dla funkcjonowania turystyki religijnej na terenie Aten, Efezu i Koryntu Na ocenę dobrą - student dość szczegółowo prezentuje sposoby twórczego wykorzystania wiedzy na temat historii, zwłaszcza dziejów biblijnych i dziejów chrześcijaństwa, oraz archeologii i liturgii dla funkcjonowania turystyki religijnej na terenie Aten, Efezu i Koryntu Na ocenę dostateczną - student ogólnie prezentuje sposoby twórczego wykorzystania wiedzy na temat historii, zwłaszcza dziejów biblijnych i dziejów chrześcijaństwa, oraz archeologii i liturgii dla funkcjonowania turystyki religijnej na terenie Aten, Efezu i Koryntu Efekt K1 Na ocenę bardzo dobrą - student podejmuje się prezentacji posiadanej wiedzy i umiejętności na forum publicznym w sposób adekwatny do treści i interesujący Na ocenę dobrą - student podejmuje się prezentacji posiadanej wiedzy i umiejętności na forum publicznym w sposób adekwatny do treści i dość interesujący Na ocenę dostateczną - student podejmuje się prezentacji posiadanej wiedzy i umiejętności na forum publicznym w sposób adekwatny do treści |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartosz Adamczewski | |
Prowadzący grup: | Bartosz Adamczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w zajęciach - 15 godz. Przygotowanie do ćwiczeń - 30 godz. Przygotowanie do kolokwium - 15 godz. Suma godzin: 60 = 2 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartosz Adamczewski | |
Prowadzący grup: | Bartosz Adamczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w zajęciach - 15 godz. Przygotowanie do ćwiczeń - 30 godz. Przygotowanie do kolokwium - 15 godz. Suma godzin: 60 = 2 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/25" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartosz Adamczewski | |
Prowadzący grup: | Bartosz Adamczewski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Udział w zajęciach - 15 godz. Przygotowanie do ćwiczeń - 30 godz. Przygotowanie do kolokwium - 15 godz. Suma godzin: 60 = 2 ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.