Coaching i mediacje - kontekst etyczny
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-DCM-SCM |
Kod Erasmus / ISCED: |
08.2
|
Nazwa przedmiotu: | Coaching i mediacje - kontekst etyczny |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Strona przedmiotu: | http://512cmgn |
Punkty ECTS i inne: |
7.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | Opis ECTS: EK nr 1 ma uporządkowaną wiedzę z zakresu podstawowym pojęć z obszaru coachingu i mediacji” EK nr 2 określany jako „posiada pogłębioną i uporządkowaną wiedzę w zakresie zasad i norm etycznych coacha i mediatora” EK nr 3 określany jako „posiada umiejętności badawcze w zakresie teologii, antropologii i etyki, biblijnych i teologicznych, syntezę różnych idei i poglądów, dobór metod i konstruowanie narzędzi, badawczych, opracowanie i prezentację wyników, pozwalające na oryginalne rozwiązywanie złożonych problemów” EK nr 4 określany jako „ma świadomość złożoności rzeczywistości i rozumie potrzebę interdyscyplinarnego podejścia do rozwiązywanych problemów w zakresie coachingu i mediacji EK nr 5 Potrafi identyfikować i rozstrzygać dylematy antropologiczno-moralne na płaszczyźnie coachingu i mediacji TMA_W07 TMA_W11 TMA_U02 TMA_U08 TMA_K05 TMA_K07 |
Skrócony opis: |
Zajęcia w roku akademickim 2021-2022 odbywają się za pośrednictwem aplikacji MS Teams oraz z możliwością udziału stacjonarnego - sala 46. Kod do Zepsołu na MS TEAMS 512cmgn Opis ECTS: Aktywny udział w zajęciach: 30 godz. Przygotowanie studenta na seminarium: 2 godz. x 15 spotkań = 30 godz. Omówienie postępów w pracy dyplomowej – 30 godzin Przygotowanie części pracy dyplomowej – 120 godzin Razem: 210 godz. = 7 ECTS |
Pełny opis: |
O tematyce seminarium najlepiej świadczą pisane na nim prace: 1. Rola coachingu w budowaniu integralności osoby w procesie przeciwdziałania sytuacjom mobbingowym na przykładzie badań własnych 2. Wpływ zaburzeń procesu komunikacji i motywacji pracowników na poczucie satysfakcji z pracy na podstawie badań własnych. Implikacje teologiczno-antropologiczne 3. Rola osobowości klienta w planowaniu rozwoju w oparciu o kwestionariusz osobowości NERIS Type Explorer. Reinterpretacja wyników badań własnych w kluczu antropologii teologicznej 4. Redefinicja celów życiowych po przeżytej stracie na przykładzie Amazonek. Propozycja wsparcia z wykorzystaniem coachingu zmiany 5. Motywacja i efektywność elementami rozwoju osobistego pracowników w oparciu o badania własne. Wymiar antropologiczno-społeczny 6. Porównanie coachingu prowokatywnego z coachingiem tradycyjnym. Ocena etyczna |
Literatura: |
• Babbie E., Badania społeczne w praktyce, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004. • Babbie E., Podstawy badań społecznych, tłum. W. Betkiewicz, M. Bucholc, P. Gadomski, J. Haman, A. Jasiewicz-Betkiewicz, A. Klosowska-Dudzińska, M. Kowalski, M. Mozga-Górecka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008. • Brożek B., Myślenie. Podręcznik użytkownika, Copernicus Center Press, Kraków 2016. • Nowak S, Metodologia badań społecznych, PWN, Warszawa 2010. • Zieliński J, Metodologia pracy naukowej, Aspra, Warszawa 2012. Seminarium poprzedzą zajęcia z metodologii badań naukowych (poziom wyrównawczy). Szczegółowe omówienie badań ilościowych i jakościowych. Szczegółowa literatura proponowana każdemu uczestnikowi seminarium w zależności od podejmowanych tematów badawczych. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
O ocenie pozytywnej z przedmiotu decyduje liczba uzyskanych punktów z: - Udział w seminarium (maksymalnie 3 nieobecności w semestrze) - przygotowanie i prezentacja zagadnienia - 3 razy w semestrze - rok I, semestr I - sformułowanie tematu pracy magisterskiej, kwerenda bibliograficzna, - rok I, semestr II - kontynuacja kwerendy, omówienie pierwszych napotkanych problemów związanych z realizacją tematu - rok II, semestr I - Szczegółowy plan pracy, pierwsza próba napisania wstępu w celu zobiektywizowania problematyki - rok II, semestr II - I rozdział - rok III, semestr I - II rozdział pracy - rok III semestr II - całość pracy do lutego, potem korekta W ramach seminarium dokonuje się wspólnej ewaluacji proponowanych tematów, jak również wstępnego "dopuszczenia do obrony". Polega ono na autoreferacie magistranta, po którym następuje próba uzasadnienia przyjętego stanowiska, celu i kierunku badań, założonej metody i wykorzystanej literatury. Magistrant musi wykazać się zdolnością udzielania jasnych i precyzyjnych odpowiedzi na stawiane pytania. |
Metody i kryteria oceniania: |
Aktywny udział w zajęciach: 30 godz. Przygotowanie studenta na seminarium: 2 godz. x 15 spotkań = 30 godz. Zaliczenie lektur – 30 godzin Przygotowanie części pracy dyplomowej – 120 godzin Razem: 210 godz. = 7 ECTS |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2021-10-01 - 2022-01-31 |
Przejdź do planu
PN SEM
SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Sobkowiak | |
Prowadzący grup: | Jarosław Sobkowiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
E-Learning: | E-Learning (pełny kurs) |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
|
Skrócony opis: |
Por. Opis przedmiotu niezależnie od cyklu. |
|
Pełny opis: |
Por. Opis przedmiotu niezależnie od cyklu. |
|
Literatura: |
Por. Opis przedmiotu niezależnie od cyklu. |
|
Wymagania wstępne: |
Por. Opis przedmiotu niezależnie od cyklu. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2021/22" (zakończony)
Okres: | 2022-02-01 - 2022-06-30 |
Przejdź do planu
PN SEM
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Sobkowiak | |
Prowadzący grup: | Jarosław Sobkowiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Sobkowiak | |
Prowadzący grup: | Jarosław Sobkowiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2023-02-01 - 2023-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR SEM
CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Sobkowiak | |
Prowadzący grup: | Jarosław Sobkowiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-01-31 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Sobkowiak | |
Prowadzący grup: | Jarosław Sobkowiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/24" (w trakcie)
Okres: | 2024-02-15 - 2024-06-30 |
Przejdź do planu
PN WT SEM
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Seminarium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Jarosław Sobkowiak | |
Prowadzący grup: | Jarosław Sobkowiak | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie
Seminarium - Zaliczenie na ocenę |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.