Analiza zawartosci mediów - media audiowizualne
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | WT-DKS-DMAZW |
Kod Erasmus / ISCED: |
15.1
|
Nazwa przedmiotu: | Analiza zawartosci mediów - media audiowizualne |
Jednostka: | Wydział Teologiczny |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom przedmiotu: | podstawowy |
Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się: | DK2_W15, DK2_W18, DK2_U06, DK2_U14, DK2_K02 |
Wymagania wstępne: | Wiedza na temat mediów i instytucji medialnych obecnych na rynku polskim. |
Skrócony opis: |
Przedmiot łączy rozumienie funkcjonowania instytucji zajmujących się mediami audiowizualnymi, wymaganiami, którym muszą sprostać studenci dziennikarstwa na rynku pracy, umiejętność krytycznej interpretacji przekazów medialnych w kontekście ich uwarunkowań kulturowych, formy, przekazu i kontekstu powstania. |
Pełny opis: |
Celem przedmiotu jest przybliżenie instytucji zajmujących się mediami audiowizualnymi w Polsce, w szczególności KRRiT, FINA oraz organizacji pozarządowych. Ważna jest ich strona programowa, ale także instytucjonalny charakter pracy zatrudnionych w nich osób. Przybliżone będą charakterystyczne struktury pracy tj. macierzowa i możliwości prowadzenia w niej pracy projektowej. Kolejnym celem jest analiza obecnego ryku pracy z perspektywy studentów dziennikarstwa. Rozwój krytycznego myślenia, kulturalnego dyskutowania opierającego się o rzeczowe i konstruktywne argumenty będzie opierał się na podstawie analizy prezentowanych materiałów audiowizualnych z dziedziny mediów, technologii i kultury. |
Literatura: |
Klimczyk J., Społeczna odpowiedzialność biznesu, Toruń 2012. Penec-Piotrzak I., Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie, wyd. Oficyna, Warszawa 2010. Pindelski M., Świadomość strategii i jej realizacja, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2019. Trocki M., Nowoczesne zarządzanie projektami, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012. Zelek A., Zarządzanie strategiczne, Wydawnictwo Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, Szczecin 2000. |
Efekty kształcenia i opis ECTS: |
EK 1 - ma pogłębioną wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi EK 2 - posiada rozszerzoną wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji EK 3 - dobrze potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. Dogłębnie analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki EK 4 - posiada rozszerzone umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji EK 5 - ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób Nakład pracy studenta/studentki 30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach 20 godz. - przygotowanie do prezentacji na kolokwium 10 godz. - osobiste uczestnictwo w aktywnym i krytycznym odbiorze polskich przekazów medialnych 60 godz. – razem 2 punkty ECTS |
Metody i kryteria oceniania: |
EK nr 1, nr 2, nr 3 i nr 4 realizowane metodami aktywizującymi, a weryfikowane uczestnictwem w zajęciach i kolokwium końcowym. EK nr 1 na ocenę 2 – nie ma wiedzy na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę na ocenę 3 - ma podstawową wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę na ocenę 4 - ma rozwiniętą wiedzę na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę na ocenę 5 - wyróżnia się wiedzą na temat funkcjonowania grup i instytucji oraz zarządzania nimi na ocenę EK nr 2 na ocenę 2 – nie posiada wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji na ocenę 3 – posiada podstawową wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji na ocenę 4 - posiada rozwiniętą wiedzę na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji na ocenę 5 - wyróżnia się wiedzą na temat zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach (w tym instytucjach kultury), a także działalności public relations i marketingowej na rzecz ww. instytucji EK nr 3 na ocenę 2 – nie potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. Nie potrafi analizować ich genezy, powiązań oraz nie przewiduje skutków na ocenę 3 – w stopniu podstawowym potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. W tym samym stopniu analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki na ocenę 4 – potrafi dokonać obserwacji i wielopłaszczyznowej interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. W tym samym stopniu analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki na ocenę 5 – wyróżnia się umiejętnością dokonywania dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk ekonomicznych, w tym na rynku medialnym. W tym samym stopniu analizuje ich genezę, powiązania oraz przewiduje skutki EK nr 4 na ocenę 2 – nie posiada umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji na ocenę 3 – posiada podstawowe umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji na ocenę 4 – posiada dobrze rozwinięte umiejętności w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji na ocenę 5 – wyróżnia się umiejętnościami w zakresie zarządzania małymi i średnimi firmami, projektami, komunikacją w grupach społecznych oraz małych i średnich instytucjach, a także działalności marketingowej i public relations na rzecz ww. instytucji EK nr 5 na ocenę 2 – nie ma świadomości poziomu swojej wiedzy i umiejętności, nie rozumie potrzeby ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, nie dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, nie wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, nie potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób na ocenę 3 – ma podstawową świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, w ograniczony sposób rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje podstawowej samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia, próbuje także inspirować i organizować proces uczenia innych osób na ocenę 4 – ma dobrze rozwinięty poziom swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje poprawnej samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza główne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także ogólnie inspirować i organizować proces uczenia innych osób na ocenę 5 – ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza niepowtarzalne kierunki własnego rozwoju i kształcenia, potrafi także inspirować i organizować proces uczenia innych osób |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/23" (zakończony)
Okres: | 2022-10-01 - 2023-01-31 |
![]() |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Mateusz Kot | |
Prowadzący grup: | Mateusz Kot | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
|
Opis nakładu pracy studenta w ECTS: | Nakład pracy studenta/studentki 30 godz. - aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach 20 godz. - przygotowanie do prezentacji na kolokwium 10 godz. - osobiste uczestnictwo w aktywnym i krytycznym odbiorze polskich przekazów medialnych 60 godz. – razem 2 punkty ECTS |
|
Typ przedmiotu: | obowiązkowy |
|
Grupa przedmiotów ogólnouczenianych: | nie dotyczy |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.