Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Badania medioznawcze - ćwiczenia do wykładu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: WT-DKS-DMBMEC
Kod Erasmus / ISCED: 15.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0321) Dziennikarstwo Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Badania medioznawcze - ćwiczenia do wykładu
Jednostka: Wydział Teologiczny
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Dyscyplina naukowa, do której odnoszą się efekty uczenia się:

nauki o komunikacji społecznej i mediach

Poziom przedmiotu:

podstawowy

Symbol/Symbole kierunkowe efektów uczenia się:

DK2_W01

DK2_W02

DK2_U04

DK2_K02

Skrócony opis:

Ćwiczenia, w trakcie których przedstawione zostaną narzędzia i techniki badawcze stosowane przy badaniu mediów. Studenci poznają także sam proces badawczy oraz metody i techniki stosowane przy badaniach mediów, reklamy i public relations.

Pełny opis:

Studenci, na podbudowie wykładu, w trakcie którego zapoznają się z teorią dotyczącą badań medioznawczych, poznają prowadzenie badań od strony praktycznej.

Ćwiczenia przybliżają najważniejsze narzędzia i techniki badawcze stosowane przy badaniu mediów. Pokazują również specyficzne metody stosowane w badaniu prasy, radia, telewizji i internetu.

Przedstawione będą też zasady doboru prób badawczych i ich rodzaje. Przedmiotem zainteresowania będą też typowe

badania reklamy i public relations oraz etyka badawcza.

W podziale na etapy, studenci, połączeni w kilkuosobowe grupy zadaniowe, prowadzą badanie na wybranym zagadnieniu, przedstawianym w mediach. W efekcie, łącząc badanie z posiadaną wiedzą teoretyczną, na koniec semestru powinni przedstawić wyniki swojego badania.

Efekty kształcenia i opis ECTS:

WIEDZA

EK nr 1: zna poszerzoną terminologię z zakresu badań medioznawych, rozumie ich źródła oraz zastosowania

EK nr 2: zna narzędzia badania mediów oraz warunków, w których można je stosować

UMIEJĘTNOŚCI

EK nr 3: potrafi precyzyjnie określić, wykorzystać, selekcjonować, ocenić jakość źródeł informacji oraz posługiwać się nimi w pracy badawczej, pracy we wszystkich rodzajach mediów oraz w komunikacji z mediami i komunikacji marketingowej

KOMPETENCJE

EK nr 4: potrafi prawidłowo badać różne rodzaje mediów i interpretować wyniki tych badań, dokonywać monitoringu mediów, rozpoznawać próby manipulacji wynikami badań

EK nr 5: projektuje i wykonuje działania związane z pracą w instytucjach medialnych

30 godz. – udział w ćwiczeniach

10 godz. – przygotowanie projektu narzędzia badawczego

20 godz. – przygotowanie końcowego raportu badawczego

ECTS: 2

Metody i kryteria oceniania:

Ewaluacja będzie prowadzona w trybie ciągłym.

Do uzyskania pozytywnej oceny z przedmiotu konieczne jest rozliczenie się ze wszystkich prac wykonywanych w trakcie zajęć lub jako prace domowe oraz nie przekroczenie limitu nieobecności, wynoszącego 2.

Na ocenę końcową składa się:

1/2 - aktywne uczestnictwo studenta w zajęciach

1/2 - zespołowa prezentacja projektu na zajęciach w wyznaczonym terminie

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2021/22" (zakończony)

Okres: 2021-10-01 - 2022-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Knecht
Prowadzący grup: Tomasz Knecht
Strona przedmiotu: http://ofppz6v
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning (pełny kurs)

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

KOD DO ZAJĘĆ NA MS TEAMS: ofppz6v

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/23" (zakończony)

Okres: 2023-02-01 - 2023-06-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Knecht
Prowadzący grup: Tomasz Knecht
Strona przedmiotu: http://f3lus60
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

KOD DO ZAJĘĆ NA MS TEAMS: f3lus60

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/24" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-01-31
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Płonkowski
Prowadzący grup: Tomasz Płonkowski
Strona przedmiotu: http://f3lus60
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
E-Learning:

E-Learning

Typ przedmiotu:

obowiązkowy

Grupa przedmiotów ogólnouczenianych:

nie dotyczy

Skrócony opis:

KOD DO ZAJĘĆ NA MS TEAMS:

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.
ul. Dewajtis 5,
01-815 Warszawa
tel: +48 22 561 88 00 https://uksw.edu.pl
kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-1 (2024-04-02)